#1
Wat: Slaappillen
Hoeveel: Zopiclon 15 mg
Oke simpel gezegd, een ervaring met non-benzodiazepine slaappillen ( een vrij nieuw slaapmiddel dat zich ook op de GABA-receptoren bindt)
Eerst de zopiclon. Ik had 15 mg zopiclon; Ik vroeg me af wat voor effecten dit zou moeten hebben, na meerdere reports op erowid leek het me interresant om het middel te proberen; Zowel als potentieel slaapmiddel (ik heb slaapproblemen sinds ik me kan herinneren) als recreatieve drug. "Kijken wat dit doet" idee. 15 mg leek me een vrij onschadelijke dosis verder; Ik ben wat gewend op de GABA-receptor.
00:00: Ik neem de pillen in met een glas Pu-Erh thee (goor!).
Ongeveer een halfuur later voel ik een vreemd, langzaam gevoel over me heen komen. Echter, dit is niets als wat ik voel van benzodiazepines; Ik voel me niet kalmer of relaxter; Ik voel me vooral alsof er een piek bewusteloosheid en verwarring over me heen kruipt, met een intens gevoel van K.O willen gaan en niets willen verder. Ik zou dit moment in slaap kunnen vallen in m'n stoel, maar besluit dit niet te doen.
Ik besluit om nog even wakker te blijven om te kijken wat voor effecten dit verder geeft. Ik probeer te lopen; Alles heeft een vreemd soort trillerigheid, alsof ik dubbel zie doordat alles heel snel heen en weer beweegt als een gitaarsnaar. Ik voel me een beetje robotachtig; Alsof m'n botten van glas zijn. Ik voel me totaal niet aanwezig; Behoorlijk gedissocieerd, alsof ik m'n lichaam op afstand bestuur;
Het is niet echt een heel prettig gevoel, ik heb het idee dat ik echt niet in staat ben een normaal gesprek te voeren of uberhaubt iets te doen behalve slapen (dit terwijl ik op bijv. 50 mg diazepam of 5 mg alprazolam nog redelijk uit m'n woorden kom, alhoewel iewat sloom).
M'n kortetermijnsgeheugen is totaal gefrituurd en ik kan m'n ogen niet langer dan een oog dichthouden zonder half flitsende fractal achtige neondingen te zien die heel irritant door m'n bewustzijn zoemen; Ze flitsen niet zozeer door m'n gezichtsveld als door m'n gevoel, en ze irriteren; alsof je met schuurpapier over m'n affect heen gaat, heel vreemd. Ze doen een beetje denken aan hele imperfecte, falende paddovisuals, alsof iemand heeft geprobeerd een satirische parodie te maken op paddo's om paddo's naar neer te zetten.
Ik voel een sterke drang om benzodiazepines te pakken, zonder duidelijke reden. Ik voel me enorm moe en onrustig tegelijkertijd; ik besluit het niet te doen i.v.m mogelijke wisselwerkingen; Ik ben ook te wazig om er wat op over te zoeken.
Na een keer "diazepam zopiclon side effects" op google in te tikken en 5 minuten te staren naar m'n scherm, vergeten wat het nou was waar ik naar zocht besloot ik dat het echt niet ging opschieten zo. De metaalachtige zoem om me heen was steeds meer aanwezig; Ik kan ook zo het best zopiclon omschrijven; Metaalachtig. Het voelt een beetje alsof iemand vloeibaar koper in m'n brein had gespoten.. Oke, niet echt daar zou je dood aan gaan, maar het gevoel had echt iets metaalachtigs.
Ik besluit het voor gezien te houden en te gaan slapen.. Dit lukt goed, en de volgende dag kom ik erachter dat ik pas om 3 uur ben gaan slapen (ik nam de pillen om half 12), maar ik kon zweren dat ik maar ~10 minuten wakker was onder invloed... Ik ben niet echt wat kwijt (zwarte vlekken), maar blijkbaar ging de tijd een behoorlijke hap sneller dan ik had gedacht. Oke, niet echt voor herhaling vatbaar recreatief gezien, als slaapmiddel nog wel...
Een bijwerking waar ik last van had, was dat ik nog 2 dagen een ongelovelijk smerige smaak in m'n mond had; Ik kan het het beste uitleggen als de geur van rottend vlees gecombineerd met oude, vochtige roest, maar dan keer honderd; Alles had een wrange metaalachtige bijsmaak die na 6 keer tanden poetsen maar niet weg wou gaan.
Ik wou het aan m'n psych vragen als slaapmiddel, maar voor die afspraak had ik melatonine (4,5 mg) geprobeerd, en dat werkt verbazingwekkend goed tenzij ik door spanning niet kan slapen (als ik gewoon niet moe ben of een verneukt ritme heb werkt het fantastisch, en ik zou het spul zelfs recreatief kunnen nemen om de wonderlijke, kraakheldere lucide dromen die ik ervan krijg), dus heb ik dat maar gevraagd. Ik krijg verder ook diazepams en alprazolams van de psych, maar beide zijn slecht bruikbaar als slaapmiddel vind ik; Diazepam werkt veel te lang op me door, en Alprazolam werkt totaal niet hypnotisch; Ik kan er een strip van wegslikken en i.p.v moe te worden staar ik 6 uur als een zombie naar m'n muur.. dus een goed slaapmiddel was iig nodig, vandaar ook m'n ge-experimenteer ermee..
