Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@ Addick: hoop dat alles zo ver mogelijk goed komt en je maatje er met alles weer een beetje bovenop komt en de hulp krijgt en wil aannemen die hij nodig heeft. @ de rest: bij sommige van de reacties sta ik echt met mn oren te klapperen, dat iemand zulke lompe, ondoordachte en infantiele dingen kan zeggen. dit zijn geen dingen om lollig over te doen en reacties dat zo iemand maar dood moet gaan of lollige opmerkingen over welke recepten wel of niet effectiever zijn zijn echt misselijk makend. is duidelijk dat degenen die die opmerkingen maken nog geen enkele levenservaring of inlevingsvermogen hebben in dit soort situaties. mischien helpt het jullie als jullie je even proberen voor te stellen dat het jullie maatje/broertje/zusje is die daar een einde aan zijn/haar leven heeft geprobeerd te maken, wel of niet succesvol is dan om het even. waarschijnlijk zal het inzicht pas komen als een bekende van jullie zich probeert kapot te maken."
"heel simpel: als je het er niet mee eens bent heb je 2 opties: optie 1: met je oude paspoort op tijd verhuizen naar een ander land waar ze geen vingerafdrukken nodig hebben. optie 2: gewoon in nederland blijven. ik heb in het buitenland niks te zoeken, je mag toch (bijna) nergens meer dan dat je in nederland mag en de "landen" waar dat wel mag hebben meer nadelen dan voordelen. dus die vingerafdruk kwestie is voor mij al niet van toepassing, heb geen paspoort nodig. enne je kunt natuurlijk ook net die 2 vingers verbranden die ze op je paspoort nodig hebben...dan staan er 2 egaal zwarte ronde vlekken op en moeten ze het maar uitzoeken wat ze er mee willen."
"rommel zoals meth... en verder eigenlijk alles wel waar mensen agressief van worden (met natuurlijk als voetnoot dat de agressiviteit in sommige gevallen al in verhoogde mate in de persoonlijkheid verborgen zit er er door die bepaalde drug alleen maar versterkt uit komt)"
"ik die helemaal niks lust qua alcohol: beste: corona of meckatzer vieste: wodka"
"zigeunerkind van paultje poets. niet zozeer om de qualiteit van het nummer maar om de persoon die ik er mee verbind."
"kan iedereen overkomen, beginners vaker dan ervaren blowers. -niet te veel wiet in 1 joint. veel mensen vinden het nodig/stoer om hun joint compleet groen te laten zien van de wiet, want hoe meer er in zit hoe stoerder je bent. FAIL... begin met weinig en verkruimel het echt goed. te veel geeft een klap (te snel te stoned) dus mocht je na die eerste joint met weinig nog niet stoned genoeg zijn dan kun je er later altijd nog eentje draaien. (beter 1 te weinig dan 1 teveel) - juiste tabak. als je geen shag roker of sowieso geen roker bent van huis uit, dan is het beter om je joint met sigaretten te draaien. shag in een joint komt voor beginnende rokers vaak te hard aan. - zoetigheid zorg dat je wat zoetigheid hebt, suiker kan de boel vaak redden als je het gevoel hebt dat je weer over je nek zult gaan. cola, chocola, dat soort dingen. -frisse lucht ga als beginner niet meteen in een shop zitten maar rook em gewoon ergens buiten als het kan. in een shop hoef je als beginner vaak niet eens zelf een joint te roken om stoned te worden. -alcohol als je van een joint al snel over je nek gaat, drink er dan vooral geen alcohol bij, dat werkt de problemen alleen maar in de hand. ik ging toen ik begon ook steeds over mn nek, daar kon je de klok op gelijk zetten. als ik er nu aan terug denk lag het gewoon aan bovenstaande dingen. ik voel nu gewoon aan wanneer ik genoeg heb van een joint, hoeveel (betergezegd hoe weinig) ik er in moet doen, en dat ik meer heb aan 2 lichte joints dan aan 1 zware. "psychologisch" gedeelte is er natuurlijk ook. als je slechte ervaringen hebt met blowen dan spelen die gegarandeerd parten zodra je weer een joint opsteekt. als dat het grote probleem is na de dingen hierboven dan moet je daar zelf wat mee oefenen. jezelf niet rot gaan voelen als het weer een keertje misgaat helpt ook wel eens"
