"Yo,
Zal eerst ff kort m'n historiek vertellen.
Ik heb sedert ik 15 was beginnen weed roken en 1 jaar later is er daar nog xtc,speed,lsd,paddo's bijgekomen in de weekends, toen ik 19 was heb ik omdat ik dan bij mijn lief ging wonen gestopt met alles behalve joints. Dan heb ik tot m'n 26ste iedere dag gerookt(3à4/dag) toen ik via een vriend(waarvan ik wist dat hij smack gebruikte maar nog nooit gezien had) aangeboden kreeg om eens mee te chinezen.Ik was toen nogal depri want m'n vriendin en ik waren uit elkaar en hadden intussen al een zoon van 5 jaar die ik al een maand of vier niet meer gezien had.Dat was nu bekeken de grootste fout van mijn leven want ik was van de tweede of derde keer verkocht aan het effect. Ik ben toen beginnen meegaan met die vriend naar grote dealers in antwerpen(want die vriend dealde) en kreeg zo altijd gratis spul en wist ik meteen ook waar ik moest zijn toen die vriend verhuisde naar spanje. Na zo'n 6 maanden chineesde ik er al zo'n gram of 4 per dag door, ik zocht altijd wel een plekje, wc's langs de snelweg,wc van m'n ouders op familiefeesten,enz... . Ik deed voor mijn vrienden de deur niet meer open omdat de tafel vol lag met zilverpapier en ik vol zwarte strepen was in m'n gezicht maar te lam was om me te wassen. Toen ik 27 werd had iemand me kunnen overtuigen om mee te gaan op café voor m'n verjaardag waar ik m'n huidig lief heb ontmoet die juist afgestudeerd was als kleuterleidster. Ze had van haar leven nog nooit in contact gekomen met drugs en ik wilde haar niet kwetsen dus verbergde ik m'n gebruik zo goed mogelijk.Na 4 maanden kwam ze bij mij wonen.Werk gaan zoeken werd al snel een uitvlucht om naar antwerpen te rijden. Terwijl ze les gaf in de plaatselijke kleuterschool zat ik thuis te gebruiken, ik voelde me rot omdat ik iemand die ik zo graag zie zo aan het bedriegen was maar het was boven m'n wil. Iedereen, m'n familie,m'n lief begon te zeggen dat m'n gedrag aan het veranderen was en ze zaten ermee in dat ik depressief was of zo, ze wisten niet wat er aan de hand was. Verleden jaar in Augustus barstte de bom voor mij, ik was het beu om te liegen en te bedriegen. Ik heb toen alles opghebiecht en verwachtte dat ze mij zou verlaten en dat iedereen me in de steek zou laten, maar wonderbaarlijk gebeurde het tegenovergestelde, iedereen wou mij steunen en samen met mij vechten om me eruit te krijgen. Ik heb toen geprobeert om de smack af te bouwen waarbij m'n lief het spul bijhield en me iedere dag een pakketje gaf met steeds een tiende van een gram minder in, maar dat mocht niet baten, ik had al gevonden waar ze het verstopte of zaagde de oren van haar kop.Toen heeft me een dokter Methadon voorgeschreven (55mg) en ik was al blij dat de afkickverschijnselen grotendeels wegbleven.Ik heb het wel nog vele keren moeilijk gehad en ben zelfs een tijdje aan het freebasen geslagen(2 maanden), maar intussen ben ik toch al 1 jaar clean en ik bedoel 1 jaar NIETS van smack gebruikt.Ik heb serieus op m'n tanden moeten bijten sommige dagen maar ik weet waarvoor ik het doe(m'n gezin,we zijn dit jaar getrouwd).Ik denk dat onze relatie nu wel alles aankan na zo'n hectische periode.Eind deze zomer had ik de Methadon afgebouwd tot 10mg/dag en ben vandaag al 6 dagen zonder. Ik rook ook weer dagelijks joints(in m'n geval helpt het een beetje).Ik voel me nu al heel de week zo raar en lusteloos maar hoop dat het tegen hier en volgende week over is, het is mss mijn gedachtengang. Ik raad iedereen aan die ermee wil stoppen om mensen op te zoeken die ten eerste niet zelf gebruiken en die je kunt vertrouwen en waarvan je weet dat ze je onvoorwaardelijk liefhebben(lief,ouders,zuster,broer,vriend van vroeger,...) en alle maar dan ook alle contact te verbreken met andere gebruikers en dealers.De rest ligt in jouw handen en als je een beetje karakter&doorzettingsvermogen hebt moet het lukken al is het soms hard, maar de ene dag is de andere niet. En nog een goeie tip, zoek een hobby die je interesseerd en bouw die uit(gitaar spelen of zo), zo ben je bezig met iets anders en leer je mss nieuwe mensen kennen.
Greetz
_________________
Choose life!!!!"
In: heroïneverslaving
1-1-2024