Je had een dubbel topic zie ik nu. Dit had ik gereageerd onder het andere topic:
Hi!
Ten eerste natuurlijk een heel vervelend verhaal. Ik hoef je verder niet uit te leggen dat je veel te veel hebt gebruikt en wat de risico's ervan zijn. Het kan wel even duren voor je weer helemaal van alle klachten af bent, als ze al helemaal verdwijnen.
Raverspacer zei:
Hoe kan ik weten of ik een pyschose / schizofrenie heb(kan niet naar de dokter gaan anders komen me ouders erachter) ?
Er zijn wel allerlei tekenen waar je op kunt letten, maar uiteindelijk kun je dit zelf niet echt vaststellen. Als je erover gaat lezen ga je je alleen maar enorme zorgen maken terwijl je niet weet of dat nodig is.
Je kunt gewoon naar een dokter toe. De dokter heeft beroepsgeheim en zal dus nooit tegen je ouders vertellen waarom je er was. Daarnaast, is je geestelijke gezondheid niet belangrijker dan wat je ouders ervan vinden?
Raverspacer zei:
Heb ik permanente hersenschade opgelopen?
Hoelang herstel kan ik verwachten tot alles is hersteld ( heb nog steeds het vermoeden dat ik niet helemaal hersteld ben)?
Er zijn sowieso hersencellen beschadigd, daar is geen twijfel over mogelijk. Of je je er zorgen om moet maken? Nee, momenteel is dat niet het belangrijkst. Het belangrijkst is dat alle chemische processen weer op orde komen. Dat je hersenen weer de normale hoeveelheden serotonine en dopamine aanmaken. Die hersencellen die je verloren bent, krijg je toch niet meer terug en het is altijd maar de vraag of je er iets van zult merken.
Hoe voel je je momenteel? Wat voor klachten heb je nog? En wat zorgt voor het gevoel dat je je nog steeds niet helemaal normaal voelt?
Als je echt intensief gebruikt hebt, kan het een paar maanden tot een paar jaar (!) duren voordat alles weer in balans is.
Je kunt ook hier eens kijken:
http://www.drugsinfoteam.nl/tips-hulp/m ... spreekuur/
Medisch Spreekuur Partydrugs is een spreekuur met allerlei specialisten op het gebied van klachten na gebruik van partydrugs.