Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijna 1 jaar gestopt maar de drang word steeds groter

Bijna 1 jaar gestopt maar de drang word steeds groter

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DondiabloLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,

Na een paar jaar dit forum te hebben gevolgd, zit ik zelf met een probleem. In februari ben ik precies 1 jaar gestopt met cocaine. Ik heb 2 jaar lang ongeveer 3-4 dagen in de week cocaine gebruikt. Nadat ik gestopt had ik er eigenlijk niet zoveel moeite mee en dacht er niet veel aan. Maar de laatste 2 maanden begint de drang eigenlijk steeds meer te worden dat ik er bijna gek van word. Ik probeer er niet aan te denken, maar dat lukt bijna niet meer.

Hebben jullie nog tips voor mij en weten jullie of dit wel vaker voorkomt, dat de drang pas veel later erg toeneemt?


Gr.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cocaïne is een diabolische substantie met duivelse capaciteiten gericht op het vastketenen van een geest. Wat echt niemand ooit beseft is het gigasntische onontkoombare risico van elke eerste kennismaking. Vrijwel iedereen die zich met dit middel inlaat doet dit met diezelfde onwetende naïviteit die beweert het middel en de reactie hierop van tevoren in te kunnen schatten.

FOUT

De verborgen realiteit is dat het voor een ieder onmogelijk is om te weten hoe de zaken ervoor zullen staan op het moment dat het middel en haar effect gekend is. Cocainegebruik laat zich vooral kenmerken door de bijbehorende problematiek, of men deze nou erkent of niet. Met andere woorden: coke is vooral problemen, en vrijwel geen gezelligheid.

Dit is iets dat ik na jaren van eigen ervaringen en observaties heb mogen concluderen.Maar tevens iets dat heel duidelijk op dit forum naar voren komt, in het ietwat ongelukkige beeld dat de liefhebbers van deze substantie over zichzelf schetsen. Het moge duidelijk zijn:

COCAÏNE IS GEEN SPEELGOED

Onder het mom van 'gezelligheid kent geen tijd', maar dan wel heel letterlijk - veroorzaakt het vooral heel veel gezeik. Hieruit zou men de conclusie kunnen trekken dat experimenteren met deze drug, op wat voor manier dan, absoluut geen aanrader is.

Aan de topictitel te lezen hebben we hier te maken met iemand die er achter begint te komen dat de cocaine demoon een geest niet zomaar meer verlaat, als deze eenmaal binnengedrongen is. Mijn ervaring is dat deze substantie zich in iemands bewustzijn kan 'installeren' als een soort trojan horse virus. En dit al bij de eerste kennismaking. Mocht je zo onfortuinlijk zijn om jezelf in een dergelijke situatie aan te treffen dan is er eigenlijk maar één gepaste reactie:

HAD JE MAAR NIET ZO DOM EN NAIIEF MOETEN ZIJN OM JE MET DEZE DEMONISCHE STOF IN TE LATEN.

En tot slot: heel veel sterkte en succes. Dat ga je absoluut nodig hebben. Deze verslaving is bepaald geen geintje. De cokeheads die ik ken blijven allen stug vasthouden aan de illusie dat 'het allemaal wel meevalt', maar neem van mij aan dat het absoluut niet meevalt.

