Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpium

Opium

29 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
p
parcivalLid
01-01-2024, 00:00
#1
idd gewoon de planten in de tuin groeien en er 1 maal per jaar thee van zetten. Meer dan 1 keer perjaar is teveel, ben er meestal een hele dag ziek van, misselijk oh ghod wat kan je daar misselijk van worden.
D
De jongenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chinesen???
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zijn er mensen die dit gerookt hebben en weten wat de beschikbaarheid van deze drug is? Lijkt mij veel beter dan meteeen aan de heroine te gaan :tongueout:

S
SenecaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Helaas, ik ben het nog nooit tegengekomen in Nederland. Volgens mij is 'rauwe' opium echt iets wat met mondjesmaat door wat excentriekelingen uit het Midden-Oosten wordt meegesmokkeld. Ik ben wel erg benieuwd, dus ik hou deze thread in de gaten.

Een voormalig docent van mij heeft het overigens ooit eens gehad toen hij jaren geleden in Egypte in het ziekenhuis terecht kwam. Daar geven ze de patienten gewoon even een lading opium zodat ze niet zo liggen te zeuren :smoke:

Je schijnt er in ieder geval opeens wel héle mooie dromen van te krijgen :mrgreen:
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja inderdaad, het is ook een medicijn.

Mijn moeder kreeg het toen ze buikgriep had in India en het had heel goed geholpen zei ze.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ziet er zeer interessant uit.

Wil altijd nog eens op zo'n bank liggen met zo'n pijp. Net als Lambik in Suske&Wiske :P
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Inderdaad of Kuifje in de Blauwe Lotus...
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#8
Even better.

Ben bang dat je voor dat soort ervaringen toch iets vroeger geboren had moeten worden.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
ja opium is wel oké, heroine heeft een veel heftiger effect door de bepaalde stof die de morfine in heroine heeft omgezet, het is trouwens volgens mij net zo verslavend, gewoon je eigen planten en shit kopen, groei ze in een kas, gewoon een stuk of 40 van die planten, en oogsten maar.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar ik wil gewoon rookbare opium, daar heb je toch ontzettend veel van die papaver-planten voor nodig?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#11
zommes zei:
Maar ik wil gewoon rookbare opium, daar heb je toch ontzettend veel van die papaver-planten voor nodig?
Klik om te vergroten...


nee valt best mee ik bedoel, als je een habit wil krijgen, dan moet je veel planten hebben ja, maar tien tot twintig planten zijn best te doen, je kan het beste de opium gewoon nog nadat je het van de plant hebt afgehaald, het nog een poosje in laten drogen en het gewoon chinezen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#12
*verwijst naar de avatar van WildChild.
M
Mindless1985Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Chinezen is op een folie leggen, aansteker er onder, de smack een beetje heen en weer bewegen en de dampen in ademen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het in Portugal al eens kunnen gekregen, maar keb daar niet echt veel interesse in.. dus hebben we gewoon hasj gekocht

wat vrienden van mij gaan het dit weekend doen, dus blijkbaar is het hier ook wel te krijgen.. ik vidn het toch geen verstandig idee, vanwege het hoge verslavingsrisico
d
disasterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is nou chinesen!

B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#16
disaster zei:
Dit is nou chinesen!

Klik om te vergroten...

ja maar dat is nog weer anders chinezen, dat is een gootje leggen, dan blijf je de druppel heen en weer bewegen zodat deze niet verdampt, bij opium kun je gewoon kleine brokjes op alu folie leggen en dat echt verbranden.
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#17
zommes zei:
Lijkt mij veel beter dan meteeen aan de heroine te gaan :tongueout:
Klik om te vergroten...

Dat valt wel mee, maakt niet zo gek veel verschil. Het voornaamste actieve bestanddeel in opium is morfine. Een andere naam voor heroïne is diacetylmorfine. De verschillen tussen heroïne enmorfine zijn subtiel, die tussen opium en heroïne ook.

Het is enkel het stigma, vooroordeel dat bij bruin hoort, en niet bij opium omdat dat nooit zo erg misbruikt is maar vooral een medicijn en evt. genotsmiddel was, terwijl heroïne, toen het in '72 zo op de markt kwam in nl, echt gebruikt werd door het loser-cultuurtje, daarom raakten zo veel verslaafd.

Dus, gewoon wat bruin halen :wink: ghehehe


(ok grapje, voordat ik gzeieik krijg )
k
kartonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Heroine is toch 1 vd 7 opiumderivaten(of oe noemde da spel)
net zoals morfine en codeine.
en weet er iemand de andere 4?
en als ik iets wil uittesten wil ik toch wel het beste probere :wink:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heroïne is minder betrouwbaar.
De opium die je zelf kweekt wel :).
f
fneawognfkglnLid
01-01-2024, 00:00
#20
^ thebaïne, noscapine (ook wel narcotine genoemd), papaverine, de rest weet ik niet.

ik weet wel dat heroïne géén direct opiumderivaat is, het is wat ze noemen semi-synthetisch, bewerkt, geacetyleerd om precies te zijn.

er zijn opiaten en opioïden, de opioïden zijn altijd synthetisch en hebben met opium niks te maken, bv. methadon, fentanyl. opiaten kunnen opiumderivaat zijn dus codeïne, morfine, thebaïne, noscapine, papaverine en misschien nog een paar die ik vergeet dus wat direct ín opium zit, en dan heb je nog de semi-synthetische (=bewerkte opiumderivaten) zoals heroïne, oxycodon enz.

fnea.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."