"Raar, ik had een Deja Vu toen ik de eerste zin las, en de tweede... en de derde, en toen herinnerde ik heel je verhaal alsof ik het al eens heel aandachtig had gelezen
Ik krijg dat veel de laatste tijd, weet niet of het in me kop zit of niet maar het is wel nice, het geeft een apart gevoel.
En by the way, dat was god niet dude, dat was jezelf die tegen jezelf sprak zodat je geen domme dingen zou doen, komaan dude doe nu niet alsof je nog nooit heb gehoord van 'het geweten'
Gah, ik voel voor de mensen die niet genoeg credit pakken voor zichzelf maar die het dan aan iets geven dat niet bestaat
DUDE je geest was 100% fucked door al die drugs, denk eens even 10 seconden logisch na
Je leven was ook 100% fucked, je lost het allemaal zelf op (zeer sterk moet ik toegeven na al die shit, maar je bent ook niet de enige op de wereld die erdoor moet)
Je lost het allemaal zelf op maar je geeft jezelf niets van gratitude, niks van credit.
Als druggebruiker zou je moeten weten dat er geen god bestaat, kabouters zie je toch ook alleen maar in je trips?
Of denk je soms dat er een wezen bestaat die magische krachten heeft en het kan doen regenen als hij wil?
En je leven moet niet perse kapot zou je plots toch niet meer geloven in god, want er was nooit god, het was gewoon jezelf die je hoorde.
En dat is nou wat er nu zo sad is, want niet iedereen kan zichzelf horen, alleen de mensen die openstaat voor allerlij dingen die kunnen zichzelf horen.
Zoals ik dus al zei, het is gewoon je geweten die je ervan weerhoud domme dingen te doen en alleen de mensen die het verdienen te horen krijgen het te horen.
Je moet nu niet afkomen met smoesjes enzo want een debat over god is het niet waard, we kunnen evengoed debatteren over die groene reus die ik gisteren tegenkwam in het bos, of of... over die drol die ik daarstraks nog doorspoelde.
Waarom moet de mens altijd het bovennatuurlijke erbij halen terwijl wij eigenlijk het bovennatuurlijke zijn
Op deze planeet is enkel de mens in staat om leven te creeren en te eindigen.
Doe het jezelf niet aan en laat je leven niet beinvloeden door iets dat niet bestaat of heel je leven wordt gebaseerd op een leugen, of in mijn woordenboek; BULLSHIT
Ban me nu niet voor godslasting want je weet evengoed als ik dat wezens met magische krachten niet bestaan.
Edit:
Eigenlijk zoals ik nu je andere posts lees kan ik al zien dat je bijna niks bent verandernt, je hebt nog altijd middelen nodig om je te laten voelen wat je wil, maar je bent perfect in staat om dat allemaal te doen zonder enige middelen.
Ik wil je doen inzien dat je blind bent en dat als je ooit terug je ogen opent je zal beseffen dat je nog altijd niet 100% jezelf terug bent, je vindt jezelf niet terug door naar de kerk te gaan of dergelijke, je vind jezelf terug door diep in je gedachten te duiken en te luisteren naar je geweten.
En wat weerhoud je ervan om weer te zien? De enkele gedachte van dat er iets of iemand over je schouder kijkt maar dat is niet zo.
Vroeger toen je gebruikte had je (zoals je zelf al zei) geen geweten en met de jaren is dat er dan eindelijk gekomen en je bent te blint om dat te zien!
Je geweten is een previlege!
Waarom doe je dat jezelf aan?
Lukt alles niet, besef dan gewoon dat jouw lichaam een tempel is voor uw god, aka uw geweten.
Voor nu is dat het allerbelangrijkste
Mocht het je intresseren, ik ben gedoopt en heb 7 jaar godsdient gevolgt.
AkA_1 zei:
tsjah ik begin er niet eens aan om jullie mijn god te laten kennen ...
Klik om te vergroten...
Ik ken uw god
Yoro zei:
Ik stond nooit stil bij toeval, of geen toeval.
Dat soort dingen hielden mij nooit bezig.
Ik had het veels te druk met andere dingen zoals zorgen dat er geld binnen kwam, en zorgen dat dat geld besteed werd om te scoren.
Pas nu ik weer helder begin na te kunnen denken sta ik pas stil bij heel andere dingen.
Zoals: Toeval bestaat niet... en daar ben ik het wel met je eens aan het worden!
Klik om te vergroten...
Je kunt niet stilstaan bij het toeval, het toeval staat stil bij jouw
Het toeval is eigenlijk gewoon een reeks van events die gebeurt zijn, er zijn 2 soorten: goede en slechte en die bepalen een groot deel van je leven
Ik ben ervan overtuigd dat het toevel ervoor heeft gezorgd dat je jezelft niet prijst maar inplaats iets dat niet bestaat. (bv: je was op die plaats, zag dit en dacht aan dat)
Het toeval is alles, zeg je dat toeval niet bestaat dan besta jij niet en kan ik dus nu naar je niet bestaant huis komen om je niet bestaande hond te stelen
Het allereerste toeval voor jouw was dat je ouders samen in bed doken om jouw te creeren, of denk je soms dat al dat al vast stond?
Dus als ik nu je niet bestaande hond kom stelen stond dat eigenlijk al vast dus is het niks persoonlijks? Dus eigenlijk kan ik jouw opsluiten voor de rest van je leven in mijn niet bestaande kelder zonder dat er maar enige sprake is van haat of persoonlijke kwestie, want alles stond al vast, het ging toch gebeuren en het is niet de keuze van het induvidu maar van uw niet bestaande god.
Maar was het dan toch de keuze van het induvidu maar stond het al vast voordat hij/zij werd geboren dan heeft die persoon bovennatuurlijke krachten.
Wat natuurlijk niet kan, dus conclusie: toeval is alles en niks
Yoro zei:
Paddo100 zei:
omg als je dit niet snapt... denk maar is goed na
Dit is echt het grootste onzin verhaal ooit vind ik
je bent gewoon psychologisch in de war ofso...
Klik om te vergroten...
Boeiend. iig meer inhoud dan: de paus is protestant!
Het laatste waar ik me druk over maak is jou ergens van te overtuigen.
Geloof wat je wilt.
Als jouw inlevings en voorstellingsvermogen echt zo beperkt is... en dat is het blijkbaar.
Ik laat het hier dan ook bij.
Klik om te vergroten...
(wat valt er nu hier niet aan te snappen? )
voorstellingsvermogen, ah how i love that word
`Voorstellingsvermogen` is het vermogen zich dingen voor te stellen die er als zodanig niet zijn. * ruimtelijk inzicht. * verbeeldingskracht. * fantasie en dagdromen. * droom. * mentale beeldvorming.
Niks persoonlijk maar elk mens die in een god gelooft (en geen god zoals ik het zei) heeft minder voorstellingsvermogen dan iemand die niet in een god gelooft, en je kan dit betwisten zoveel je wel maar het is zo duidelijk als een volle cirkel die 360 graden telt.4
Dus wie ben jij om dat te zeggen hoe beperkt Paddo zijn insight is?"
In: Story of my life
1-1-2024