Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"You're welcome. Misschien ook een idee om je partner eens mee te nemen naar een gesprek met je arts/specialist? Als je van te voren aangeeft dat t om een familiegesprek gaat kan die arts/specialist misschien ook iets meer tijd uittrekken voor het gesprek. Of krijg je de medicatie niet op doktersvoorschrift?"
"Ik heb een paar ervaringen gehad die volgens mij vallen onder derealisatie. Eerste keer was toen ik terug kwam van Lowlands en daar veeeel pillen en andere drugs had gebruikt. Mijn hele dorp leek opeens zo nep. Ik had alle herinneringen nog aan mijn oude school, de winkels, mijn spullen thuis etc. Maar al het gevoel was weg. Daardoor leek de wereld op een bepaalde manier ook heel kleurloos en wazig. Maar lastig uit te leggen. Dit trok geleidelijk weg binnen een dag of 5. Tweede keer was na lange periode veel te veel xtc. De wereld leek ineens verderweg. Alsof je door de verkeerde kant van een verrekijker kijkt. Als ik moe werd leek de wereld soms ineens uit puzzelstukjes te bestaan en in elkaar te zakken. Kartonnen puzzelstukjes die naar beneden vallen. Dat was behoorlijk freaky. Ik was bang dat ik permanente hersenschade zou hebben opgelopen. Maar geloof dat t binnen een week of 2 over was. Toen ben ik trouwens gestopt met de xtc De laatste keer was toen ik besloot cold turkey af te kicken van alprazolam. (Geen aanrader). De wereld voelt dan opeens aan als een horrorfilm. En als ik in de spiegel keek dan dacht ik 'wat een schattig meisje' (terwijl ik mezelf normaal helemaal niet schattig vind), maar ik had totaal niet t gevoel dat ik dat zelf was. Maar gelukkig was na een week het ergste ook wel over. Klote dat t bij jou zo lang aanhoudt. Ik denk idd dat gezond leven en de tijd nemen voor herstel belangrijk is. Je brein is tenslotte plastisch. Merk je inmiddels al enige verbetering?"
"Ik ben ooit eens opgelicht door een dealer voor 20,- (10 pillen). Ik haalde wel vaker xtc en speed van hem en hij leverde altijd goed spul. Maar die dag kwam hij opeens heel gehaast over en was (achteraf gezien) ook wel erg enthousiast om mijn kant op te komen om die pillen te verkopen. Ik checkte de pillen ook niet omdat ik hem vertrouwde en we ergens midden op straat stonden. Toen ik thuis kwam bleek het geen xtc te zijn, maar één of andere medicatie. Toen ik die dealer daarmee confronteerde gaf hij het gelijk toe, met een domme smoes waarom hij snel 20,- nodig had. hij bood z'n excuses aan en beloofde om me later alsnog echte pillen te geven. Ik zei 'fock you, stop die pillen maar in je reet' Als mijn vertrouwen je maar 20,- waard is dan wil ik niets meer met je te maken hebben. Hij heeft daarna nog vaker geprobeerd om t goed te maken maar ik zit niet zo te wachten op dat soort oplichters. Ik hoorde later dat hij uiteindelijk zelf zo verslaafd was geraakt dat hij alles was kwijtgeraakt, zelfs z'n familie had bestolen enzo. Tegenwoordig let ik dus beter op bij wie ik m'n drugs haal. Maar ach, een risico blijft t altijd natuurlijk. Maar toch altijd jammer om te worden belazerd door iemand die je vertrouwt"
"Vannacht rosé. Zaterdagavond coke"
"Gelukkig niet. Wel een x een met een groep vrienden door een heel beveiligingsteam van een festival afgekickt omdat ze dachten/doorhadden dat we drugs verkochten. Maar omdat ze in onze tenten niets gevonden hadden mochten we er weer in. Blijkbaar hadden ze niet erg goed gezocht mile: En een keer een café uitgekickt omdat ze doorhadden dat een vriend op de wc zat te snuiven. Hij wou nog helemaal moeilijk gaan doen (niet weggaan, niet betalen enzo) maar ik heb maar snel betaald en hem meegenomen, aangezien ik van alles bij me had en niet zat te wachten op politie."
