Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo mensen, Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC (en de rest van de mensen daar zullen het ook allemaal wel hebben, de aard van dat soort feesten kennende). Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken aangezien ik mijn hersenen absoluut niet wil frituren en ik blij ben met af en toe gebruik. Mijn vraag: Kunnen jullie een leuke partydrug/research chemical aanraden die niet met mijn serotoninereceptoren/afname fokt? Groetjes en bedankt, BN"
"Skirre zei: BazookaNoodle zei: Ik ga aankomende vrijdag naar een tof feest en de mensen waarmee ik ga gaan aan de XTC... Ik ben echter vastbesloten om zeker tot maart niet meer XTC te gebruiken. Klik om te vergroten... Alcohol (?) En anders zou speed een prima optie zijn lijkt me, heb je hier ervaring mee? Goed dat je een alternatief zoekt en weet waar je mee bezig bent. Klik om te vergroten... Speed klinkt zo ... heftig. Er zijn zat mensen die ''ff een nakkie pep pakken'', maar ik zie dat nog als een redelijk hoge drempel. Liever blijf ik eigenlijk van dit goedje af. Zijn er geen vergelijkbare partydrugs als 4-fa? Ik vind het zo fijn hieraan dat alles nets iets heftiger en energieker wordt maar dat je toch nog ''nuchter bent'' (je bent niet nuchter maar zo voel je je wel). Ik zou eigenlijk ook graag 4-fa willen pakken maar ook dit draint serotonine dus liever niet."
"Skirre zei: Heb afgelopen weekend sinds lange tijd weer eens xtc gehad en een kleine drie weken daarvoor speed. Voor mij is het grootste verschil dat ik met speed goed weet waar ik mee bezig ben waar ik bij xtc nogal random dingen doe. Speed kan heel heftig zijn als je te veel pakt, maar dit is bij xtc natuurlijk ook zo. Rustig opbouwen (klein sleutelpuntje) en na een 30-45 minuten kijken hoe je je voelt. Aan de hand daarvan beslissen of je bij wil doseren of niet. Voor mij was het de eerste paar keren een beetje aftasten wanneer ik meer wilde en wanneer niet. Met 2 à 3 puntjes was ik voor een avond van 22:00 tot 6:00 zoet. Klik om te vergroten... Ik snap ook niet echt goed hoe dit werkt met doseringen. Hoe pak je een sleutelpuntje? Hoe weet je hoeveel je in een bommetje moet doen? Het snuiven wat Musicislife al zei, dat is waar ik tegenop zie, niet zozeer de drug zelf. Dus als ik inderdaad gewoon een bommetje maak kan ik dit wel aan. Kan ik doseringen in sleutelpunten meten? Dus bijvoorbeeld 3 sleutelpunten ofzo in een bommetjes? Groetjes"
"MusicIsLife zei: Skirre zei: Het enige dat ik daarvan weet is dat je meer speed moet gebruiken aangezien er in je maag minder wordt opgenomen dan via de klieren in je neus Klik om te vergroten... Dit is volgens mij niet waar, het wordt alleen langzamer opgenomen en werkt langer door. Dan zal het dus ongeveer een half uurtje duren voor je iets voelt, maar je zal er ook wat langer plezier van hebben. Verder komt het met speed niet heel nauw. Als je een weegschaaltje hebt is dat heel handig, dan kun je 50-75 mg afwegen. Anders kun je idd gewoon een sleutelpuntje (zoals skirre het beschreef) in een vloeitje doen. Het zou ook wel handig zijn als je inderdaad een vriend hebt die het wel eens heeft gebruikt, die zou je daar vast mee kunnen helpen. Klik om te vergroten... Ja ik ga vanavond maar eens naar een maat die wat pep heeft liggen en wat rondvragen. Nou weet ik dat hij altijd snuift maar ik ga dat sowieso niet doen, dus ik denk dat ik maar 1/2 sleutelpuntje pak ofzo."
