Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey ik heb een vraag over kratom. Ik heb 2 x 50 gr green maeng da besteld alleen nu blijkt een ervan de kruiden te zijn. Ik lees dat je daar thee van moet zetten maar is alleen trekken genoeg? Of moet ik die kruiden ook echt door slikken? Van de poeder gebruik ik 3 gr, moet de kruiden dezelfde hoeveelheid zijn? Ik slik geen medicatie dus geen contra-indicaties"
"Pompi zei: Goeiemiddag! Ik wil binnenkort kratom proberen. Ik heb een druk leven met gezin etc, dus niet altijd alle tijd voor mezelf. Thuis gebruiken is dus ook niet vaak een optie. Daarom ga ik vaak de deur uit (wandelen). Onlangs heb ik wat hasj gerookt tijdens zo'n wandeling - om weer te proberen sinds ik gestopt was rond m'n 20e - maar dat bevalt me nog steeds niet. Van hasj/wiet krijg ik angstgedachten en stress. Niet heel chill. Van alcohol kan ik ook goed ontspannen, maar ik wil juist minder drinken. De medewerker bij m'n smartshop raadde me kratom aan, dus dat heb ik gekocht: Thai (mitragyna speciosa). Zo dacht ik 5gr te nemen voordat ik een flinke wandeling ging doen. Is dat een goed idee, of is het echt om thuis mee op je kont te zitten? Of misschien een film pakken? Ik hoor het heel graag. Dank voor het advies alvast. Klik om te vergroten... Ik zou beginnen met een lagere dosis (Max 3 gram) zowel een lagere als hoge dosis werkt ontspannend. Alleen hoe hoger je gaat, hoe lomer/slaperiger je kan worden (en meer kans op maagklachten/misselijk) daarom ervaren velen bij een lagere dosis juist wat meer zin om iets te doen. Wel zo handig bij een wandeling. Op een nuchtere maag (2 uur vantevoren niet eten) werkt kratom het best.En mocht je achteraf de dosis te laag vinden kan je een tweede keer altijd ophogen. Ga je het op de tosh and wash manier innemen? Weet"
"Dopemonster zei: Als je echt een goeie kratom ervaring wilt kun je beter kwaliteits kratom bestellen op internet en dan green maeng da Klik om te vergroten... Zeker! Ik mag geen prijzen noemen. Maar bv ook een hoge prijs zegt weinig over de kwaliteit. Green maeng da blijft voor mij wel de beste. Werkt het langst en ook beginners vinden hem altijd fijn."
"Hansklok zei: Welke kratom komt het dicht in de buurt van een opiaat high? Zoals heroïne/ oxycodone/ morfine high ? Klik om te vergroten... Ben je bekend met de middelen? Kratom komt niet in de buurt van heroïne. Gelukkig maar, daarom is het zo succesvol om te gebruiken bij het afkicken ervan. Persoonlijk vind ik het ook de oxycodon niet halen. Maar er zijn hier leden die wel op wolkjes lopen door kratom. Heb je ook ervaring met met met kratom? Met die info krijg je wellicht een beter advies."
"Ik denk niet dat dit een bewaker is. Die krijgen meestal de instructie om gebruikers te gedogen (anders kan je het halve terrein wel ontruimen) en alleen de verkopers eruit te pikken. Ik sta er vooral van te kijken dat hij de dixie heeft opengetrokken."
