Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsna 24 jaar methadon op subuxone/buprenorfine

na 24 jaar methadon op subuxone/buprenorfine

24 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
oi

Ik weet dat dit beetje oud topi is , maar toch post ik mijn ding toch maar hier.

Maar het volgende ; ik ben tot vorig jaar oktober bijna 7 jaar clean geweest na zo'n krappe 25 jaar aan heroine en de laatste 12 jaar aan de coke verslaaft te zijn geweest.


Oke ik heb in die 7 jaar wel buprnorphine gebruikt omdat ik ook ( als ex botkanker patient) een zwaare pijn bestrijding nodig heb.
En met methadon heb ik alleen maar assiosaties.
Vandaar dus Temgesic enz enz.

Nu komt het ; ik kan mijn hele terugval laatst in oktober helemaal niet snappen . Sterker nog ik ben daarna met behulp van de detox op parnassia weer clean geworden ................ga ik een paar weken later weer op mijn bek.
Ik heb veel therapie ervaring emiliehoeve , triple-ex enz enz afgemaakt en toen 7 jaar clean.

Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.

enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Marster zei:
Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.
enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
Klik om te vergroten...

Hoi Marster,

Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenomen doordat het antagonistische eigenschappen (net als Naltrexon) heeft. Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam.
Bovendien is Bupe ook een opiaat (= agonist). Je werd dus geestelijk en lichamelijk bevredigd in de opiaatbehoefte.
Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
M
MarsterLid
01-01-2024, 00:00
#3
r@r@77 zei:
Marster zei:
Ik ben echt en ik meen het als ik zeg ..IK WIL NIET MEER!!!!! Maar toch die laatste terugvallen , waardoor ik nu weer verslaafd ben en zo'n krappe 2gram bruin gebruik en ook wit.
Ik weet dat de rek er uit is bij mij , bij mijn laatste terugval met serieuse (geloof me maar HEEL serieus) zelfmoord neigingen gelopen.
enfin ik ga wederom terug naar de detox!!! Maar ik snap me zelf niet meer :confused:
Klik om te vergroten...

Hoi Marster,

Buprenorfine heeft jouw trek ook weggenmomen. Toen je daarvan bent afgekickt, is het niet verwonderlijk dat de trek ineens weer terug kwam. Bovendien is Bupe ook een opiaat.
Misschien ben je met name door die 2 factoren verder clean gebleven en toen die wegvielen, lag terugval op de loer.

Zou het daarmee te maken kunnen hebben?

Suc6!

Groetjes,
R@ :wave:
Klik om te vergroten...


hai hai

thanks voor je snelle reactie , maar ik heb ff nazitten denken en ik heb maar gelijk een nieuw topic met deze vraag geopend.

Maar ik zal het wel onduidelijk hebben geschreven idd , maar ik ben na dat ik 7 jaar geleden afkickte van de heroine en meet gelijk over gestapt op de buprnorphine en dat ben ik juist altijd blijven gebruiken.
En tja alles ging juist ook wel goed in mijn leven enz enz

ik zal morgen mijn vraag in het nieuwe topic wat duidelijker stellen.

grtz mars
j
jopyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re:

speeseend zei:
Hey Zilvervis,

Van harte met je behaalde succes!! Elke dag die erbij komt, is een overwinning, vind ik.

Ik denk dat die vier-en-twintig jaren zeker een flinke uitwerking hebben. Maar dan nog... in verhouding wen jij sneller aan het middel dan ik.

Echter, Buprenorfine is wel dempend. Astmatische patienten moeten ok zeker uitkijken. Ze lopen namelijk op een ademdepressie De effecten zijn vergelijkbaar met Morfine (zelfs nog heftiger en langer werkzaam), indien de dosering overeenkomstig is/in verhouding staat. Mocht je er soms een kleine boost aan geven, dan kan je er wat bier bij drinken, oxa'tje en een dia'tje erbij. Dan merk je de werking uitermate. Maar dit kán dus zeer gevaarlijk zijn voor sommigen onder ons. Ik zelf drink nu héél af en toe nog één of twee pilsjes. Niet meer. Dit omdat ik de volgende dag zo superduf ben, niet normaal meer.



Ik garandeer je dat je uiteindelijk een dempend effect zal merken, zeker wanneer je het 's avonds neemt. Dat merk je dan bij 't slapen. Het gekke is wel, wanneer je eenmaal aan de slag bent, er haast geen ''verdovend'' gevoel is. Alleen als de dag zwaar is, word ik eerder moe. Maar dat kan dan ook weer een kombi zijn van de pammetjes.

