Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Misschien wat late to the party, maar hier mijn ervaring: Ik heb zelf van 2021 t/m 2023 ADHD medicatie gebruikt op voorschrift van de dokter. Ik ben begonnen met Ritalin en dit beviel in eerste instantie goed, maar ik kwam er al gauw achter dat de ups en downs te heftig waren voor mij. Of extreem hoog of extreem laag in energie. Hierna overgestapt op Medikinet wat een betere keuze was. Heeft een langdurige afgifte dus het was wat subtieler. Ik merkte na een jaar dat ik nog weleens de neiging had om wat extra bij te nemen, het gevaar voor verslaving ligt dus wel op de loer. goed om te weten dat de medicijnen zelf niet DE oplossing zijn maar dat je ook je levensstijl zal moeten aanpassen. Ik ben inmiddels gestopt, heb mijn levensstijl aangepast en het gaat beter dan toen ik wel medicatie slikte."
"Beste mensen, Ik ben vrij laat (23) gediagnostiseerd met ADD, en hiervoor gaan zij mij vrij snel Ritalin voorschrijven. Ik lees hier al geruime tijd op het forum, en ben door jullie gedetailleerde uitleg over andere drugservaringen toch wel heel benieuwd :P Wat kan ik verwachten wanneer ik dit ga slikken? Word ik extra helder, krijg ik meer energie? Met andere woorden, wat zijn jullie ervaringen? (voorgeschreven en niet voorgeschreven). Ook ben ik benieuwd wat het doet met de craving om 's avonds onder invloed te zijn, mij werd aangegeven dat dit minder wordt wanneer de Ritalin juist wordt gedoseerd. Toch vraag ik mij af of iemand anders hier ook ervaring mee heeft? Thanks"
"MDMAZING zei: Nog nooit iets gebruikt, ik ben het kind van god Klik om te vergroten... Ik lees nu een half jaar mee hier, en vind dit toch moeilijk om te geloven"
"Bijna 6 weken gestopt met alcohol! Het valt mij ineens op hoeveel tijd ik over houd op een dag doordat ik niet telkens met drinken bezig hoef te zijn."
"Bedankt voor al jullie berichten, toch een raar idee dat onbekenden reageren op een bericht die ik op dat moment nog met vrijwel niemand wilde (lees: durfde te) delen. Ik heb nog steeds geen druppel gedronken en voel mij fysiek beter dan ooit te voren, door de tijd die ik nuchter overhoud op een dag onderneem ik een stuk meer en ben ik ook weer begonnen met sporten. Ik merk sinds een week of 4 wel dat er ook een emotionele nasleep zit aan het hele verhaal. Doordat ik op een gegeven moment stiekem en alleen begon te drinken ben ik een hele tijd onbewust paranoïde geweest wat niet zal hebben meegeholpen aan mijn aanhoudende vermoeidheid die inmiddels gelukkig weg is. Ook werk ik nog steeds aan het vertrouwen wat ik geschaad heb bij mijn partner, ze is af en toe nog weleens bang dat ik stiekem drink. Ik wil haar dan duidelijk maken dat dit niet het geval is, want ja , je kunt mij op mijn woord geloven toch? Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee? Ik weet dat dit tijd zal nodig hebben omdat ik haar een tijd voor de ge, maar het zou fijn zijn als ik haar wat meer op haar gemak kan stellen wanneer ze dit gevoel sporadisch weer krijgt. iedereen alvast een heel fijn weekend, en drink met mate 😜 Roerbak"
"Ik denk voor mij dan toch coke. Niet perse dingen door kwijtgeraakt, maar door de bij effecten ervan en het toch opnieuw doen. Werd er overspelig van (gelukkig nooit op ingegaan) en baalde de volgende dag altijd. Bij-pinnen en bij halen totdat je doorgesnoven om 8 uur s ochtends naar huis ging. Al 1.5 jaar niet meer gebruikt en blij om ook."
"De Zandman zei: Dit klopt. Toen ik stopte met zuipen, was ik 4 weken erg vermoeid, je lichaam is namelijk erg hard aan het werk om te ontwennen van de alcohol....en dit gaat idd vanzelf weer over. Houd vol, 90 eenheden drank per week is echt veel te veel! Daar heeft je vriendin gelijk in, van zoveel alcohol ga je domweg naar de kloten en voor een partner is dat niet fijn om aan te moeten zien.... ditzelfde speelde bij mij ook en gelukkig kon ik stoppen voordat ik alles kwijt zou gaan raken! Want met de hoeveelheid die ik tot mij nam, kwam dat moment toch wel erg dichtbij met 10 tot 14 trappisten bier ( zwaar bier) per dag... Klik om te vergroten... Heel herkenbaar! En het stomme is, je weet dat het slecht is voor jou en jouw omgeving maar het gebruiken is op zo’n moment toch belangrijker. Nu bijna 6 weken gestopt en echt blij dat ik de keuze heb gemaakt. Het idee van niet meer drinken maakte mij altijd angstig, terwijl het idee van drinken dat nu juist voor mij doet."
"Bedankt voor alle berichten! Ik heb nog steeds geen druppel aangeraakt en het begint nu langzamerhand ook geen rol meer te spelen in mijn leven. De tijd vliegt voorbij en, hoe cliché ik dit altijd ook vond🤢, ik kan daadwerkelijk plezier hebben zonder."
"Hi allemaal, ik ben sinds een week of 4 gestopt met het gebruiken van Medikinet als medicatie voor mijn ad(h)d symptomen. Nu ben ik al een geruimte tijd gestopt met het drinken van alcohol en merk ik dat het volledig “nuchter” leven mij toch wat zwaarder valt dan ik had gehoopt. Hiermee doel ik niet op het onder invloed zijn maar wel het verminderen van mijn dagelijkse klachten die bij adhd komen kijken. Nu ben ik mij aan het inlezen op de effecten van THC op adhd en hoe dit in positieve zin zou kunnen helpen, wat is jullie ervaring hiermee? En wat zijn tips om dit rusig te ontdekken? Ik wil dus niet dagelijks van de kaart zijn maar misschien dat het mij kan helpen met de ruwe randjes. TLDR: helpt thc bij adhd?"
"Heeft iemand hier ervaring met het microdoseren van wiet, door middel van roken? Zo ja, hoe heb je dit aangepakt en wat was het effect ervan?"