Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand die kan helpen?

Iemand die kan helpen?

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lijkt erop dat je goed met het serotoninesyteem geklooid hebt. Als het niet overgaat ga je best toch es langs de huisarts.
M
MeppertjeVanDienstLid
01-01-2024, 00:00
#2
hallo ik ben niet zo lang geleden naar een feestje geweest en heb redelijk wat teveel gebruikt/gemengt nadat ik wakker werd voelde ik mij slecht maar dit wist ik al door mijn overdreven pillen gebruik maar na 2 dagen heb ik door dat bepaalde dingen precies gloeien/soms mijn gsm-tv scherm ineens niet meer kan zien en muren precies eindeloos in de grond zakken ik herken ook bepaalde mensen niet meer die claimen mij te kennen en hier ook bewijs van hebben maar ik kan me niets meer herinneren weet iemand wat hieraan gedaan kan worden?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
MeppertjeVanDienst zei:
hallo ik ben niet zo lang geleden naar een feestje geweest en heb redelijk wat teveel gebruikt/gemengt nadat ik wakker werd voelde ik mij slecht maar dit wist ik al door mijn overdreven pillen gebruik maar na 2 dagen heb ik door dat bepaalde dingen precies gloeien/soms mijn gsm-tv scherm ineens niet meer kan zien en muren precies eindeloos in de grond zakken ik herken ook bepaalde mensen niet meer die claimen mij te kennen en hier ook bewijs van hebben maar ik kan me niets meer herinneren weet iemand wat hieraan gedaan kan worden?
Klik om te vergroten...

Als ik je klachten hoor zou ik langs de huisarts gaan indien het niet minder word. Die kan je het best helpen.
L
LazarelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je bang dat je doodgaat bel je 112, anders een vriend of vriendin.
M
MeppertjeVanDienstLid
01-01-2024, 00:00
#5
"Update"
Ik probeer nu al een halfuur in dlaap te vallen mazr krijg plotse gevoelen van druk op mijn slapen/gevoel van onder zand te bergaven worden en al 1 keer wakker geworden uit een soort van nachtmerrie...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wendy-o- zei:
Als je bang dat je doodgaat bel je 112, anders een vriend of vriendin.
Klik om te vergroten...
Als hij nog niet bang was dan zit je hem nu bang te maken.

Kijk het nog een dag of twee aan, wordt het niet minder maak dan een afspraak bij de huisarts.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er is niets zo aan te doen. Heel gezond eten, sporten, veel rusten. Je zult het moeten uitzitten als je overmatig hebt gebruikt. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Is het na een week niet over kun je kangs de huisarts gaan.
L
LangspeelplaatLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik dit bericht lees zou ik sowieso even een bezoekje aan je huisarts brengen en verslag doen van je ervaring. Ik heb redelijk veel geknoeid met MDMA/Coke/Speed in mijn slechte periode, maar wat jij hier beschrijft lijkt me redelijk ernstig en heb ik nog nooit meegemaakt. Zeker niet in nuchtere toestand. Als je mensen niet meer herkent en je ziet muren door de grond zakken, is er duidelijk wat aan de hand met je. Hoelang is het precies geleden dat je gebruikt hebt?
P
PiraatPandaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb ook wel eens soortgelijke klachten gehad, hoewel iets milder. Depersonalisatie, derealisatie, slaapverlamming, visueel vreemde effecten alsof de wereld in elkaar stortte, stroomschokken etc etc.. kwam echt door langdurig teveel mdma. Na een week of 2 was t ergste wel over. Als ik jou was zou ik nu iig een héle lange drugspauze inlassen. Serotonine-releasers iig een jaar niet.

Zorg dat je gezond eet genoeg slaapt, beetje lichaamsbeweging enzo. Je niet bang laten maken door die klachten. Gaat echt over! (En mocht t niet beter gaan, dan ff langs huisarts) Sterkte ermee!
T
TrinityLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo Meppertje,

Allereerst; vervelend dat je dit nu hebt... En... heel goed dat je om hulp vraagt! :handok:

Om beter te kunnen reageren zou het fijn zijn als je kunt vertellen wat je hebt gebruikt. Bij psychedelica kan het zo zijn dat je in de dagen/weken erna (en soms blijvend) zogenaamde 'afterglows' kan hebben. Dat lijkt een beetje op wat je beschrijft: je hebt dan ineens kortstondig momenten waarop het lijkt alsof je weer in de tripervaring zit. Dat is op zich niet schadelijk, maar kan wel heel naar voelen, als je dat niet weet/gewend bent.

Verder geven sommige middelen (wiet, maar ook andere) een verhoogd risico op psychose (als je daar een gevoeligheid voor hebt, maar dat weet je pas na gebruik en als het optreedt :smirk:). Dat is een psychologische aandoening, waarbij je ineens dingen gaat zien, horen, voelen die er niet zijn. Een psychose is echt niet leuk en kan zelfs gevaarlijk zijn. Zaak is dat je daar snel op reageert met medicatie.

Ondanks dat ik het in principe eens ben met Bee (kijk het ff aan) en je zeker niet bang wilt maken zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen en even langs de arts gaan; die kan eea wel beter beoordelen dan wij met elkaar online, zonder jou te zien... En; beter een keer teveel geraadpleegd dan dat het erger word...

Succes,
Trinity :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."