Betreffende het ''super/wondermiddel''; Dat zal je nog even moeten afwachten denk ik. Het schijnt dat je zeer eenvoudig van Buprenorfine af kan komen (er zit geen lichamelijke verslaving aan vast).
Klik om te vergroten...
Jaren geleden was ik een junk .ik ben nu 23 jaar schoon !!!
En moest afkicken , had alles al geprobeerd omtrent de hulp verlening.
Op mijn zoek toch naar hulp kwam ik zo terecht op de "weg" dat is de voor bereiding op de Emilie hoeve , duurt ongeveer 1 maand
dan ga je verder naar de hoeve dat duur ongeveer 2 jaar . Dat gebouw staat er vlak bij op t zelfde terrein .

Ik ga t dus hebben over een gebeurtennis.
wat IK heb gezien.

hou je vast en zet je schrap

Eigenlijk een klacht tegen de Synanon therapie, in mijn ogen heel gevaarlijk , maar dat is aan u , als u de moeite kan opbrengen dit te lezen? .
Ik zal t proberen kort te houden en bij de les te blijven want het verhaal is zo groot, maar zo belangrijk .
Aller eerst ; Synanon therapie
; 60 jaar oud

; Uit gevonden door de Synanon beweging , een sekte in Amerika,er waren er toen VELE van.
.
; Wat het inhoud ???? ,,,,,, dat zijn Encounters en schreeuwgroepen , in daar voor bestemde ruimte,
en die in mijn ogen zwaar ziek zijn , als beesten gaan ze tekeer , dit onder begeleiding van een staf,
Welke deze werkwijze Klakkeloos al jaren door geeft naar de volgende generatie hulp verleners.

; Dit gebeurt 3 a 4 x in de week en wanneer het hun [de staf] uitkomt , de encounters duren vele uren
je heb ze er zelfs bij van 48 uur [ deze heb ik gelukkig niet meegemaakt ]
Daar hadden de mede bewoners t vaak over ,,, sommige waren er al wat vaker geweest.
in deze therapie ......

Daar kunnen ze ook niks aan doen ze wisten niet beter .

Zij denken jullie weten t wel.

Maar nu ga ik verder met mijn verhaal ,

Eindelijk was t dan zo ver hiep hiep hoera ik mocht er heen , wat op zich al een lijdens weg is om er binnen te komen.
Dat had zo'n half jaartje geduurd vele malen bellen op gezette tijden of er een plekkie was , en 1 keer niet op tijd bellen,
betekende dat je weer van voor af aan moest beginnen ken ik inkomen allemaal , dat begrijp ik dus nog wel ,
best wel moeilijk voor en junk om op tijd te bellen , maar goed hiep hiep hoera t was me gelukt,

Ik had gebeld en mocht de volgende dag komen .

Ik kwam binnen ziek van ellende natuurlijk van het afkicken !!!
Want ik had netjes niks gebruikt toen ik er heen ging maar daar gaat dit niet over.
Pring Pring op de bel , hallo ik ben Jopy zei ik toen de deur open ging , en ik kom afkicken en heb jullie hulp nodig.

Jullie weten het toch???

ff in een halletje wachten want we zijn ff bezich ??? en kreeg 10 a 4 tjes en die moest ik terwijl ik zat te wachten volschrijven met al mijn shit ,
mijn vuiligheid mijn ongeluk en ellende van de laatste jaren ..... daar kon ik nog inkomen ...
Ik dacht dat daar allemaal wijze slimme mensen naar gingen kijken dus dat zal wel nodig zijn , en kon ik nog wel begrijpen en je denkt natuurlijk

jullie WETEN t wel hoe t moet '
Dus schreef ik alles op al me ellende

DIT MET MET OP DE ACHTERGROND ,,, PLOTSELING [ geluid]
IJSELIJK GESCHREEUW EN GEGIL

Het hele huis stond echt te dreunen ,ramen en deuren trilde , te gek voor woorden t leek echt wel of er iemand geslacht werd
wat een gegil wat gewoon niet te beschrijven is , krijg nu nog de rillingen als ik er aan terug denk,
Maar goed ik dacht dat is dan de therapie waar ze het over hebben . dat was mijn enige verklaring ,
want ik zag iemand voorbij lopen en die dee alsof t de gewoonste zaak in de wereld was
die persoon moest dat toch ook gehoord hebben dat gekrijs
dus ging ik verder met mijn ellende op te schrijven van die 10 kantjes
terwijl dat gegil en gebonk maar door ging en dat duurde zo'n uur of 2 voor dat het rustig werd.

