Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"My bad, volgende keer beter googlen inderdaad. 😂"
"Wat zijn eventuele klachten m.b.t. je gezondheid als je speed een lange tijd hebt gebruikt? Stel dat je bijvoorbeeld 5 jaar lang om de zoveel weken speed hebt gebruikt om flink te kunnen rondspringen op feestjes (als voorbeeld). Van XTC weet ik bijvoorbeeld dat het slechte invloed kan hebben op je geheugen, en dat je hersenschade op kan lopen etc. Maar ik krijg maar weinig gevonden over de lange termijn effecten van speed. Weet iemand hier meer over, of ervaart iemand hier zelf veranderingen na een aantal jaren gebruik?"
"Ik was inderdaad vooral benieuwd welke van de 2 je in kortere tijd opnieuw zou kunnen gebruiken. Bij MDMA is het al helemaal opletten omdat je er ook nog is flink depressief van kan worden, maar ik lees soms dat sommige mensen na een paar dagen alweer in orde zijn na speedgebruik, omdat het alleen je dopamine "aanspreekt", en dat dopamine veel sneller weer herstelt / aanvult? Dan heb ik hier nu een iets beter beeld bij."
"Casaan zei: Die mensen moet je over een jaar nog eens vragen wat ze daarvan denken. Sippery slope, ik geloof zelfs dat er een topic over is. Ik zal eens zoeken Klik om te vergroten... Klopt ik onderschat het ook zeker niet, maar ik vond het wel heel apart om te lezen omdat ik dus die 3 maanden regel gewend ben van MDMA. Daar ging het mij vooral even om 😁"
"Hoi Drugsforum, Ik heb al heel veel rond zitten zoeken, alleen kom ik op elk forum wel weer andere meningen tegen. Dus ik dacht, ik zal de vraag maar is aan jullie stellen. Ik heb nu iets van 5 keer xtc gebruikt op drum & bass feesten, en heb me altijd aan de 2/3 maanden regel gehouden. Dit is een must voor mij omdat ik NIET wil dat het love-gevoel verdwijnt, dat ik dus mijn serotonine ga verpesten of iets in die richting. Nu heb ik echter laatst weekend xtc gebruikt, ik ken de regels en tips daarvoor, verloopt allemaal vlekkeloos. Maar: Over 2 weken heb ik weer een feest en in de eerste instantie had ik afgesproken met wat vrienden dat ik mee xtc zou doen. Nou heb ik gelukkig wat research gedaan en bleek dat ik echt niet die 2/3 maanden regel moet breken. Sommige mensen die ik ken hebben dat wel is gedaan dacht ik, dus dan kan ik dat ook wel voor 1x. Maar toch zei ik gisteren tegen mezelf. Nope, geen xtc. Nu wil ik in plaats daarvan een keer pep proberen. Hebben jullie eventuele tips voor me? Kan pep ook ervoor zorgen dat xtc de volgende keer minder 'goed' voelt? Klopt het dat ik het beste steeds een sleutelpunt pep kan pakken tot ik me prima voel? Zijn er voor pep ook bepaalde dingen waar ik rekening mee moet houden zoals de inhoud? (zoals MDMA e.d. bij xtc)."
"Dag mensen, ik heb al enkele jaren ervaring met XTC, ook alleen daarmee, en vraag me nu inmiddels af: Bij XTC heb je op een gegeven moment dat de muziek je je echt enorm goed laat voelen, waardoor je gaat dansen als een malle. Dus niet het verliefde gevoel op iedereen om je heen, maar wel een enorm fijn gevoel, waarbij het net voelt alsof je een batterij bent en de muziek je steeds meer oplaadt. Ik moet hierbij wel zeggen dat ik waarschijnlijk iets meer doseer dan de beginnende / verstandige XTC gebruikers. Maar, is dit effect ook haalbaar met pep / speed? Of valt dat onder het euforische gedeelte van de werking van XTC?"