Hoeveel: Zopiclon 15 mg
Oke simpel gezegd, een ervaring met non-benzodiazepine slaappillen ( een vrij nieuw slaapmiddel dat zich ook op de GABA-receptoren bindt)
Eerst de zopiclon. Ik had 15 mg zopiclon; Ik vroeg me af wat voor effecten dit zou moeten hebben, na meerdere reports op erowid leek het me interresant om het middel te proberen; Zowel als potentieel slaapmiddel (ik heb slaapproblemen sinds ik me kan herinneren) als recreatieve drug. "Kijken wat dit doet" idee. 15 mg leek me een vrij onschadelijke dosis verder; Ik ben wat gewend op de GABA-receptor.
00:00: Ik neem de pillen in met een glas Pu-Erh thee (goor!).
Ongeveer een halfuur later voel ik een vreemd, langzaam gevoel over me heen komen. Echter, dit is niets als wat ik voel van benzodiazepines; Ik voel me niet kalmer of relaxter; Ik voel me vooral alsof er een piek bewusteloosheid en verwarring over me heen kruipt, met een intens gevoel van K.O willen gaan en niets willen verder. Ik zou dit moment in slaap kunnen vallen in m'n stoel, maar besluit dit niet te doen.
Ik besluit om nog even wakker te blijven om te kijken wat voor effecten dit verder geeft. Ik probeer te lopen; Alles heeft een vreemd soort trillerigheid, alsof ik dubbel zie doordat alles heel snel heen en weer beweegt als een gitaarsnaar. Ik voel me een beetje robotachtig; Alsof m'n botten van glas zijn. Ik voel me totaal niet aanwezig; Behoorlijk gedissocieerd, alsof ik m'n lichaam op afstand bestuur;
Het is niet echt een heel prettig gevoel, ik heb het idee dat ik echt niet in staat ben een normaal gesprek te voeren of uberhaubt iets te doen behalve slapen (dit terwijl ik op bijv. 50 mg diazepam of 5 mg alprazolam nog redelijk uit m'n woorden kom, alhoewel iewat sloom).
M'n kortetermijnsgeheugen is totaal gefrituurd en ik kan m'n ogen niet langer dan een oog dichthouden zonder half flitsende fractal achtige neondingen te zien die heel irritant door m'n bewustzijn zoemen; Ze flitsen niet zozeer door m'n gezichtsveld als door m'n gevoel, en ze irriteren; alsof je met schuurpapier over m'n affect heen gaat, heel vreemd. Ze doen een beetje denken aan hele imperfecte, falende paddovisuals, alsof iemand heeft geprobeerd een satirische parodie te maken op paddo's om paddo's naar neer te zetten.
Ik voel een sterke drang om benzodiazepines te pakken, zonder duidelijke reden. Ik voel me enorm moe en onrustig tegelijkertijd; ik besluit het niet te doen i.v.m mogelijke wisselwerkingen; Ik ben ook te wazig om er wat op over te zoeken.
Na een keer "diazepam zopiclon side effects" op google in te tikken en 5 minuten te staren naar m'n scherm, vergeten wat het nou was waar ik naar zocht besloot ik dat het echt niet ging opschieten zo. De metaalachtige zoem om me heen was steeds meer aanwezig; Ik kan ook zo het best zopiclon omschrijven; Metaalachtig. Het voelt een beetje alsof iemand vloeibaar koper in m'n brein had gespoten.. Oke, niet echt daar zou je dood aan gaan, maar het gevoel had echt iets metaalachtigs.
Ik besluit het voor gezien te houden en te gaan slapen.. Dit lukt goed, en de volgende dag kom ik erachter dat ik pas om 3 uur ben gaan slapen (ik nam de pillen om half 12), maar ik kon zweren dat ik maar ~10 minuten wakker was onder invloed... Ik ben niet echt wat kwijt (zwarte vlekken), maar blijkbaar ging de tijd een behoorlijke hap sneller dan ik had gedacht. Oke, niet echt voor herhaling vatbaar recreatief gezien, als slaapmiddel nog wel...
Een bijwerking waar ik last van had, was dat ik nog 2 dagen een ongelovelijk smerige smaak in m'n mond had; Ik kan het het beste uitleggen als de geur van rottend vlees gecombineerd met oude, vochtige roest, maar dan keer honderd; Alles had een wrange metaalachtige bijsmaak die na 6 keer tanden poetsen maar niet weg wou gaan.
Ik wou het aan m'n psych vragen als slaapmiddel, maar voor die afspraak had ik melatonine (4,5 mg) geprobeerd, en dat werkt verbazingwekkend goed tenzij ik door spanning niet kan slapen (als ik gewoon niet moe ben of een verneukt ritme heb werkt het fantastisch, en ik zou het spul zelfs recreatief kunnen nemen om de wonderlijke, kraakheldere lucide dromen die ik ervan krijg), dus heb ik dat maar gevraagd. Ik krijg verder ook diazepams en alprazolams van de psych, maar beide zijn slecht bruikbaar als slaapmiddel vind ik; Diazepam werkt veel te lang op me door, en Alprazolam werkt totaal niet hypnotisch; Ik kan er een strip van wegslikken en i.p.v moe te worden staar ik 6 uur als een zombie naar m'n muur.. dus een goed slaapmiddel was iig nodig, vandaar ook m'n ge-experimenteer ermee..