Ineens een hoop drukte op de gang ze waren klaar.
.
En ik ook met mijn verhaal.


Eindelijk ik was binnen en werd verwelkomt door bewoners ,,, met bloed doorlopen ogen van het huilen
en zwaar van hun stuk , echt helemaal verrot waren ze , dat kon ik wel zien omdat hun immers even daarvoor dat geluid geproduceerd hebben ,
Dat ijselijke gegil dat was mijn eerste aanraking met de SYNANON therapie ?????
Een groot vraag teken dat ging er zeker door me heen .

Kreeg een rondleiding , van een bewoner, met alle regels enzo

Nu is niet alles verkeerd wat ze daar doen bv goed schoon maken ElKe dag niks mis mee
s'morgens gymnastiek niks mis mee
op tijd naar bed niks mis mee
veel dysipline niks mis mee

Het gaat mij specifiek om de encounters de schreeuwgroepen alles mis mee

Ik ga verder met mijn verhaal , en pak er een voorbeeld uit

Nu zat er een jonge , aardige gozer een kop groter dan ik en best wel groot,
Geen watje in ieder geval maar verder NIKS MIS MEE ,, behalve dat die dronk ,ze enige peg.

Hij had per ongeluk opgeschreven toen hij binnen kwam
weet je nog??? die 10 kantjes A4 , want iedereen lieten ze dat doen als hij of zij binnen kwamen.

Hij had per ongeluk opgeschreven dat zijn moeder toen hij geboren werd
een postnatale depresie kreeg.

En hem dus een beetje veel in zijn poep en pis had laten liggen .
maar dat had hij van zeggen van he !!! , wist er ZELF NIKS meer van omdat die zo klein was
en hij had dat dus opgeschreven dat verhaal
en die staf leden lezen dat
en je raad het al.

En hun wisten t wel ,,,, dat was de rede van zijn drankgebruik
dat was de rede van zijn ontwrichte leven
dat was de rede van zijn scheiding
dat was de rede van t leed wat die veroorzaakt had
dat was voor eigenlijk alles zo'n beetje wel de rede


Die middag ik zal t nooit vergeten.
Wat een hel . en dit is maar een voorbeeld .

Ken je nagaan

Die middag t was weer zover
Die middag ,t ging weer gebeuren maar wat?
Die middag ,, waarvan je s"nachts al waker leg de encounter hij komt er weer aan wat gaan ze nu weer doen ??
Die middag ,,, dat je denkt ?? hun die staf leden weten het wel!!!
Die middag ,,,,, kom je immers voor hulp.
Die middag,,,,,,,,, kom je immers je leven weer op de rails zetten
Die middag,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Te triest voor worden dit is ook haast niet op te schrijven.
Ik zit er gewoon bij te bibberen.
Van onmacht .
En woede.
En weten dat het niet klopt.





Met ze alle in de groepsruimte en niet spreken alleen wachten op de staf

stil en zenuwachtig
elkaar alleen aan kijken
stil
bang
wachten op een oplossing
voor jou probleem

deur gaat open

ze komen binnen en gingen zitten
en begonnen dat van die jongen aan te kaarten , over ze , moeder
en bedachten de volgende oplossing voor hem
hij moets terug naar die wieg naar de bron van zijn "probleem"
de mede bewoners
wij dus ,dat was nog het erge er aan dat we er aan mee moesten werken

anders ken je gaan sturen ze je weg

dan doe je niet goed je best

want hun weten t wel

Wij de bewoners moesten 1 matras in de hoek schuiven met dus aan 2 kanten muren
daar ging die jongen op die best man

Die denkt jullie weten het wel

die jongen dus op dat matras
en wel zo dat hij er in de lengte op lag en alleen zijn hoofd er boven uit stak tot aan zijn schouders.
en daar over heen weer 3 matrassen dus als een soort worsten broodje stak zijn hooft er uit. .

