"pfehw okay here goes..........
Ze zullen er alles aan doen om als zijnde "extreem verloederde" junk te worden bestempeld, ze weten immers dat ze dan in aanmerking komen om gratis heroïne te krijgen. Als dat ze lukt zullen ze alleen nog maar meer verslaafd raken, met alle gevolgen van dien.
Klik om te vergroten...
Hm......dude denk je nou echt dat jejezelf in een comfortabele positie bevind als je zo verslaafd bent aan heroïne dat je alles in middels al kwijt bent enzo Ik denk idd ook dat het een heel gewilde status zal worden:"wat ben jij?, Ik ben advocaat. ow wat leuk. Ik ben extreem verloederde junk."
Je denkt , naar mijn mening, wat te gemakklijk over jezelf tot ultieme outkast bestempelen. Er moet al best veel gebeurd zijn, als je jezelf tot het laagste van het laagste maakt. En ik zeg niet dat junks dat niet zullen doen, maar waarschijnlijk alleen degene die echt zo erg alles hebben opgegeven, dat er toch helemaal niets anders meer is in hun leven.
Daarnaast moet je niet vergeten dat het afkicken van drugs, voor het grootste deel van jezelf moet komen! Die afkick programma's helpen uiteraard (en zonder wil het waarschijnlijk helemaal moeilijk/niet), maar de verslaafde zelf, moet het willen, en er echt achter staan. En als je eenmaal heeeeeeeeeel verslaafd bent, en heeeeeeel erg kansloos, is het voor sommige nog maar de vraag of ze dit kunnen, en dus ooit nog clean zullen worden.
Nederland heeft al een "drugsland"-imago, dit zal hierdoor alleen maar worden versterkt. Daarbij zal heroïne een legalere uitstraling krijgen en vermoedelijk door meer mensen worden gebruikt.
Klik om te vergroten...
pff......dude, het is geen marihuana, het is heroïne! Wat kan iemand nou aantrekken aan heroïne als deze op het nieuws een stuk ziet over zo'n half weggerotte junk die nix meer heeft, nix meer kan, en nix meer zal worden! Denk inderdaad wel dat mensen dat aanspreekt
nog een ondersteunend stukje uit dat artikel.
Er komen weinig nieuwe mensen bij, zodat de gemiddelde leeftijd inmiddels is opgelopen tot 40 jaar
Klik om te vergroten...
........
Waarom stimuleren dat ze ongeneeslijk verslaafd zijn? Ze moeten juist alles op alles zetten om ze clean te krijgen. De criminaliteit moet worden tegengegaan d.m.v. zwaardere straffen.
Klik om te vergroten...
Ik vind niet dat dat een oplossing is, sluit me aan bij wat Stungun hierover zegt.
het zal idd een aardige klus worden om degenen die het echt nodig hebben eruit te pikken naast degenen die puur willen meeprofiteren
Klik om te vergroten...
Dit is inderdaad wel een zinnig punt. Dat is inderdaad heel moeilijk, wat vind je het criterium, en hoe ga je dat vaststellen?
Elke junk die je kansloos vind, of zich aanmeld door een psycholoog laten bekijken? lijkt me wat langzaam en duur, en dan nog is het moeilijk te bepalen.
Dus opzich ben ik voor het plan, alleen er zitten nog wat praktische moeilijkheden aan. Zoals bv hoe je een kansloze, van een nog te redde junk onderscheid.
Ben overigens niet voor heroïne of verslaving ofzo, naast dit soort dingen moet er uiteraard niet gepromoot worden voor heroïne, maar juist sterk ontmoedigt, maar goed dat lijkt me duidelijk.
Op grond van de praktische moeilijkheden en op grond van het feit dat er nog wel meer mensen in Nederland zijn die de mening van Stungun en Neman delen.
Denk ik niet dat dit project grote navolging of succes gaat krijgen."
In: Gratis heroïne voor junks
1-1-2024