Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsvalium

valium

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet wel waarom je niet naar de huisarts wilt, maar wie kan je nou beter helpen? Juist! Door ons jou te laten helpen doe je alleen jezelf tekort. Heb "ballen".
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
noeli zei:
ik had een vraagje.
ben verslaafd aan valium...
hoe bouw ik dat het beste of zodat ik er weinig last van heb?
hoop dat jullie tips hebben

groetjes
Klik om te vergroten...

Naar een verslavingsarts gaan, deze kan een perfect afbouwschema voor je opzetten!
Niet zelf gaan experimenteren
s
systemreadyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit is voor jou een moeilijk stap. Maar wel een stap die je wilt nemen. Je kan zelf proberen met schema's om er af te komen. Doe dit dan ook eerst.

Waarschijnlijk zal dit zelf afbouwen niet lukken. Dan is de volgende stap naar een specialist gaan. Je kan naar een andere huisarts dan je eigen.

Het belangrijkste is dat je de stap neemt om er mee te stoppen. En op welke wijze je die stap neemt is aan jou, waar jij je het prettigst bij voelt. Er kan van alles goed gaan en van alles fout gaat maar je neemt die stap!

Suc6!
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik had een vraagje.
ben verslaafd aan valium...
hoe bouw ik dat het beste of zodat ik er weinig last van heb?
hoop dat jullie tips hebben

groetjes
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#5
gewoon steeds minder nemen...en dan stoppen.....
of naar de dokter gaan..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoeveel mg zit je per dag op? Dan maak ik een veilig en medisch verantwoord afbouwschema voor je :).
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#7
ja niet schrikken,,,
zit er op 10 per dag ongeveer van 10 mg.
echt heel dom, snap niet hoe ik zo dom kan zijn, moet zo exames doen,
hardstikke bedankt :wave:
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#8
10 diazepammetjes per dag??
dat is inderdaad vrij stevig,maar jij was toch die gene die zoveel ghb nam??
als ik jou was zou ik gewoon hulp gaan zoeken..
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#9
van de ghb ben ik helemaal af,
pas nog een keer gedaan.
maar er is pas iemand overleden en ik wil niet naar de dokter dus daarom vraag ik jullie om hulp
hoop echt dat jullie me kunnen helpem :(
ik weet het ik ben dom :(
maar ga er nu echt voor
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#10
stuur wat je over hebt maar naar mij toe helpt goed voor me migrane :grin:
ken jij weer lekker een nuchter leven leiden :wave:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou eerst proberen om dit te veranderen naar 5 x per dag 20 mg. Mogelijk 4 x per dag, en dan 20 ochtend 20 middag 20 's avonds 40 's nachts (voor het slapen gaan). Dit zou niet moeilijk moeten zijn i.v.m de halfwaardetijd van diazepam.

Morgen post ik een uitgebreid schema, nu ben ik moe en ga ik slapen..
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#12
noeli zei:
ik had een vraagje.
ben verslaafd aan valium...
hoe bouw ik dat het beste of zodat ik er weinig last van heb?
hoop dat jullie tips hebben

groetjes
Klik om te vergroten...

Hoelang neem je al dat is ook van belang voor de afbouwsnelheid ?
Als je nog 'maar' 6 weken neemt is het bv. een stuk makkelijkers als 3+ maanden..
De psychiaters zeggen meestal afbouwen met 25% van de wekelijkse dosis.(is ook een referentie van)
Dan ben je dus niet met 4 weken klaar,begrijp die zin wel goed he!

Mijzelf gaat dat allemaal te rap,waardoor het altijd misgaat dus ik heb me eigen schema mee genomen wat nu goed gaat.Ik verminder eerder met 10% van de dosis per week zo ondervind ik zo min mogelijk klachten.Heb toendertijd ook een mooi schema gepost en site met info.

Nu geen tijd mischien vanmiddag
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik wil graag een afbouwscgema , wil niet naar de huisarts of verslavingszorg.
en het lieft geen slapeloze nachten.

groetjes noelle
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoelang neem je al 10x10 ?
n
noeliLid
01-01-2024, 00:00
#15
2 weken
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#16
En daarvoor ?
In totaal hoeveel weken/maanden.
Je bent er redelijk op tijd bij hoor nu is het nog te doen van 10x10 als je dat 'maar 2 weken neemt'
Ikzelf heb alleen 'uitschieters' gehad van 80 tot 120 mg.
En gemiddeld 40 mg per dag,ik volg dit schema (aangepast)
Ben gewoon keihard op 30 begonnen,en bouw nua af met amper klachten duurt wel lang.
Maar ik neem ook al een tijdje dan he!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."