dat was de wieg waar die zo veel in lag
de bron van zijn ellende
want hun weten het wel

toen aan de rechter en linker kant van zijn hooft ging die staf zitten zo dicht mogelijk bij zij oren

de man kreeg een blindoek om zag dus niks meer

toen twaalf mede bewoners boven op die stapel matrassen die moeten hem in die wieg houden
dus ook hun gewicht boven op hem

dat gaat hij nooit winnen


toen begon t

eerst het ene staf lid zo vuile klootzak wanneer kruip je nou eens uit die wieg
die vuile kanker hoer van je moeder liet je toch maar mooi in de strond leggen
die teef die bitch , en als de ene staf lid t ff niet meer weet
dan neemt de andere het over en gaat op de zelfde voet verder . Wat er dan met een gewoon normaal mens gebeurt
is met geen pen te beschrijven die jongen begint te vechten en te reageren die wil er uit
stak er een arm uit wij duwden hem terug
stak er een been uit hetzelfde
en maar vechten
en maar krijsen ........
en die staf maar tekeer gaan tegen die jongen.
schuim op die jongen mond
huilen gillen
en dit duurt niet 1 uur ,niet 2 uur, niet 3 uur , niet 4 uur , niet 5 uur maar gaat gewoon 6 uur door he

Heb je enig idee hoe dat er uit ziet ???

Ga er eens bij zitten


Wat doet dit met een mens.


Die jonge denkt jullie weten t wel.

Die komt voor hulp.

Die legt zijn lot in hun handen

Mijn vraag is.

Mag dit wel?

Dat is ook het probleem.

Iedereen denkt jullie weten het wel.

Zelfs de Koningin is daar op visite geweest.

Ook zij denkt jullie weten het wel.

Snapt u het nog .

Ik niet.

Ik dacht ook.

Jullie weten het wel.

Ben toen maar weer wegelopen.

Voor mij was het niks.

Ging weer Heroine gebruiken .

De shit weer in.

Ik wist t ook niet meer

Later heb ik god zij dank mijn verstand gevonden.

En ik geloof helemaal niet hihi

Ben nu 22 jaar clean.


Vandaag de dag gebeurt dit nog steeds , ik spreek mensen
die er pas uit komen .


U mag zelf beslissen goed of fout ?
mijn standpunt is duidelijk .
Ik word er dood ziek van dat het nog steeds bestaat.
60 jaar oud die therapie u mag t zelf zeggen ??????
In een tijd.
Waarin we de strijd tegen de drugs aan t verliezen zijn.
Want eigenlijk Alles is wel mis in die hulp verlening
Laat ik het zo zeggen er klopt weinig van .

mijn email [email protected]
tel 0644224881
groetjes jopy

Doe mij een plezier .
En stuur dit door.
Naar misschien een belang hebbende.
Dank voor uw aandacht.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#5
O.k. ik ben het ZAT. Ik wil van de methadon af en overstappen op subutex/temgesic (oftewel buprenorphine). Ik gebruik methadon met name als pijnmedicatie en krijg het nu al jaren maandelijks van mijn huisarts voorgeschreven maar tot mijn verbazing wil ze me geen temgesic voorschrijven omdat ze het niet kent! (En daarom denkt dat er te veel risicos aan de overstap kleven).
Aangezien ik al 8 jaar geen drugs meer gebruik en fulltime werk wil ik absoluut NIET terug naar het CAD/detox e.d.

Ik sta nu op 12,5 mg methadon en ben volledig op de hoogte van alle voor en nadelen van temgesic. Ik weet dat ik minimaal 3 dagen geen methadon mag gebruiken alvorens op temgesic over te stappen. Ik snap dat ik me een paar weken flink ellendig zal voelen.
Ik maak me ook geen illusies: de kans bestaat dat het niet aanslaat en ik uiteindelijk weer terug moet switchen naar methadon maar ik wil het op zijn minst proberen!
Dus: is het nou echt zo raar om temgesic via je huisarts te krijgen? Ben ik een uitzondering dat ik dat wil? En hoe vind ik in godsnaam een huisarts die dit middel wel voorschrijft?!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: subutex/temgesic via de huisarts?

silverfish zei:
Dus: is het nou echt zo raar om temgesic via je huisarts te krijgen? Ben ik een uitzondering dat ik dat wil? En hoe vind ik in godsnaam een huisarts die dit middel wel voorschrijft?!
Klik om te vergroten...

Hey man,

Is het niet gelukt met de eerder gekregen data?

Afhankelijk van jouw gedrag cq. gebruik van de methadon - naar jouw huidige behandelaar toe, zal het in mijn ogen alleen daarvan afhangen.

