Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"leuk verhaal Jacey, maar zo werkt het natuurlijk niet..."
"En dat is nou juist die gevaarlijke valkuil waar we niet meer in moeten trappen...De gedachte dat je op dat moment denkt wel in de hand te hebben is een illusie."
"Spacing ben, die crackers van jou zou ik graag een keer willen proeven, en het liefst als ontbijt op mijn nuchtere maag, wat ben jij culinair aangelegd zeg...."
"Zo te horen ben ik niet de enige de droomt over dope. ik moet zeggen, sinds dat ik anderhalve maand geleden uit armoede ben gestopt droom ik niet meer over drugs maar als vanouds weer over nibbit rings en een pak melk. ik voel me echt een stuk beter. want dromen over drugs vond ik verschrikkelijk. in mijn opinie geeft het de status van je geestelijke en lichamelijke verslaving aan. En ik was behoorlijk ver heen. maar nu ik voor het eerst, wel uit noodzaak langzaam zelfcontrole over de coke begin te krijgen voel ik me een stuk beter en sterker. Dat neemt niet weg dat ik op zijn tijd best wel zo'n cullinair crackertje van spacing ben zou lusten.Mijn dromen gaven mij stof tot nadenken. Ik hoop bij jullie allemaal ook? je droomt hier niet zomaar over, alles heeft een rede. ik groet jullie allemaal, Keep it cool, don't be a fool.... Sneeuwuil"
"Ja Heidrun, ook ik ben uit mijn slof geschoten maar uiteindelijk veranderde er niets. Ook gebeurde het in het verleden vaak dat sommige vrienden me s'avonds opbelde en vroegen of ik wat voor hen wildde regelen en het even wildde voorschieten en dat ze dan later op de avond zouden langskomen en het dan zouden terugbetalen. Maar dan had ik een hele voor mezelf gehaald en voor hen ook en kreeg ik weer later te horen dat ze niet zouden komen. En daar baaldde ik verschrikkelijk van omdat ik dan met een hele bleef zitten die ik dan vervolgens ook maar opmaakte. Ook kwam het vorig jaar regelmatig voor dat ik bv niks had omdat ik crisis had en er geen zin in had om voor anderen wat te halen. Met als gevolg dat men net zo lang bleef doorzeiken met als aanbod dat ze mij ook wat zouden geven als ik wat zou regelen. Ook al had ik er geen zin in, maar kregen ze altijd wel weer zo ver dat ik toegaf om van het gezeik af te zijn. Uiteindelijk hield ik voet bij stuk en stonden ze op een gegeven moment gewoon bij me voor de deur zodat ik hen niet kon weigeren. Ik werd er op een gegeven moment zo schijtziek van dat ik uiteindelijk elke vorm van contact met hen heb verbroken."
"Ja inderdaad, en het vervelende was dat ik uiteindelijk besefte dat mijn toenmalige vrienden niet meer voor mij kwamen maar voor iets anders en alleen nog maar contact met mij zochten als ze iets nodig hadden. Ik voelde me dan gebruikt als loopjongen en voor hun karretje gespannen. De basis van vriendschap is dan geen moer meer waard omdat de achterliggende motivatie van het contact dan ergens anders om gaat. Ik heb op deze manier veel kennissen en vrienden verloren. Dat is jammer, maar nadat ik deze knoop had doorgehakt ben ik nu beter af dan constant toe te geven en het alsmaar zo door te laten gaan. Gr. sneeuwuil"
"Graag wil ik mijn verhaal kwijt, ik zit gevangen in mezelf omdat ik er met niemand over kan praten. Ik moet dan ook al mijn moed verzamelen om dit nu wel te doen. Ik zit zwaar in de shit met mezelf want ik snuif al een jaar of 5 en de laatste 2 jaar 3 keer in de week en het laatste half jaar elke dag. Ik erken dan ook van mezelf dat ik al een tijd zwaar verslaafd ben. Mijn gebruik is op sommige momenten buitensporig en lichamelijk onverandwoord geworden omdat ik de controle heb verloren. Of het nu een halve of 3 gram is, ik stamp het allemaal in een avond door mijn neus heen. Als ik 1 dag niet heb gesnoven wordt ik gek van de lichamelijke afkickverschijnselen en voel ik me hopeloos ellendig, alleen en opgesloten in mezelf, met de deur naar onze samenleving op een kier. Ik wou dat ik de zelfbeheersing en discipline had om mijn gebruik te beheersen. Ik heb dit al vele malen geprobeerd maar stap iedere keer weer in dezelfde valkuil, met alle sociale, emotionele en financiele gevolgen van dien. Ik weet dat ik mijn ziel heb verkocht aan de coke omdat mijn buitensporige gebruik een dagelijkse bezigheid en gewoonte is geworden. Ik moet dan ook snel hulp zoeken, Mijn trots opzij zetten en zelfcontrole, discipline en verantwoordelijkheid weer op de eerste plaats zetten. Ik zit vol met frustraties, schaamte, angst voor de toekomst omdat ik bang ben dat ik er nooit meer vanaf kom omdat ik weet van mezelf dat ik een hopeloze verslaafde cokejunkie ben... Mod-EDIT: Beetje laat, toch verplaatst."
"Is er nog iemand die op mijn verhaal wil reageren? Mij advies of tips kan geven? Is er iemand die in de zelfde shit zit als ik of heeft gezeten en het nu wel in de hand heeft?Hoe krijg ik dat dan voor elkaar als je alleen, verslaafd bent en geld geen probleem is? Waar ligt de kern van de zelfcontrole? Voelt iemand zich geroepen mij te adviseren?"
"hmm... Een keertje 8 gram in een nacht weggebased met een maatje lang... met als resultaat dat ik 2 dagen lang als een bezetene door de buurt heb gelopen... vijf gram een keer op oud en nieuw heb weggesnoven en vervolgens de hele nacht alleen maar paranoia van de ene in de andere portiek heb gestaan omdat ik bagger scheet voor al het vuurwerk... Maar gemiddeld 15 gram per week was toch wel mijn dieptepunt... Ik verspilde letterlijk duizenden euro's per maand... Nu kan ik om sommige dingen wel lachen... maar ik had er achteraf toch liever een porsche van gekocht... Als ik dan toch naar de klote was gegaan... Dan nog in ieder geval in stijl..."
"good thinking ramon, ik ben voorhet eerst twee maanden volledig clean en het bevalt me prima zo. ik heb al mijn oude sociale contacten verbroken, en ben liever alleen dan verder te gaan met gebruiken. ik heb nu een nieuw leven. en daar ga ik voor"