Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat moet ik doen met de planten?

Wat moet ik doen met de planten?

27 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#1
de plantjes zijn van badrangedgirl en mij :wink:
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
badrangedboy zei:
oh! gelukkig! en wat moet ik doen tegen die slakken/insecten ;p zoals je kan zien worden de blaatjes opgefreten?
Klik om te vergroten...
antwoorden?
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja, maar dat belemerd de groei van de blaatjes :(

edit: Maar ik zal het doen totdat ze wat sterker zijn. Bedankt :grin:
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke bedankt voor de uitleg, al fleurt dit me niet echt op haha, ik denk wel dat ze het gaan halen hoor, ik zal even wat foto's maken en hier posten.

PS. Ruiken mannetjes wietplanten ook naar wiet of alleen vrouwtjes?
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo, ik heb 3 wietplantjes staan van ongeveer 30 cm lang, ik denk dat ze grotere potten nodig hebben of buiten moeten staan want ze groeien alleen maar in de lengte en de blaadjes hangen maar ik heb geen grotere potten en als ze buiten staan, hangen ze helemaal naar beneden, ik ben bang dat de stengel breekt als er wind tegen aan blaast. Wat kan ik het beste doen?
b
badrangedgirlLid
01-01-2024, 00:00
#6
hallo,
ja met dit probleem zitten amateurs vaker! :stoned:
ik integendeel ben een egte prof
maar zelfs ik heb vaak het zelfde probleem met die hangende blaadjes wat je er tegen moet doen weet ik ook niet miss iemand op dit forum wel
:confused: :confused: :confused:
:stoned: :stoned: bye
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Gewoon lekker buiten zetten, in het zonnetje. Waarom heb je ze in vredesnaam binnen staan? De plantjes hebben zon en frisse lucht nodig om lekkker te kunnen groeien. Genoeg water geven en misschien af en toe een beetje voeding en je zult zien dat ze je binnen een week weer tevreden toelachen!
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Maar als er wind staat lijkt het net of die stengel bijna breekt, kunnen ze daar wel tegen?
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#9
Aan een stok binden?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#10
Meteen buiten zetten, en staande houden met een stok in de pot, dan de stam met een touwtje aan de stok binden. Waarom heb je die planten eigenlijk binnen laten staan met dit weer? Op die manier komt er namelijk helemaal niks van.

Je planten zijn zo lang en dun geworden omdat ze binnen stonden, en daar nauwelijks genoeg licht krijgen. Zo als je het beschrijft, denk ik dat het je planten erg veel tijd gaat kosten om een beetje voller en steviger te worden. Ik denk zelfs dat je sneller bent als je gewoon nieuwe zaadjes of stekken haalt.. En zoek informatie op!!!! Je kweek is gedoemd te mislukken als je niet de moeite neemt wat research te doen over het kweken!

Veel succes
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zowel mannetjes als vrouwtjes geven geur af.
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#12
De steel breekt niet door de wind, die gaat doorbuigen, toch bij plantjes van 30 cm
Ik heb eens perongeluk mijn plant omver geslaan en het steelte was gebogen.
Ik heb het een dag laten staan zo en toen ik terug keek was het plante nog altijd gezond maar de steel lag nog altijd op de grond met de kop gericht naar het licht, dus ik trok hem recht maar toen richte de kop naar beneden, achter een uur stond de kop weer recht.

Normaal een emmer van 6l is genoeg voor plantjes die niet groter worden dan 1.20m en alles daarboven gebruik je maar een 12l emmer, en als je nog groter wilt gaan dan is het beter dat je hem buiten in de grond plaatsts.

De plukken (dus het weed zelf) ruikt naar weed, de rest van de plant (mannetje & vrouwtje) ruiken naar hennep, van reuk alleen kun je ze onmogelijk onderscheiden tenzij je een getrainde k9 hebt

Ik heb geen waaier gebruikt voor mijn planten en heb ze ook niet buiten gezegt, 2 van de 3 planten hebben dezelfde dikte van steel als toen ze nog maar net boven de aarde kwamen (zeer, zeer dun) maar het maakt niet uit want ze leunen tegen elkaar en houden elkaar recht zoals in de natuur, de 3de heeft een steel met een doorsnede van 1cm
d
dark_ikkeuhLid
01-01-2024, 00:00
#13
die van mij stonden ook eerst binnen, maar toen de stelen te dun begonnen te worden heb ik ze beginnen buitenzetten. eerst een paar uur per dag, nu al een week volledig buiten en de stengels zijn mooi sterk geworden. en een stokje zal ze in het begin wel door de winderige dagen helpen
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb een paar foto's van de planten gemaakt, zeg maar wat je er van vind:

http://img41.imageshack.us/gal.php?g=img3065n.jpg
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Gaan ze het nog goed doen denk je? wat denken jullie?
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou valt toch hartstikke mee met die plantjes van je? Zo dun is die steel niet, ze zijn nog wel klein en hebben weinig vertakkingen, maar die gaan het wel doen als die zon blijft schijnen zoals vandaag. Ze staan nu in de volle grond als ik het goed zie? Over een tijdje beginnen met bijvoeden en het worden echte bomen :grin:
b
badrangedgirlLid
01-01-2024, 00:00
#17
als je nix aan de plantjes doen gewoon aan de natuur overlaten. zonder voeding enzo of kunstmest gewoon lekker in de zon en genoeg water komt er dan goede oogst aan denken jullie het zijn femized greenhouse zaadjes.
b
badrangedboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
oh! gelukkig! en wat moet ik doen tegen die slakken/insecten ;p zoals je kan zien worden de blaatjes opgefreten?
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met een touw vastmaken, werkt uitstekend.
S
SvstonedLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geel? Je plantjes zien er min of meer perfect uit :confused:
Als je paranoid bent (zoals ik) en je wilt niet dat je slakken je blaadjes opeten of dodelijk gif voor de slakken je blaadjes doet verotten dan zou ik zeggen... gewoon veel aandacht aan besteden (en alles zelf oplossen, zo gaat er normaal nooit iets mis), het is makkelijk kleine insectjes op te pikken van je plantjes met een balpen, kleine insectjes blijven altijd aan het uiteinde plakken, maak wel dat de inkt goed nat is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."