't is geen gek verzoek. Als jouw arts óf een nieuwe, de Europese gegevens omtrent Buprenorfine erbij pakt, dan zal deze hetzelfde concluderen als ik.

In Frankrijk wordt het al bijna meer dan Methadon voorgescheven. Het is makkelijker voor te schrijven (dus ook door een wat minder belezen arts). Je kan hiervan niet zo makkelijk een O.D. krijgen als met de Methadon. Voor kinderen is het om diezelfde reden ook minder gevaarlijk / vallen er hier jaarlijks minder doden dan met Methadon.

Ik ben één van de geluksvolgels blijkbaar want ik krijg het elke week per post toegezonden. Dit is voor mij de enige manier om mijn normale leven voort te zetten. De tijden van zo'n post is nu niet direct GOED te noemen wanneer je een veertig-+ urige werkweek hebt.

Maar ik denk dat, wanneer je de juiste motivatie aan zal dragen, dit voor iedereen mogelijk moet zijn.

Succes Zilvervis,

S.
m
miekelLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind het raar hoor. hier waar ik woon schrijven ze dat zonder probleem voor. Het bestond voor subutex, het is er een variant van, alleen is subutex 20 keer geconcentreerder.
temgesic is dus minder gevaarlijk en ook minder sterk.
raarrrre huisarts hoor...
bon chance
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt Speeseend. Ik heb al een informatiepakket aangevraagd zodat ze kan 'inlezen'. Geen idee of het wat zal uitmaken...ik ben bang van niet.
Op welke hoeveelheid methadon heb jij de overstap gemaakt als ik vragen mag?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#9
miekel zei:
ik vind het raar hoor. hier waar ik woon schrijven ze dat zonder probleem voor. Het bestond voor subutex, het is er een variant van, alleen is subutex 20 keer geconcentreerder.
temgesic is dus minder gevaarlijk en ook minder sterk.
raarrrre huisarts hoor...
bon chance
Klik om te vergroten...

Herstel Miekel. Buprenorfine is het bestanddeel waar het om draait. Dit zit in beide. Nu is de meest bekende Temgesic®-hoeveelheid 0.2 mg. Dit wordt bij niet-drugsverslaafden veelal voorgegeschreven, wanneer ze Temgesic krijgen.

Nu hebben wij (NL, N-H) hier voor verslaafden ook de hoeveelheden 2mg. en 8mg. Dit is van het merk waar Temgesic ook van is. Namelijk Reckitt Benckiser (logo'tje is zo'n degen als breeknaad)

En ja, dat is ook de fabrikant die Dettol® onder z'n vleugels heeft. Maar dat terzijde!

De sterkte is dus niet zozeer de reden waarom het makkelijker voorgeschreven kan worden.

Aanvulling: de 2 en 8 mg. van toen waren leverbaar onder de productnaam Subutex- merknaam Reckitt Benckiser. Het gaat/ging dus gewoon om dezelfde pillen
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
silverfish zei:
Bedankt Speeseend. Ik heb al een informatiepakket aangevraagd zodat ze kan 'inlezen'. Geen idee of het wat zal uitmaken...ik ben bang van niet.
Op welke hoeveelheid methadon heb jij de overstap gemaakt als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...

Het is nu helaas vakantietijd, dat maakt het er niet makkelijker op. Ik denk dat je verhaal naar hun toe enigzins aangedikt moet worden. En zo gauw mogelijk die papieren tijger inleveren.

En in levende lijve jezelf presenteren is gewoonweg het beste.

Ik ben zelf van vijftien - tien mg. Methadon overgestapt. Dit ging wonderbaarlijk soepel voor mij. De eerste of tweede nacht had ik even een moment dat ik rechtop in bed zat en ik me bewust werd van mijn bewustzijn. DAt was best wel cool. Op dat moment een erg verhelderend gevoel.

Later sloeg dat om in een gevoel dat eningzins negatief gevoed werd met alles waar ik mij schuldig over moest voelen van mezelf. Dit werd dan met Oxazepam bestreden. En na een week of twee ging dit al wat beter.

Voor mij goldt dat ik in het reine moest komen met mijn verleden. Dit vergt veel van je ruggegraat.