"zoals OpenmindeD het zegt, de naam alleen zegt niks. bij iedere shop zal de qualiteit weer anders zijn, de een zal goede leveranciers hebben, de andere zal bagger leveranciers hebben. bijkomend "probleem" is ook nog eens dat ieder voor zich een eigen favoriet heeft afhankelijk van wat je van die wiet/hash soort verwacht. omdat niet iedere soort hetzelfde effect heeft en er zoals al gezegd, de "sterkte" van het spul ook erg varieert. ik merk dit zelf waar ik mn haze haal, altijd in dezelfde shop, het hangt echt af van waar ze de partij hebben ingekocht. de ene keer is het super en de andere keer heb ik er na 1 joint al weer geen zin meer in. enige wat je dan eigenlijk kan doen, als het je echt om qualiteit gaat, is diverse soorten uitproberen, je favoriet kiezen, en die vervolgens met een professionele insteek nauwkeurig te kweken. (binnen de grenzen van het gedoogbeleid natuurlijk). de beste wiet bestaat dus gewoon niet, kwestie van persoonlijke smaak en qualiteit"
"Amateurtje zei: Ik blow nog niet overdreven lang en ik doe het niet veel, zit voor het moment beetje moeilijke periode(scheiding van mn ouders enzo). Is het dan verstandig om een jointje per dag te smoken om beetje relaxt te worden, of beter niet? Klik om te vergroten... over het algemeen is "iets gebruiken" om door een moeilijke periode heen te komen niet echt ideaal. blowen als uitweg is dan meer een lapmiddel met nadelige gevolgen. ook zul je als je om die reden steeds een joint opsteekt na verloop van tijd merken dat die joint je weinig lol meer geeft en de tijd dat je niet blowt er alleen maar moeilijker van word. beste lijkt me om een andere manier te vinden om met die moeilijke periode om te gaan (praten met vrienden of kennissen) zodat je die joint gewoon voor de lol kan blijven roken."
"iedereen weet het...en toch iedere keer weer...."
"trippen kan ik zelf gedeeltelijk bevestigen, en anderen die er bij waren kunnen het helemaal bevestigen. (met andere woorden, je maakt vanalles mee maar mist er daarna veel van). kreeg het voorgeschreven in een "noodsituatie", preciese dosering weet ik niet meer, ik gok op 15mg (1.5 tabletje) dokter benadrukte ongeveer 100.000 keer dat ik het alleen mocht innemen als ik in bed lag klaar om te slapen. paar keer niet gedaan en dan begint het gedonder direct. een keer op de bank ingenomen, glas leeg gedronken (geen alcohol) en ongeveer 5 minuten later de trap op naar boven. nooit boven aangekomen want blijkbaar ging halverwege het licht uit en werd pas in het ziekenhuis weer wakker, met een hersenschudding en wat gebroken botjes. pogingen om wakker te blijven met het spul op resulteerde steeds in hele vreemde/gevaarlijke dingen. een relaxed gevoel maar een "dood" lichaam...kon niks meer bewegen, voelde wel dat ik mn spieren probeerde aan te spannen, maar er gebeurde niks. knipperen ging nog net. mn vriendin vertelde later dat ze dacht dat ik in coma lag of zo iets...ogen open, reageerde nergens op, bewoog niet. kan me ook niet herinneren dat ik haar op dat moment heb gezien terwijl ze vanalles heeft geprobeerd om te kijken of ik er nog was omdat mn ademhaling en hartslag steeds langzamer werden. (ik tripte, zij flipte). 2 of 3 tabletjes was voor mij net als doodgaan mischien zal aanvoelen. geluk dat er iemand bij was die me op mn rug/zij heeft gedraaid uit voorzorg, lag op mn buik, anders was ik die keer zeker gestikt in mn kussen. enige wat ik me kan herinneren van die keer is dat ik "droomde" dat ik niet meer hoefde te ademen om een of andere gekke reden... ik zou dus voorzichtig zijn met zolpidem/stilnoct/stilnox, en als het even kan iets anders nemen als je niet van plan bent meteen te gaan slapen en zolpidem/stilnoct/stilnox niet perse nodig hebt. (verhalen over nog uitgaan met 3 tabletjes op lijken me sterk overdreven, dat zou 30mg zijn en dan doe je met echte zolpidem héél weinig meer...)"