"Ik wis voor de zekerheid altijd de chatgesprekken (telegram, sms,whatsapp etc) met dealers uit m'n telefoon. Waarom zou je die in je telefoon willen laten staan? Het wissen van sms berichten is qua veiligheid misschien vrij nutteloos, want die berichten staan ergens in een server, en die dealers hebben meestal toch anonieme simkaartjes die ze vaak wisselen. Maar een geheim gesprek met telegram, dat is toch helemaal weg zodra je t gewist hebt, vanwege end-to-end encryption?"
"Ik heb net een maand zonder alcohol gedaan (eerder ook wel eens. 4maanden) maar denk er wel over om komende maand een aantal ontmoetingen te gaan hebben met alcohol. Misschien kunnen we elkaar hierin bijstaan?"
"Ik ga dit topic volgen. Ben benieuwd of je nog reacties krijgt uit de baclofen-hoek. Veel succes er iig mee Ik probeer ook te mindneren met alcohol, maar heb niet een echt plan. De ene dag voelt stoppen perfect, andere dagen ga ik lekker los met maatjes enzo.. Maar vanavond weer non-use for me"
"Hi Sally, Lastig dat je ff in de knoop zit met je seksuele verlangens. Ik denk helemaal niet dat het erg is om een bepaalde voorkeur of fetish te hebben. Je geeft zelf ook al aan dat het gaat om handelingen met een volwassen partner die daar consent voor geeft (en dus waarschijnlijk zelf ook van geniet). Probeer je niet te schamen voor je eigen verlangens, die zijn er nu eenmaal. Ik geloof zeker dat er uiteindelijk een manier zal zijn waarop je kunt genieten van je brute lust (of dat nou is in je fantasie, porno of real life) en daarnaast ook een liefdevolle intieme band met iemand aan kunt gaan waarin je ook tedere momenten samen hebt. Die twee (liefde en lust) sluiten elkaar toch helemaal niet uit? Dat het in je vorige relatie is misgegaan wil toch niet zeggen dat dit de volgende keer weer zal gebeuren? Jij hebt ervan geleerd, en misschien was die partner gewoon niet de juiste voor je. En dat je in je fantasie iemand objectiveert wil toch niet zeggen dat je een echt persoon uiteindelijk (buiten dat seksspel) niet meer als volwaardig zou zien? Als je geen geweten of gevoelens had gehad, dan had je dit issue überhaupt niet. Probeer wat meer vertrouwen te hebben in jezelf Maar goed, jij zit nu met gedachten erover die obsessief beginnen te worden en waar je graag iets aan wilt doen. Nou om te beginnen schrijven, zoals je hier ook al doet, kan erg goed werken. Erover praten ook natuurlijk. Cognitieve gedragstherapie zou misschien kunnen helpen, alleen moet je dan maar net het geluk hebben dat je een beetje open minded hulpverlener treft die jou ook echt begrijpt, anders ben je nog verder van huis. Ik weet dat er wel eens praatgroepen over fetishes georganiseerd worden. Ben je aangemeld bij fetlife? Hou dan die event-list in de gaten. Er zijn ook coaches/hulpverleners die gespecialiseerd zijn in dit onderwerp (in de meeste gevallen omdat ze zelf ook kinky-minded zijn). Ik kan je wel helpen zoeken naar een geschikte coach als je wilt? Succes ermee!"
"Je kunt iemand nooit precies laten voelen wat jij (emotioneel) voelt. Ik begrijp dat jij je onbegrepen voelt en graag beter met je partner wilt communiceren. Dat is goed, want communicatie is belangrijk. Ik denk dat een gesprek niet zo succesvol is als jij als enige doel hebt om je partner te laten begrijpen hoe JIJ je voelt, hoe moeilijk het allemaal wel niet is voor JOU. Probeer je juist eens in te leven in hoe het is voor je partner om met jou en jouw(verslavings/pijn/stemmings) issues te moeten dealen. Hoe jullie er samen aan kunnen werken om jullie relatie gezellig te houden ondanks de moeilijkheden op jullie pad. Vraag je partner eens hoe die tegen de situatie aankijkt en neem dat antwoord ook serieus. Op die manier heb je een veel betere opening om wederzijds begrip te kweken. En als jullie er samen niet uitkomen, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om professionele (psychisch/relatie)hulp te zoeken, voor zover je die nog niet hebt. Veel succes!"