Zo, en dan nu een lijn amfetamine. Dit onder andere om te vieren dat het geen cocaïne is.
P
PitigrilliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ikzelf heb 6-7 jaar iig maandelijks en in sommige periodes wekelijks sos gebruikt. De jaren daarvoor incidenteel en de laatste 2jr om de 2-3 maanden.
Wat ik bij mezelf merk is dat na 8wkn de zin in sos erg de overhand neemt in bijna obsessieve vormen, zoals afgelopen december (F van feest in de maand, dus de feestvreugde moet groter en ''dit jaar wil ik hoe dan ook een witte kerst' enz.) Op zich vind ik dat ook wel weer leuk dat iets een grote interesse bij me opwekt met name het idee om te gaan halen is dan al een soort roes. Heb ik het spul eenmaal in mijn zak, dan is ook die drive weer weg :confused:
Over deze periodes wanneer de behoefte erg sterk is, maak ik me niet druk: het hoort erbij en zal op den duur wel helemaal verdwijnen.
Wat mij sterkte in de gedachte was een onderzoek van het EMC in Rotterdam (in de nrc) op het gebruik van sos op muizen of ratten. Het bleek dat de knaagdiertjes 2 maanden na gebruik weer behoefte kregen. Overigens wil dat niet zeggen dat mijn hersenen op die van een knaagdier lijken.
De werkwijze was dat de knaagdiertjes vrij waren in het gebruik - de sos was in water opgelost waar ze vrijelijk van mochten drinken, daarnaast was er nog een waterbron zonder sos.
Nadat de muizen uit hun roes kwamen was er geen behoefte meer, vergelijk het met weekendgebruik en dat je maandag geen behoefte meer hebt en alleen maar denkt: dat was weer lekker.
Na zo'n 8 weken werden de muizen onrustig. De (hersen-)activiteit nam toe evenals het rondsnuffelen bij de soswaternbron en een patroon werd zichtbaar blablabla.
Kortom uit dit onderzoek bleek, waar ik de link niet van kan vinden dat sos en waarschijnlijk een hoop andere dingen om de zoveel tijd een reactie in de hersenen teweegbrengt waar je wel of niet aan toegeeft.
Ik heb er zelf geen moeite mee om eens in de zoveel tijd te gebruiken. Heb er vrede mee.
Een beetje zondigen kan geen kwaad.
Mijn advies is dat je het grootverbruik accepteert en achter je laat als een mooie tijd, en dat je je zelf toestaat om zo nu en dan te genieten.
Hopelijk heb je er wat aan :rolleyes:
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dondiablo zei:
Hebben jullie nog tips voor mij en weten jullie of dit wel vaker voorkomt, dat de drang pas veel later erg toeneemt?
.
Klik om te vergroten...

Ik was na jaren van dagelijks gebruik (2 a 3 gram p wk) in een keer stopt. Ik heb dit 5 maanden volgehouden. Daarna was ik op een feestje en ik zag een jongen die ik van vroeger kende en ik wist dat hij coke bij zich had (hij verkocht het vroeger). Ik ging met hem kletsen met de reden dat hij me mischien wat aanbied. Dat deed hij ook, na wat verleidelijke blikken van mij.
Ik stond te trappelen van ongeduld bij het toilet. Eindelijk weer dat heerlijke gevoel! Ik was wel meteen weer para en opgefokt. Toen heb ik zelf ook weer besteld 2 wken later tot oud en nieuw ongeveer 7x gehaald. Ben nu weer 2 weken gestopt. Het zal er wel bijhoren. Eigenlijk wil ik nu niet meer relapsen.
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deranged zei:
Cocaïne is een diabolische substantie met duivelse capaciteiten gericht op het vastketenen van een geest.

Zo, en dan nu een lijn amfetamine. Dit onder andere om te vieren dat het geen cocaïne is.
Klik om te vergroten...

Mooie post @Deranged, je weet het mooi te verwoorden. Het geeft goed weer hoe sluw en verraderlijk dit spul is. Ik heb het wel altijd als speelgoed gezien. Ik heb mezelf 10 jaar lang voorgelogen.