Groeten van de Eend
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoeveel oxazepam nam jij dan ongeveer? Ik neem namelijk af en toe oxazepam tijdens het afbouwen, op de ergste dagen: de 4de tot 7de dag na bv 5 mg afbouw van methadon.
Ik heb ze ooit op voorschrift van mijn huisarts gehad maar ben er erg voorzichtig ermee. Ik doe al bijna een half jaar met een receptje voor een maand. Ik mocht 3 x daags 10 mg nemen maar neem hoogstens 10 of 20 mg en vaak helemaal niks. Ik merk er dan ook niet veel van maar het neemt wel de ergste scherpe kantjes van de afkick weg.
Ik weet niet of ik het mezelf juist nog moeilijker maak door zo min mogelijk andere medicatie te gebruiken tijdens de afbouw maar ik wil ook niet aan een nieuwe verslaving vast zitten..
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wie gebruikt er Buprenorfine?

silverfish zei:
maar ik wil ook niet aan een nieuwe verslaving vast zitten..
Klik om te vergroten...

Zoals al eerder gezegt, het is idd. een risico voor een nieuwe verslaving. Maar wel eentje die in combinatie met Buprenorfine beter vanaf te komen is dan de Methadon. Naar horen zeggen is dit 't meest ellendigr spul om vanaf te geraken, indien voor langere tijd tot je genomen.

Ik zou het fijn vinden om mensen die ervaring hebben met Buprenorfine, hun verhaal te horen. Hoe ervaren zij dit medicijn, wat gaat goed, wat niet.

Ik krijg steeds meer de indruk dat er bar weinig verslaafden zijn die op de Temgesic of Subutex lopen. Laat staan dat ze dit voor langere tijd toepassen.

We zien wel,

Groeten,

De Eend
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ken je dit forum: http://www.naabt.org/forum/forum.asp?FORUM_ID=11
Gaat alleen maar over subutex (buprenorphine). Is wel in het Engels maar er staat heel veel informatie op!!!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
silverfish zei:
Ken je dit forum: http://www.naabt.org/forum/forum.asp?FORUM_ID=11
Gaat alleen maar over subutex (buprenorphine). Is wel in het Engels maar er staat heel veel informatie op!!!
Klik om te vergroten...

Goed forum man!

Is idd. alles over te vinden. Ook leuk om de verschillen tussen Europa (resp. NL) en Amerika te lezen.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hee daar,
Ik heb nu dan toch eindelijk temgesic gekregen (was erg veel gezeik maargoed) en ben na maanden stabiel te zijn geweest op 15 mg zo'n anderhalve week geleden in 2 stappen afgebouwd van 10 naar slechts
5 mg methadon.
Anyway: ik heb mijn laatste 5 mg afgelopen vrijdag om 8 uur 's ochtends genomen en ben nu (55 uur later) weliswaar redelijk ziek (beetje zweten, rusteloze benen, niezen, af en toe een gaap-aanval en slap als een vaatdoek) maar ben volgens mij niet ziek genoeg om de overstap te maken! Ik heb bv nog geen grote pupillen! Dus nog maar een dag wachten dan? Of zelfs 2 dagen?? Of zou het zo zijn dat de ontwenningsverschijnselen niet veel erger worden dan dit omdat ik op 5 mg ben gestop en ik nu dus nodeloos zit te wachten??
Heeft iemand advies?
Speeseend?
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#16
O.k. hier is een update: afgelopen vrijdag heb ik mijn laatste 5 mg tablet methadon ingenomen. Daarna heb ik zolang mogelijk gewacht, nl 80 (!!) uur, voordat ik mijn eerste temgesic oftewel buprenorphine heb ingenomen.
Die 4 dagen wachten waren tamelijk verschrikkelijk. Ik stond minder dan een week geleden nog op 15 mg en had deze dus al in 3 dagen afgebouwd naar 5.. dus daar was ik ook nog eens beroerd van.
Toen maar meteen doorgestoten en dus 4 dagen 'cold turkey' gegaan. Zweten, krampen, spierpijn, rusteloze benen, kippenvel, koud, dan weer warm, nauwlijks geslapen en op het laatst spuugmisselijk... enig.

Anyway, vandaag om 2 uur mijn eerste temgesic ingenomen. Ik begon met 6 0.2 tabletjes (1,2 mg). En na een half uur werd de afkick iets erger (omdat de buprenorfine alle restjes methadon van je receptors af gooit) maar ondertussen strijdt het opiaatachtige gedeelte om dezelfde receptoren juist te bezetten. So there's a war going on up there...
Na nog een uur heb ik opnieuw 1,2 mg genomen. Een half uur later voelde ik me al wat beter dan gister maar wel nog wat rusteloos en veel kippenvel.