"Bink96_ zei: natuurlijk geen idee hoe een trip uitpakt. Een sleutel niet om kunnen draaien staat voor mij gelijk aan dat naar buiten gaan niet geheel slim is. Klik om te vergroten... Ook al is dit geen waterdichte methode, het is best een goede. Mijn partner had zichzelf een keer buitengesloten met trippen. Heel gedoe met niet durven aan te bellen bij de buren en een ladder met 'golvende' tredes. Mjah, eindresultaat was dat ik er stond en ze gewoon de juiste sleutels bij zich had. Alles is gewoon anders met trippen😅"
"Hi DF'ers. Ik heb een vraag over tramadol en dopamine, al weet ik niet eens of mijn vraagstelling correct is Zo'n 4 keer per jaar krijg ik een recept tramadol voor kortdurend gebruik en pijnklachten. Ik krijg 2 maal 100mg retard( 12 uur lang) voor 1 max 3 weken. En daarbij 2 strips 50mg voor de dagen dat de pijn omhoogschiet. Ik begin als de pijn licht begint, na 1 week vlamt die en gebruik ik een paar dagen de 50mg capsules extra. Ik begreep dat tramadol ook op je dopamine werkt. Ik voel mij dan ook altijd blij en gemotiveerd. Maar de dagen dat ik stop met die 50mg extra voel ik mij vaak somber en lusteloos (terwijl ik gewoon 200mg retard slik) Pas na een week hersteld dit zich. Cravings kan ik weerstaan, maar snap ze dus wel. Na 3 weken tramadol ben ik 2 dagen wat kribbig en lusteloos maar niet zo somber. Geen last van afkick of ontkenning verder. Misschien een domme vraag maar: In die dagen van veel meer tramadol 'leen' ik dan dopamine die ik de dagen erna te kort kom? Zoals mdma en serotonine. Nu wil arts extra medicatie voor de nachten geven die oa werken als een rem op de dopamine heropname (alleen tijdens de tramadolweken) dit klinkt nogal tegenstrijdig. De ene bron zegt dat het blokkeren van heropname je receptoren stimuleert om zelf meer dopamine aan te maken (yeeh) de andere bron zegt dat dit manie kan voorkomen en je dus over de lijn genomen een stabiele dopaminespiegel hebt, maar dus wel minder die boost(wat bij manie niet gewenst is) I'm confused. Hoe kan ik zorgen dat die dip na een paar dagen hoge dosis tramadol geen week duurt. Geleidelijker afbouwen? Natuurlijke manieren om dopamine te boosten? Of speelt er meer dan Dopamine. Ik moet die week mijzelf echt uit bed sleuren en het voelt als enorme een mentale kater."
"Eens met de reacties van @Roze Olifant Desalniettemin vind ik het in totaal een goed triprapport. Juist omdat je zowel onder invloed als in de comedown zelf hebt geschreven. Dat je openlijk laat zien hoe je hunkert naar meer en streng voor jezelf moet zijn, icm met de waarschuwingen van jezelf en Roze Olifant. Geeft een goed inzicht in hoe cravings werken. Toch nog een kanttekening: Je schrijft dat je maximaal 2 dagen per week wilt gebruiken en dat je deze 1e keer al een 2e dag hebt bijgepakt om af te bouwen. En de 3e dag nog meer hebt afgebouwd met benzo's en alcohol: ik denk eerder dat hier je verslaving(srisico) spreekt. 2 dagen per week gebruiken is gebaseerd op een maximale dosis van 500 mg, éenmaal per dag. Als je dosis en frequentie hoger is, is 2 dagen dus ook teveel. Boven de 1200mg is 1 maal per 2 weken het maximale. Dat je receptoren sneller ontwenning ervaren door je ghb achtergrond kan ik mij in vinden. Maar 1 dag Phenibut is niet te vergelijken met 1 dag GHB (om de paar uur) mijn inziens was die 2e dag 'afbouwen' dus ook niet nodig. Een ongemakkelijk gevoel een paar uur ervaren is wat anders dan heftige afkickverschijnselen. Nam je die 2e dag dus niet ook om eigenlijk het gevoel wat langer vast te houden? Al met al een veelzijdig rapport. Misschien de moeite waard als een mod er een apart triprapport topic van kan maken?"
"Bedankt @Zanza en @Dopemonster Ik vond het al verdacht veel op een lange mdmadip lijken. Het leek me al te mooi om waar te zijn dat er extra stofjes aangemaakt werden en niet geleend. Mijn arts wil in die weken promethazine, olanzapine of mirtazapine voor het slapen voorschrijven. Vooral dat laatste kan geen arts exact vertellen hoe het werkt. Waarschijnlijk draagt het ook bij aan het remmen van de heropname. Ik begrijp alleen nog steeds niet of dat dopamine/serotonine nou stimuleert of stabiliseert. Heeft het zin om die week erna 5htp te slikken? Of is het resultaat niet bewezen/te weinig ervoor? Arts verwacht komende 2 jaar vaker tramadol voor te schrijven, dus zal er vaker mee te maken krijgen."
"Ik heb mensen vooral zien overgeven zweten en hallucineren dat laatste niet op een manier die je wilt. Weet waar je aan begint, het is zeker geen baad het niet dan schaad het niet."