Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zie website: http://www.cocaineinfo.nl/hoe-te-gebruiken/basen/ Leg meerdere stalen zeefjes op de pijp, waardoor je geen as hoeft te gebruiken. Sigarettenas komt in je longen terecht!"
"Meth is een van de duurste drugs die in Nederland verkrijgbaar is en dus ook schaars. Afhankelijk van de kwaliteit tussen 40 en 120 euro per gram). Veel Nederlandse gebruikers kopen meth in Duitsland of laten het per post vanuit de VS verzenden. Meth gebruik kan een behoorlijke afhankelijkheid veroorzaken. In de Londonse gayscene is het shotten van meth de laatste jaren enorm toegenomen, met allerlei gezondheidsrisico's van dien: onveilige seks en/of het delen van naalden en shotattributen (soa, hiv, hepatitis C). Vanuit de gayscene is de drug overgewaaid naar de afterparty scene en ook in Amsterdam is het spul in bepaalde subscenes bezig met een gestage opmars. Naar mijn idee is het slechts een kwestie van tijd voordat het spul ook hier makkelijker voorhanden is. Mijn eerste en laatste ervaring met meth was heel negatief. Extreem paranoia, totaal stuk gekauwde wangen, slapeloosheid en de vreselijkste drugskater die ik ooit heb gehad. Toen begreep ik die dat veel meth gebruikers eerst een snuif/hijs/shot nodig hebben om de dag op te starten. Dus succes met je experiment, maar ik nooit weer. Breaking bad is een fantastische serie, maar meth een vreselijk linke drug."
"Persoonlijk vind ik jouw eigen reactie op bovenstaande openhartige ervaringen van de (ex-) gebruikers van laag niveau. Je oordeelt nogal stigmatiserend op hun verhaal. Wat wil je nou? Persoonlijke ervaringsverhalen horen of gewoonweg jouw beleving c.q. waarheid bevestigt zien worden?"
"Ik wordt niet goed van de reacties van een aantal mensen op dit forum alhier. Bij gebruik van GHB (en ook ketamine) is bekend dat als je in coma terechtkomt, je kunt stikken doordat de tong in je keel valt, of je stikt in je eigen braaksel. Dit is een gegeven, het gebeurt helaas regelmatig. Daar kun je dagenlang omheen lullen en als een rechercheur kritisch op doorvragen. Mijn inziens heeft dit irritante gedrag eerder te maken met de ontkenning dat ook GHB-gebruik afhankelijk kan maken. Natuurlijk zijn er genoeg gebruikers die zelfcontrole toepassen, maar dat geldt niet voor iedereen, sommigen balanceren op de grens tussen recreatief en fulltime obsessief gebruik. Daar hoef je niet over te discusieren, ook vanuit respect naar de nabestaanden van de slachtoffers, Get real mensen, hou op met dat ontkennende, overkritische gezeur en betweterige gedoe. Toon respect."
"Tijdens jarenlang dagelijks blowen, bemerkte ook ik dat mijn eetlust steeds minder werd. Niet van de een op de andere maand, maar heel langzaam en gestaag. Nu ik ben gestopt, eet ik regelmatiger, gezonder en met meer trek en smaak. Dat het blowen je smaakpapullen vervlakt, is een feit. Je hebt meer behoefte in zoeter, zouter of pittiger voedsel. Dat minder eten je levensverwachting verhoogt, is deels waar. Gezond, regelmatig eten met veel groenten en fruit, visolie en olijfolie en niet te veel vlees verhoogd je levensverwachting en verkleint de kans op welvaartsziekten zoals kanker en suikerziekte."
"Oké, maar dat is omdat je waarschijnlijk niet meer dagelijks blowt?. Ik denk dat als je lange tijd (15 jaar) dagelijks blowt de trek in eten minder wordt. Dat zag ik ook veel bij hardcore blowers toen ik in een coffeeshop werkte."