"Rotjoch zei: In mijn ervaring niet zo erg als met Mdma, maar genieten van de muziek kan zeker. Al is het meer een energiek gevoel dan een liefdes gevoel. De euforie zorgt er inderdaad voor en de meeste mensen hebben geen/weinig euforie bij speed Klik om te vergroten... Is speed dan meer een aanvulling op je energie, en dat je juist donders goed weet wat er allemaal om je heen gebeurd? Of heb je dan soms ook nog wel is van die momenten dat je waus / verrast wordt en "wooow" staat te roepen? Dat gevoel vind ik namelijk zo fijn als ik aan de drugs ga. Vind het echt moeilijk uit te leggen 🤣"
"Eerste keer xtc was met een superlieve vriendin van me, in het klokgebouw in Eindhoven, bij een dubstep feest genaamd Resist. Zij had het al 1 x (of wellicht vaker) gedaan, ik nog niet. Puur omdat zelfs zij het had geprobeerd durfde ik het ook uiteindelijk. En man, wat had ik dit spul onderschat! Ik dacht, alsof zo'n klein pilletje mijn avond zoo veel beter gaat maken, ik drink wel. LOL. Ja, dat deed het zeker wel. Mijn ogen zijn sinds die avond geopend. Ik heb de beste tijd ooit gehad, luister nu zelfs nu nog steeds dagelijks naar dubstep en drum & bass, en zit letterlijk af te tellen tot dit corona gedoe voorbij is en ik weer in de menigte sta los te gaan. Ik heb al ongeveer 8 jaar om de anderhalve maand / 2 maand gebruikt, en mijn magie is er nog steeds. Hierbij moet ik wel vertellen dat ik het altijd bij 1,5 pil max heb gehouden per avond. Niks zal ooit in de buurt komen bij de eerste avond. Maar wie weet. Ik heb nu (dankzij corona..) al ongeveer anderhalf jaar geen pillen meer gebruikt. Ik mis de festivals en gezellige mensen enorm. Wellicht dat zodra ik weer XTC begin te snoepen, ik puur en alleen al hard zal gaan op het feit dat het allemaal weer mag! De wereld zal compleet nieuw aanvoelen, ik zal van elke kick en snare genieten in een nummer, en elk persoon dat met me los zal gaan. Over een paar maanden ga ik dit spul weer "voor het eerst" ervaren, en begint deel twee van mijn raversleven. Zow, lange post geworden uiteindelijk!"
"Hoi drugsforum, ik heb een belangrijke vraag. Ik gebruik om de maand wel is XTC, altijd op feesten en dit is allemaal prima verlopen. Nooit klachten gehad, ziek geworden of dat ik merkte dat het steeds minder begint te worden. Ik heb tijd geleden (half jaar zoiets) een paar keer 5 htp ingenomen, ik denk steeds 1 stuk per dag en 2 weken na een feest, en dat hield ik aan voor een week. Merkte er geen verschil mee dus hele lange tijd geen 5 htp gebruikt. Nu heb ik sinds vorige week toch iets van 3x twee stuks gepakt per dag. Ik heb nu overigens ook een week vrij en al 3 dagen lang iets van 10 uur lang flink (uit)geslapen. En niks gedaan met al me energie. Maar: Zojuist voor het slapen dus die laatste twee stuks. Lag te denken aan het komende feest dat ik heb en werd er uberblij van. Blijer als nooit tevoren. Daarna in slaap gevallen. Nu ben ik 2 uur verder, ben ik wakker geschoten, hyperactief en als ik in de badkamer ff ging staan dacht ik dat de verlichting wat dimmer werd. Mijn vraag: Kan ik nu door die laatste 2 stuks plotseling het serotonine syndroom hebben?"
"Heeft er hier iemand ervaring met de combinatie 6apb + 2cb, of 6apb + 2cd? Ik heb veel verhalen gelezen over de combinatie MDMA met 2CB, en wat ik hieruit concludeer is dat je het beste 2CB kan pakken tijdens de comedown van MDMA. Echter krijg ik nog niks gevonden over 2C's met 6APB. 6APB werkt namelijk een heel stuk langer door, en de comedown daarvan is veel geleidelijker. Dus wil ik hier eerst voorzichtig meer informatie over proberen te vinden. Iemand die dit ooit geprobeerd heeft?"