Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"LSD confronteert je met jezelf en alles wat je dwars zit. Als jij eigenlijk normaal al vind dat roken een vieze kutgewoonte is waar je niet van af raakt, komt dat gegarandeerd aan de orde in je trip om dat eens even recht te zetten."
"Je kunt hier het beste aceton voor gebruiken.. Men neme wat pure aceton (dus géén nagellak remover, maar zo puur mogelijke aceton), kieper je pakje leeg in een beker, giet de aceton erbij, even roeren, door een filter heen gieten en de coke blijft fijn achter in de filter terwijl de versnijdingsmiddelen keurig oplossen in de aceton. Dit proces kun je dan een keer of 2 herhalen en dan hou je verrekt fijne coke over in je filter. Die leg je 24 uur ofzo even te drogen op wat keukenrol, en daar zijn je bijna pure cokekristallen."
"BelgjeOleOle zei: Kun je coke ook basen als ge op die manier kuist? Klik om te vergroten... Nee, het blijft gewoon snuifcoke."
"Vraag je af welke leemte je probeert op te vullen met de coke. Een gebrek aan doodnormale liefde, erkenning of andere ongrijpbare geluksingrediënten bijvoorbeeld."
"Soms heb ik ook die boerneigingen en een erg opgeblazen gevoel als ik aan de coke zit, voornamelijk als ik er heel veel heel snel bij heb gedronken aan bier. De enige oplossing; naar een stil plekje, vinger in de keel en je kotst zo de lucht eruit."
"Ik gebruik zelf om de 2 a 3 weken cocaine, iets van een halve gram per keer. Maak d'r niet zo'n probleem van eigenlijk.. Als je genoeg andere dingen te doen hebt denk ik niet dat het uit de hand hoeft te lopen. Precies wat al gezegd is, uitspraken als "doordeweeks is het geen probleem maar in het weekend vecht ik tegen de coke" reflecteren simpelweg dat je jezelf gewoon bezig moet houden (doordeweeks opleiding/werk, maar het weekend krijg je problemen omdat je in principe niks te doen hebt). Het heeft geen zin om in het weekend thuis (of in de kroeg) eens geconcentreerd _geen_ coke te gaan zitten gebruiken. Dan is coke namelijk het enige waar je aan kunt denken, en zal je eerder zwichten. Dus hou jezelf vooral bezig, ook in het weekend. Misschien een sport of vrijwilligerswerk etc. "Idle hands are the devil's playground""
"Je dealer vragen om niet te komen of nummers wissen heeft nog nooit iemand van een verslaving af geholpen.. Ga gewoon iets anders met je leven doen als je er echt van af wil."
"Mijn verklaring is het feit dat vrouwen veel meer last hebben van onzekerheid over zichzelf, en dat is iets wat cocaine grotendeels weg kan nemen. Ergo ipso facto zijn vrouwen mijn inziens meer vatbaar voor 'verslaving' of op z'n minst regelmatig gebruik."
"Amsterdam en coke zijn zo goed als één woord."
"Ook een herkenbare eigenschap; doorgaan tot het bittere eind. Ookal weet je dat er niets leuks meer gaat gebeuren, je blijft stug doorgaan en doorgaan tot het op is (niet altijd, vaak wel). Hier is erg weinig aan te doen, aangezien een dopamineverslaving - wat een cokeverslaving eigenlijk is - volledig buiten je bewuste zelf om gaat. Het dopaminesysteem en uberhaupt al die chemische systemen in je hersens zijn bedoeld om jou onderbewust te beinvloeden en te belonen zodat je dingen in je leven gedaan krijgt (werken, leren, schoonmaken, boodschappen doen, presteren in het algemeen). Wat door cocainegebruik kan gebeuren is dat de hersens een brug slaan, een soort kortsluiting maken waarbij al die heerlijke dopamine niet meer onderbewust geassocieerd word met positieve acties verrichten die je leven op een bepaalde manier verbeteren, maar vooral met het snuiven van de coke. Je hersens zijn dus in de naieve veronderstelling dat cocaine goed voor je is en je leven beter zal maken. Dat is de reden waarom je door wilt blijven gaan, omdat je onderbewust oprecht denkt dat het iets goeds is, en daarom ben je bereid er heel ver (lees laag) voor te gaan. Dit denk je echter volledig onderbewust; rationeel gezien weet je heel goed dat dat allemaal een leugen is, maar aan je onderbewuste 'zelf' voorbij gaan is geen makkelijke opgave en vereist een hoop rationele (bewuste) discipline."