"Hey man, Heel herkenbaar verhaal. Mijn ervaring: Na ruim 20 jaar bijna dagelijks (veel) blowen, ben ik een half jaar geleden gestopt. Voorheen meerdere pogingen ondernomen, maar na een aantal weken clean toch weer een joint aangeschaft en in 'no time' terug op het oude level. Nu is de kogel door de kerk: na 6 maanden clean zie en ervaar ik alleen maar de voordelen van een blowvrij leven: 'ochtends beter uitgerust, overdag actiever, vrolijker, socialer, emotioneel stabieler, betere uitstraling, assertiever, positievere instelling enzovoorts. Als ik nu een coffeeshop passeer, krijg ik lichtelijke braakneigingen vanwege de wietlucht. Alsof mijn lijf in opstand komt. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut geen anti blower nu ik zelf ben gestopt. Mijn vrienden blowen terwijl ik ik in dezelfde ruimte vertoef. ( Alleen de geur...) Hoe hou ik het vol? Het was het juiste moment, het voelt als een doorbraak en opluchting. Gelukkig grijp ik niet naar andere middelen om in de aangeleerde roes te vertoeven. Mijn advies: ga door de moeilijke momenten heen. Als je weer blowt na een aantal weken clean, val je snel terug in je oude patroon. En dat is niet echt een push voor je eigenwaarde. Het dagelijks blowen gaf voor mij aan dat ik iets uit de weg wilde gaan. Na het stoppen kwamen veel opgekropte, bevroren emoties opzetten. Afkicken is niet easy: je krijgt onverwachtse emotionele momenten, woedeaanvallen, onnodige irritaties en het slapen was de eerste weken erg moeilijk: veel heftige dromen, moe en niet uitgerust de dag ingaan en weinig energie voor werk en studie. Maar nu voel ik de energie en of ik nog ooit ga blowen? Ik weet het niet, het idee is uit mijn hoofd. P.s. voorgedraaide joints zijn erg heftig, toen ik na mijn laatste poging een gekochte joint opstak, heb ik daarna twee uur kotsend boven de toilet gehangen. En toch ging ik weer gebruiken... Succes man, try to reset your mind!"
"Hey man, Wat in ieder geval niet helpt is hem controleren, confronteren en vermanend op zijn gedrag (terugval) aan te spreken. Hoe zou jij dat vinden als je je in zijn situatie verplaatst? Dat iemand jou aanspreekt op je alcohol-, rook- of eetgedrag? Vaak werkt confronteren averechts, het zal zijn vertrouwensband naar jou enorm schaden. Het heeft meer zin om met samen hem te achterhalen wanneer zijn behoefte om te blowen sterk is en wanneer het moeilijk is nee te zeggen. Als hij daar klaar voor is! Probeer dat met een open mind te doen. Geen wijzend vingertje of zinloos verwijt. Vaak is het stoppen met middelen een proces van vallen en opstaan. Veel gebruikers die niet meer willen hebben meerdere afkickpogingen nodig om uiteindelijk nee te zeggen. Dat is een deel van het proces. Uiteindelijk zal hij stoppen als hij het moment bereikt dat blowen voor hem meer nadelen dan voordelen oplevert. Tot die tijd denk ik dat jou belangrijkste taak is er voor hem te zijn. Natuurlijk kun je aangeven dat je zijn blowgedrag niet fijn vind, maar dat weet hij waarschijnlijk al lang. Succes in ieder geval!"
"Mijn reactie zal erg ontnuchterend zijn. Maar ik wil je geen valse hoop geven. Het roken van basecoke is zeer verslavingsgevoelig. Hij kan alleen maar stoppen als hij dat zelf wil. En daar moet hij echt klaar voor zijn. Je kunt hem hier inderdaad niet in pushen, dat heeft meestal een averechts effect. Veel basecoke gebruikers kunnen moeilijk zelfcontrole toepassen. De flash van een pijpje is zo heftig dat het vaak alleen maar om meer vraagt. En soms gaat het patroon dagenlang door. Je kunt hem helaas niet helpen als hij dat niet wil/er niet voor openstaat. Doorsturen naar de verslavingszorg is slechts een eerste stap. Al zou hij een aantal weken clean zijn, daarna begint pas de echte afkick. De terugval is groot bij het roken van coke. Helemaal stoppen en nooit meer een pijpje aanraken, is de enige remedie. Ik denk dat het belangrijk is dat je voor jezelf een keus maakt. Kies je voor hem, prima...maar accepteer zijn gebruik zolang hij gebruikt. Kies je voor jezelf, dan ga daar voor. Neem een time out in de relatie. Geef hem tijd en ruimte zijn keuzes te maken, in hoeverre hij dat wilt. En blijft hij voor de coke kiezen, dan weet je wat je te doen staat. Sorry dat ik een dergelijke 'harde taal' gebruik. Ik werk inmiddels 6 jaar als veldwerker in de harddrug scene. Bijna alle gebruikers vertellen dat het 'mis' ging vanaf het moment dat ze basecoke gingen roken. Het is een heftige drug met een zware geestelijke afhankelijkheid. Veel succes en denk aan jezelf!"
"Mainline is een landelijke, onafhankelijke organisatie die gezondheidsvoorlichting heeft aan druggebruikers. Voor een artikel over GHB-gebruik zijn we op zoek naar iemand die (veel) ervaring heeft met GHB en hierover wilt vertellen (al dan niet anoniem). Voor meer informatie bel Mainline en vraag naar Leon (020 - 682 26 60)."