Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Pleuny zei: Je kunt wel 10mg per dag er af halen tot een bepaalde dosis . Dit deden ze bij iemand in detox ook die op 10mg etizolam zat wat ongeveer 100mg diazepam is . Hij werd ingesteld op 60mg en was na 2 weken afgebouwd . Dat maanden afbouwen is voor mensen die jaren op een bepaalde dosis zitten. Die gast in die detox had nauwelijks afkick verschijnselen dus blijkbaar hoeft het niet persee extreem te zijn . Verschilt ook hevig pp denk ik. Klik om te vergroten... 10 mg per dag eraf is veel te snel, meestal doet men per 2 weken de dosis verlagen. Afhankelijk ook van hoelang je het gebruikt."
"Je merkt echt wel als je te snel afbouwt, geloof me."
"Pleuny zei: Hangt er echt vanaf hoelang je erop zit denk ik wel idd . Klik om te vergroten... Idd. 100mg diazepam is volgens mij wel een flinke dosis. Heb zelf ooit eens 10mg op en dat was flink ontspannend om zo te zeggen."
"Benzo's om van wiet af te kicken? Dat is het zelfde als heroine gebruiken om van je coke verslaving af te komen."
"cutepool zei: Xanax nee, doe maar gewoon diazepam. Twee dagen 1x10mg moet genoeg zijn Klik om te vergroten... Idd als je echt af wil kicken dmv benzo's neem dan een benzo met een lange halfwaardetijd zoals Valium (diazepam). Xanax (alprazolam) geeft wanneer te lang gebruikt mogelijk heftige bijwerkingen. Of gebruik wat CBD om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan."
"Geneesmiddel zei: Ik heb het zelf niet meegemaakt maar volgensmij is dit wel een bekend fenomeen inderdaad. 'Restless Legs Syndrome (RLS)'. Vrij irritant lijkt me.. Klik om te vergroten... Akatishia is niet het zelfde als Restless Legs Syndrome. Bij Akathisia komt vaak nog pijn bij kijken en beperkt zich niet alleen tot de benen. Ik heb filmpjes gezien van mensen die er erger aan toe zijn dan de mensen in dit fimpjes. Je kan Akathisia krijgen van medicijnen, maar ook de ontwenning er van. De rillingen lopen over m'n rug van deze filmpjes, ik vind het verschrikkelijk voor een ieder die hier mee te maken heeft."
"Hopaaateee zei: We zijn nu bijna 1 week verder en ik neem er s ochtends een minder en s avonds een minder maar krijg de hele tijd last van rusteloze benen en zweten maar krijg over 8 dagen intake bij een verslavingszorg en dan gaat een expert mij helpen dat is absoluut beter als de huisarts of de SEH en ik voel me ook de hele dag super boos om eigenlijk helemaal niks dit is vast een bijwerking ? Ga ik te snel ? Weer volgens me huisarts niet en verslavingszorg wel zo irritant dat de ene instantie dit zegt en de andere andersom Klik om te vergroten... Dit lijken mij ontwennings verschijneselen. Heel goed mogelijk dat je te snel gaat."
"De Apotheker zei: ik ben in de afbouw nog van 100/150 mg diazepam per dag en nu stabiel op 50 mg. Klik om te vergroten... Hou vol!"
"Hopaaateee zei: Ben weer terug bij af Huisarts wil nog steeds afbouwen maar dan met 5 mg per week ipv 10 Gelukkig kan ik donderdag naar een verslavingszorg want volgens mij snapt mijn dokter er niks van Klik om te vergroten... Lees dit maar eens door: https://www.benzo.org.uk/manual/ Een hoop mensen zijn van een benzo verslaving afgekomen met behulp van de Ashton manual. Bouw af op een tempo waar JIJ je goed bij voelt, ieder lijf is anders. Al doe je er een half jaar over, dat bepaal je zelf, niet de dokter. Maar NEVER cold turkey, dat is potentieel levensgevaarlijk."
"Sterretje1984 zei: ik ben er pas afgelopen jaar op dit forum achter gekomen dat het zo gevaarlijk is cold turkey te stoppen met benzo’s. Heb dat de afgelopen 6 jaar wel een stuk of 10x gedaan. Helaas nooit langer dan 2 maanden vol gehouden. Mijn huisarts stond ook nooit achter de stoppogingen dus bleef voorschrijven waardoor mijn voorraad altijd bleef groeien op momenten dat ik stopte en ik daardoor altijd weer te zwak was en weer begon. En als een typische verslaafde was weggooien geen optie. Enige wat ik merkte tijdens het stoppen was dat ik een kleine week gewoon niet of Max 1 uur per 24 uur sliep en een gigantisch opgejaagd gevoel had en last had van hartkloppingen en uitputting (maar dat is vermoedelijk het slaaptekort). Wat ik ook heb geleerd op dit forum is dat de combo oxy met benzo’s gevaarlijk is. Een combo die mijn huisarts en specialist ook al 10 jaar voorschrijven. En alcohol erbij schijnt ook gevaarlijk te zijn. Tuurlijk heb ik die gele sticker wel gelezen maar dat heb ik voorheen ook nooit serieus genomen. Soms denk ik dat ik een engeltje op mijn schouder heb dat dat nooit is mis gegaan. Ik heb maar 1x een black-out gehad van zo een 12 uur (zonder alcohol) en een paar keer denk ik een soort van vergiftiging want dan was ik na flink gebruik / misbruik 2 dagen lang gigantisch aan het braken en had ik ondragelijke hoofdpijn. Klik om te vergroten... Het verbaast mij dat zoveel artsen geen flauw benul hebben als het gaat over benzo's en hoe makkelijk ze voorgeschreven worden. Mensen worden ook amper gewaaschuwd over de ontwennigs verschijnselen die vaak nog erger zijn dan waar voor de benzo's in het begin zijn voorgeschreven. Als je op het internet zoekt zijn echt een hoop horror verhalen te vinden van mensen die door een hel gaan. Ik heb ze zelf ook een jaar of 5 gebruikt. 2jaar op dokters recept en 3 jaar besteld op internet. (eerst oxazepam 10mg en later temazepam 20mg) Ik nam het alleen voor het slapen gaan en voor de rest niet. Ik heb ook nooit meer gepakt dan 1 tabletje. Ik heb afgebouwd met behulp van Diazepam vanwege de langere halfwaarde tijd. Zit op het moment ook weer aan de benzo's sinds begin april vanwege extreme paniekaanvallen. Ondanks dat het een lage dosis is (10mg oxa) ben ik toch sinds een dag of 10 aan het afbouwen zit nu nog op een kwart pilletje. Ook ben ik CBD olie aan het gebruiken sinds dat ik aan het afbouwen ben. Tot op heden heb ik geen ontwennings verschijnselen. Ik weet niet of dit voor jou gaat werken aangezien je het langer gebruikt en een hogere dosis."