#1
Top dat je zover bent gekomen. Intrinsieke motivatie is toch altijd het beste. Lekker veel vitamine C eten (vers fruit, paprika's etc) en veel slapen. Hou vol en je zult binnenkort meer energie krijgen.
is het wat om voor de zekerheid refusal in huis te hebben? werkt bij mij prima en... ik heb ondervonden dat ik na 3 dagen niet innemen nog bloed benauwd word, heel naar ..Hoi allemaal,
Ik ben na een periode van 3 jaar best wel intensief drinken eindelijk 2 weken volledig gestopt met alcohol, dit is mij voorheen al wel eens eerder gelukt maar dit was altijd door externe druk en niet omdat ik dit zelf wilde.
2 weken geleden kreeg ik de zoveelste ruzie met mijn vriendin over het alcohol gebruik, waar ik eerst altijd dacht dat zij zeurde viel voor mij het kwartje nu toch echt dat het niet normaal is om alleen op de bank 90 eenheden per week naar binnen te gieten. De afgelopen weken zijn redelijk goed verlopen, wel trek gehad in alcohol maar geen trek in een terugval; dat is voor mij al een hele vooruitgang.
Nu merk ik wel dat ik sinds 1,5 week geen alcoholgebruik extreem vermoeid ben de hele dag, heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet overigens niet hoe dit bij het afkicken met andere verslavingen zit dus ik heb dit maar onder alcohol geplaatst.
Cheers (hier moet ik toch misschien ook wat anders op verzinnen bedankt ik mij nu),
Roerbakgroente
Zeker Cold turkey, wat een mens nooit moet doenIk denk wel dat je van geluk mag spreken dat het bij vermoeidheid is gebleven want alcohol kan best wel pittig zijn in afkick. Gaat vanzelf wel weer over
Door de cravings slaap je misschien minder en dat verklaard je vermoeidheid, en je hoeft er zelf tijdens je slaap niet eens wat van te merken, REM slaap die verstoord of verminderd wordt bijvoorbeeld.Hoi allemaal,
Ik ben na een periode van 3 jaar best wel intensief drinken eindelijk 2 weken volledig gestopt met alcohol, dit is mij voorheen al wel eens eerder gelukt maar dit was altijd door externe druk en niet omdat ik dit zelf wilde.
2 weken geleden kreeg ik de zoveelste ruzie met mijn vriendin over het alcohol gebruik, waar ik eerst altijd dacht dat zij zeurde viel voor mij het kwartje nu toch echt dat het niet normaal is om alleen op de bank 90 eenheden per week naar binnen te gieten. De afgelopen weken zijn redelijk goed verlopen, wel trek gehad in alcohol maar geen trek in een terugval; dat is voor mij al een hele vooruitgang.
Nu merk ik wel dat ik sinds 1,5 week geen alcoholgebruik extreem vermoeid ben de hele dag, heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet overigens niet hoe dit bij het afkicken met andere verslavingen zit dus ik heb dit maar onder alcohol geplaatst.
Cheers (hier moet ik toch misschien ook wat anders op verzinnen bedankt ik mij nu),
Roerbakgroente
Beetje same hier, ongeveer zelfde hoeveelheid iets minder, dronk omgerekend zo’n 10 glazen zwaarbier per avond. Slaap was mijn grootste ontwenning struikelblok maar daar zijn medicijnen voor. Ik had die niet en ben ook niet met hulp van een arts gestopt. Dat is wel veiliger en succesvoller met hulp.Ik ben er in één keer mee gestopt. Van 10 tot 14 glazen zwaar trappisten bier ( 9 procent) naar nul glazen, wel medisch begeleid.
De eerste 3 dagen een beetje librium voor de onrust gekregen en daarna niets meer.
Echt beroerd ben ik van die resolute ontwenning niet geweest, al kreeg ik wel problemen met slapen.
Ik heb sindsdien geen glas alcohol meer aangeraakt.
Thanks God!
Ik heb me met 4 dagen in de week max nooit echt verslaafd gevoeld.Hoi allemaal,
Ik ben na een periode van 3 jaar best wel intensief drinken eindelijk 2 weken volledig gestopt met alcohol, dit is mij voorheen al wel eens eerder gelukt maar dit was altijd door externe druk en niet omdat ik dit zelf wilde.
2 weken geleden kreeg ik de zoveelste ruzie met mijn vriendin over het alcohol gebruik, waar ik eerst altijd dacht dat zij zeurde viel voor mij het kwartje nu toch echt dat het niet normaal is om alleen op de bank 90 eenheden per week naar binnen te gieten. De afgelopen weken zijn redelijk goed verlopen, wel trek gehad in alcohol maar geen trek in een terugval; dat is voor mij al een hele vooruitgang.
Nu merk ik wel dat ik sinds 1,5 week geen alcoholgebruik extreem vermoeid ben de hele dag, heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet overigens niet hoe dit bij het afkicken met andere verslavingen zit dus ik heb dit maar onder alcohol geplaatst.
Cheers (hier moet ik toch misschien ook wat anders op verzinnen bedankt ik mij nu),
Roerbakgroente
je niet verslaafd voelen is nou juist een onderdeel wat bij een verslaving past van 4 dagen per week.Ik heb me met 4 dagen in de week max nooit echt verslaafd gevoeld.
Maar petje af man!!! goed bezig!!
drank wel .. na 30 jaar minimaal 1 liter wijn elke dag en met vriendinnen 3 x in de week wel 2 tot 3 liter .. nu met behulp van resusal gestopt zonder sontwenning.. mijn ontwenning is : wat is het in gezelschap ongezellig zonder wijntje !!die gedachte moet eruit.Zeker Cold turkey, wat een mens nooit moet doen

Het terugkrijgen van het vertrouwen, dat is iets waar domweg heel veel tijd voor nodig is.......dat ik stiekem drink. Ik wil haar dan duidelijk maken dat dit niet het geval is, want ja , je kunt mij op mijn woord geloven toch?
Heeft iemand hier tips voor of ervaring mee? Ik weet dat dit tijd zal nodig hebben omdat ik haar een tijd voor de ge, maar het zou fijn zijn als ik haar wat meer op haar gemak kan stellen wanneer ze dit gevoel sporadisch weer krijgt.
iedereen alvast een heel fijn weekend, en drink met mate 😜
Roerbak
Bekijk bijlage 45846
Ik denk wel dat je van geluk mag spreken dat het bij vermoeidheid is gebleven want alcohol kan best wel pittig zijn in afkick. Gaat vanzelf wel weer overNu merk ik wel dat ik sinds 1,5 week geen alcoholgebruik extreem vermoeid ben de hele dag,
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."