Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"BenJolink. Ik snap je helemaal, die gedachten herinner ik me nog als de dag van gisteren. Ook dacht ik toen “ wtf, leuk spul.. maar hoe kunnen mensen hier nou aan verslaafd raken “ 1 keer per maand ging over naar 1 keer per 2 weken. 1 keer per twee weken ging over op elke weekend elke weekend ging over naar 2 keer per weekend… op gegeven moment de kater opvangen op een werkdag… en dan heb je een heilige belofte gebroken."
"Heel herkenbaar! Al had ik ten tijde van het gebruik van 3MMC er meer last van. Met coke en speed had ik het veel minder. Ik liep er ook echt wel bij als een lijpo. Je ziet soms toch welleens van die foto’s uit Amerika met zo’n typische methhead? Zo’n kop had ik dus ook. Heb het wel een jaar of 2 gehad. Altijd gaf ik als smoes dat het kwam door de mondkapjes. Ik probeerde ook van alle zalfjes en prut. Zelfs naar m’n huisarts geweest, en die schreef me antibiotica voor, terwijl ik zelf dondersgoed wist waar het door kwam. Oorzaak: Drugsgebruik, weinig goeie voedingstoffen en slecht slapen. Ook het pulken is typisch zo’n gefocuste handeling die ik alleen tijdens het onder invloed zijn deed. oplossing: 😅😅 niet wat je wilt horen denk ik ben nu 7 maand clean, en heb nu nergens last meer van"
"Het is net alsof ik mijn eigen verhaal lees!! Ik heb ook een relatie gehad met echt een hele, hele lieve meid. We gebruikten samen ook verschillende soorten drugs, en dronken daar ook stevig alcohol bij. Dit liep ook sporadisch uit de hand. Op een gegevens moment kwam ik op een punt dat ik wilde ( eigenlijk moest ) stoppen met het gebruiken van drugs. Als iemand vecht tegen een verslaving, terwijl de partner er wel verantwoordelijk mee om, en door kan gaan.. dan is de relatie flink uit elkaar gegroeid. Op een gegeven moment heeft ze er ook een punt achter gezet. Uiteraard ben ik hier een hele tijd kapot van geweest. Achteraf gezien heeft ze wel de beste keuze gemaakt, het kon gewoon niet meer langer zo. Helaas ben ik na een enige tijd toch weer gaan gebruiken. Puntje bij paaltje.. je komt voor een hele moeilijke keuze te staan. Je verstand zegt “ weg “ je gevoel zegt “ ik hou van haar “ Na regen komt zonneschijn, en ik kijk ook terug op de leuke momenten terug samen met mijn ex, ik hoop ook dat het haar goed gaat! Succes met het maken van je keuze 🙏🏻"
"gekkemanlol zei: ik ben bang voor mijn verslaafde ik , dat die op een gegeven mij eigen ik overschrijdt ik gebruik steeds vaker en steeds minder accepteer ik het normale.leven Klik om te vergroten... Ik zie dat je al bezig bent met de eerste stap van het 12 stappenplan. Wij erkenden dat wij machteloos stonden tegenover onze verslaving en dat ons leven stuurloos was geworden Toegeven en erkennen, dat is al een heel mooi begin!"
"wat een nare situatie zit je nu zeg! Snap dat het je allemaal teveel wordt, en even geen uitweg meer ziet. En natuurlijk lijkt diegene de liefste en de leukste meid te zijn, en denk je dat je nooit weer zo’n eentje tegen gaat komen. Maar dat mag absoluut geen reden zijn om aan zelfmoord te denken. Jou leven kan en mag niet afhankelijk zijn van een relatie, je bent veel meer dan dat! sterkte de komende tijd 🙏🏻"
"heel herkenbaar jou verhaal, dank voor het delen. Naasten van een verslaafden hebben op gegeven moment genoeg van dat manipuleren, liegen en bedriegen. Helaas hebben woorden geen waarde meer. Jou acties wel!! Dus ik plaats van zeggen, moet je gewoon doen. Blijf clean, werk aan jezelf. Dan komt het vertrouwen van een ander in jou langzaam weer terug. & als uiteindelijk het vertrouwen in jou niet meer terug komt, terwijl jij je best doet… was het dan echt wel een goede vriendschap ?"
"trippymeeuw zei: Helaas is hulp in NL ver te zoeken moet nog ruim 10maanden wachten. Ik blijf ook geen benzo’s slikken. Alleen nog de komende 2week ivm de citalopram. Daarna stop ik met oxaze. Dan heb ik 3weken dat gebruikt. Vandaag heb ik zonder gezeten omdat de oxaze er pas morgen is. Heb de citalo wel al gekregen maar ik denk dat ik die pas vanavond of morgen inneem als ik mijn oxaze ook heb. Klik om te vergroten... Helemaal met je te eens! Het is werkelijk een schande met wat voor een beleid er in dit land gevoerd word. Er komen jaarlijks mensen bij ter grote van een “ redelijke stad “ terwijl de voorzienen gekort worden zoals, sluiting van ziekenhuizen en ggz instellingen. Onze zorg raakt helemaal uitgeput. Daarom ook de zogenoemde symptoombestrijding. Je kunt het de artsen niet eens kwalijk nemen, die handelen ook naar hun hebben en kunnen. Het is gewoon het beleid beleid wat hier word gevoerd… en daar ben jij de dupe van, met 10 maand wachttijd"
"trippymeeuw zei: Ik heb onlangs een baan gekregen als beveiliger om wat bij te verdienen in de vakantie. Heb al wat uren gekregen sommige diensten zijn wel lang. Heb er een dienst bij zitten van 08:00-22:00. Wat vinden jullie is dit wel een slim idee om te gaan werken? Vind het wel spannend. Maar uiteindelijk zal dit toch wel weer moeten want voor niks gaat de zon op. Klik om te vergroten... Ik zeg altijd maar zo, je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, mits verantwoordelijk en gezond natuurlijk. Wel zou ik van een beveiliger enigszins de verwachting hebben dat hij helder en scherp zijn werkzaamheden kan verrichten."
"Je gevoel zit 100% goed, reken er maar op dat hij gigantische dikke lijnen pep naar binnen hengelt."
"Guilty🫣 In de dieptepunt van mijn verslaving slikte ik de hele dag door bommetjes pep. Afwissend met ketamine. Om me s’avonds uiteindelijk knock-out te drinken. Ik was 24/7 onder invloed. Niemand had het ook door, of zeiden er iets van, of vroegen hoe het met me ging. Toen mijn verslaving bekendheid kreeg doordat ik in een klinische opname terechtkwam, toen gingen mensen achteraf wel interessant lopen doen zo van: “ jaaa ik zag het wel aan je hoor “ Ik ben heel dankbaar dat ik nu nuchter door het leven ga. Geen geheimen meer en nooit meer de angst dat je betrapt kunt worden op je gebruik. Hetzij op het werk, of in het verkeer!"