@Deranged, wanneer ga je de speed loslaten? Denk aan je lichamelijke conditie en je gezondheid!
w
wendelaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pitigrilli zei:
Ik heb er zelf geen moeite mee om eens in de zoveel tijd te gebruiken. Heb er vrede mee.
Een beetje zondigen kan geen kwaad.
Mijn advies is dat je het grootverbruik accepteert en achter je laat als een mooie tijd, en dat je je zelf toestaat om zo nu en dan te genieten.
Hopelijk heb je er wat aan :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je na grootverbruik (minimaal enkele jaren elke dag), niet meer af en toe kan genieten. Ik heb het geprobeerd, maar voor je het weet zit je weer op je oude niveau. Ik wou dat ik af en toe mocht genieten, helaas is dat te gevaarlijk voor mij.
P
PitigrilliLid
01-01-2024, 00:00
#7
wendela zei:
Ik denk dat je na grootverbruik (minimaal enkele jaren elke dag), niet meer af en toe kan genieten. Ik heb het geprobeerd, maar voor je het weet zit je weer op je oude niveau. Ik wou dat ik af en toe mocht genieten, helaas is dat te gevaarlijk voor mij.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik dat wel met je eens ben: enkele jaren elke dag...ik zou dat niet kunnen volhouden.
Als iemands grootverbruik zich zo laat omschrijven, dan trek ik mijn advies maar in. Afentoe genieten brengt je dan toch geen stap verder; het herinnert je alleen maar hoe leuk het was en kan zijn.
Nu kan kan ik de uitgesproken mening van Deranged ook beter plaatsen.
Jij ook sterkte, btw.
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#8
je moet dit forum ook niet volgen al wil je stoppen... :rolleyes:
m
mustbe67Lid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi,

na meer dan 10 jaar coke-gebruik ben ik sinds mei 2002 clean !
Dit is exact 8 jaar geleden en met perioden heb ik nog steeds een ongeloofelijke drang om te roken
(freebase).
Het is iedere dag weer je zelf bewustworden ,wat de nare gevolgen zijn op sociaal,familiaal en financieel vlak.

veel geluk en sterkte.......
R
Renate74Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Eens verslaafd- altijd verslaafd! Het is overal bekend dat drang naar coke enorm blijft!
Omdat mijn broer aan coke is verslaafd geweest ben ik bijna deskundige op dat gebied
geworden. Er is bestaat een heel goed middel tegen drang en het werkt goed bij hem
in ieder geval. Dat zijn prikken en ze zijn bij expertcleanics te verkrijgen. Ga maar even googlen!
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Paddo100 zei:
je moet dit forum ook niet volgen al wil je stoppen... :rolleyes:
Klik om te vergroten...

:mrgreen: 100 punten :tongueout:
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hou vol, je kan het!! :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
s
sebatianLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is niet ongebruikelijk of dat nu coke, alcohol of iets anders is. Kan daar aardig wat over vertellen, vooral eerste jaar lastig, veel ups en downs of zelfs depressie.
Werd er vaak gek van na verloop van tijd, en ging weer gebruiken. Nu aan baclofen, praktisch geen ontwenningverschijnselen en voel me stukken beter en zonder al die therapieen of zelfhupgroepen, ken dat nu wel. Af en toe wat slaapmiddel remeron/mirtazapine 15mg, als slaap problemen heb, werkt ook goed.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Waar zou hem nou dat verschil in zitten met die drang naar de drug tussen speed en coke. Ik ben vroeger aan de speed geweest als "grootgebruiker" en heel incidenteel (misschien 1x in de maand in die periode) snoof ik coke. Ik heb 1x freebase gerookt maar de uitwerking daarvan had me goed van de coke afgeschrikt destijds.

Nu ben ik bijna 7 jaar verder, maar als ik aangeschoten ben krijg ik af en toe zin in specifiek coke, nooit pep.
b
batmLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een goede maat is ook na een jaartje clean leven teruggevallen.
Hij heeft veel baat gehad na behandeling bij een accupuncturist, na vijf sessies is zijn zucht hanteerbaar geworden,hij is inmiddels drie jaar clean.
Op momenten van zucht schijnt het te werken als je bewust diepe ademhalingsoefeningen uitvoert. Het klinkt dom, maar na een minuut is je zucht verdwenen..
Trouwens het gebeurt vaak dat ex-cokegebruikers na een jaar terugvallen, hetzelfde gebeurt met ex-drinkers en rokers. Dan is de kick van een clean leven naar de achtergrond verdwenen en de behoefte aan (her)nieuw(d)e prikkels versterkt. Dat gebeurt nogmaals na 2 jaar clean zijn.
Succes in ieder geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."