Uiteindelijk sta ik nu op 3 mg. Dat is een stuk minder dan de dokter me heeft voorgeschreven (....) en ik voel me dan ook nog niet 100% dus afhankelijk van hoe ik me vanavond/morgen voel gooi ik de dosering waarschijnlijk iets omhoog.

Het is nog even afwachten omdat het ongeveer een week duurt voordat lichaam/ bloedspiegel zich hebben aangepast (en mijn receptoren zullen ook even moeten wennen na 23 jaar methadon gebruik..) maar ik zie het op dit moment positief in.
Veel mensen dachten dat buup 'te zwak' zou zijn tegen mijn chronische pijn maar dat valt reuze mee. De pijn is niet erger dan op een lage dosering (10 mg) methadon in elk geval.
Hopelijk krijgt mijn lichaam nu even de tijd om van 23 jaar methadongebruik te ontwennen... en als alles goed gaat op naar de volgende stap: afbouwen van buprenorfine en dan via LDN (low dose naltrexon) naar helemaal niets.
Overigens had Fnea volkomen gelijk: buprenorfine doet echt helemaal niets: geen buzz, geen high, niks, nada. Gewoon een helder hoofd. Nu stond ik toch al jaren op een lage dosering methadon dus ik werd ook al nooit 'high' van methadon maar dit spul voelt gewoon alsof je helemaal niks hebt ingenomen.

Dus geen aanrader voor diegene onder ons die juist wel stoned willen worden maar voor mij een uitkomst: ik kan nu ook eindelijk weer op reis! (methadon is in de meeste landen verboden, temgesic over het algemeen niet).
Hou jullie op de hoogte, Silverfish
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sterkte ermee! Je klinkt in ieder geval hoopvol, da's mooi.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Recht zo die gaat...

silverfish zei:
Overigens had Fnea volkomen gelijk: buprenorfine doet echt helemaal niets: geen buzz, geen high, niks, nada. Gewoon een helder hoofd. Nu stond ik toch al jaren op een lage dosering methadon dus ik werd ook al nooit 'high' van methadon maar dit spul voelt gewoon alsof je helemaal niks hebt ingenomen.
Klik om te vergroten...

Allereerst wens ik je openlijk succes! Je hebt naar mijn mening erg lang gewacht met de stap om de eerste Temgesic / Subutex te nemen. Maar ja, dan werkt het ook wel beter.

Verder kan ik mede delen dat, wanneer je geen opiaatverslaving hebt, wel degelijk een effect merkt.
In de gebruiksaanwijzing van de Temgesic staat ook dat de Buprenorfine sterker werkzaam is dan Morfine. En bij een gelijkwaardige dosering treedt er een overeenkomstig pijnstillend effect in, echter met een langere werkingsduur.

Maar dat is in vergelijking met Methadon (wat nóg sterker dan Heroine is) niet te ervaren als je dit middel (Methadon) al enige tijd gebruikt.

Ik gebruik nu sinds maart 2006 Buprenorfine (Subutex / Temgesic) en merk gewoon, zeker wanneer ik de dosis zo af en toe verlaag, uitstel van inname e.d. een behoorlijk ''effect'' behaal.

Dit effect lijkt volgens mijn herinnering nog het meest op de ochtend wakker worden na een avond / nacht flink doorchinezen. En dat is dan soms wel lekker, wanneer je even goed wilt uitrusten.

Eén ding is zeker; dit middel is gewoon 100 x beter dan Methadon, indien je een normaal leven wilt leiden met alle gevoelens erop en eraan.

Zilvervis, je gaat goed zo, laat a.u.b. zo nu en dan van je horen. Heb je de eerste twee weken dagelijks contact met de arts?

Sterkte en héél véél succes,

Speeseend

p.s. sorry voor de late reactie man! Ik heb niet die dag niet op 't forum gezeten.
z
zarahLid
01-01-2024, 00:00
#19
En Silverfish hoe gaat het nu met je? en hoe is het met je pds, wordt het minder of juist erger?

heel veel sterkte iig
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#20
hmm wat vreemd dat je totaal geen buzz hebt, ik voel er toch wel degelijk "iets" van al is het wel weinig, ik heb met buprenorfine net zoals met heroine dat ik zo ineens in slaap val terwijl ik tv zit te kijken, en ik heb ook helemaal géén helder hoofd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."