"StraffeNeel zei: Blow je toevallig? Toen ik nog blowde kon ik me ook nooit dromen herinneren. Toen ik stopte kwamen ze terug. Klik om te vergroten... Nou, je remslaap is ook slechter/minder als je blowt, en dat is de fase waarin je de dromen krijgt. Dus in die zin best logisch ja. Maar ook als ik 2-3-4-5 weken niet blow (komt helaas niet vaak genoeg voor heheh) dan zijn de dromen vaak meteen weg. Ook zijn mijn heftige dromen weg. Vroeger toen ik nog weed addict was, moest ik voor de tentamenweken stoppen met smoken. Zodat ik de tentamens (Universiteit European Law School) kon halen. Maar dan kwamen de dromen altijd intens terug, omdat ik dan wekenlang dagelijks had gsmoked. Dan waren het echt een soort van nooit-stoppende koorts dromen, waarbij ik soms zwetend en panisch wakker werd in het midden van de nacht. Ondanks de heftigheid genoot ik wel mega erg van hoe overdreven en gestoord de dromen waren (Heb beetje ADD issues lol..). Dat is nu niet meer zo. De dromen zijn saai en ik vergeet ze meteen. Misschien is mijn leven nu gewoon saai. Kutzooi hahah."
"Ik game maximaal 1,5-2u per dag nu. Maar ik heb eigenlijk mijn hele leven gegamed. Ik speelde op mijn 4e in de 90's al Pokémon Red/Blue/Yellow op de grote bakbeest computer op zolder. Mijn vader had een emulator met games op een floppy disk van een collega gekregen. Sindsdien altijd gegamed, nooit niet. Deels heeft het mijn puberteit verpest, maar het heeft ook gezorgd voor veel aansluiting met mensen op de middelbare, toen ik uit een vriendloze pest-periode op de basisschool kwam. Samen CoD spelen op de Xbox, friet/cola/chips eten, je kent het. Ook goede oplossingsskills gekregen denk ik. Uiteindelijk zou ik graag gewild hebben dat mijn ouders mijn game-tijd IETSJES hadden ingeperkt. Ik heb echt niets gehad aan 12 uur per dag gamen in de vakantie, had ook gewoon 4-5 uur kunnen zijn."
"Acceptaaaaaaasie meidd! Als je niet (weer) in slaap kan komen, gewoon even niks doe. En whatever . Misschien heel lang niksen. 4-5 per nacht is nie veel maar niet ultra dramatisch, mijn pa sliep altijd maar 4-5u en werkte fysiek, ging hm prima af. Hij was wel moe maar het boeide m gwn niet ofs... Als je niet zoals Inactive zegt zelf allemaal dingen gaat bestellen kun je echt wel overleven op die hoeveelheid. Toen ik zelf allemaal slaapproblemen had en CbD olie ging nemen en allerlei andere dingen, werden de slaapproblemen heftiger. Omdat ik er dan zo mee bezig ben. Het 'doel' om mijn slaap te verbeteren maakte de slaap 10 van de 10 keer slechter. want ja overthink dingen En dan zoals RnB fan zegt volop werken aan acceptatie en meditatie. Mijn slaap werd pas beter toen ik naar bed ging met het idee: whatever, als ik wakker blijf ofzo, het zal wel. Boeit me niets. Dat is dan maar gwn t leven nu. En dat de kamer raar voelt ofz. is logisch als je afkickt van benzodiazepinen. Is gewoon troep en duurt best een tijd voor je hersenen echt weer op een redelijk normaal level komen."
"Ik vind het zo lastig om te bedenken of ik verslaafd ben of niet. Ik was eerst wel echt wietverslaafd, 2014-2019 echt 4 keer of meer per week blowen. Maar ik kon wel altijd een paar weken stoppen als het nodig was, voor tentamenweken destijds. Ik ben ook heel lange super game verslaafd geweest van m'n 7e tot mijn 20e ofzo. Maar volgens mij ben ik nu niet verslaafd? Moeilijk te zeggen. Maar ik heb wel moeite met de 5 hijsjes van de overgebleven joint van eerder niet op te roken, dus niet 0% verslaafd.."
"Zeker geen MAO remmers gebruiken als je al van plan bent zo'n divers arsenaal aan versnaperingen tot je te nemen. Gewoon pure kristallen, is ook leuker in sociale setting. Als je met MAO remmers DMT gaat doen (changa dus) duurt zo'n trip gauw een half uur en dat is zonde van de tijd imo. Als extra tip trouwens is het wellicht handig om de 4f niet op de eerste dag te doen. Dan zit je de andere twee dagen je tekort aan serotonine te compenseren met dopaminerge drugs, dat is dweilen met de kraan open. En fin."
"welke drugs raden jullie aan voor recreatief gebruik? Eigenlijk bijna geen enkele. Ze zijn bijna allemaal riskant en niet écht geweldig ofzo. In mijn ervaring zijn er maar een paar drugs die ik echt niet gemist zou willen hebben: -LSD -DMT -Psilocybine (truffels/paddo's) -MDMA/XTC Deze hebben me ervaringen gegeven waar ik na de trip ook nog veel aan heb gehad. De andere (coke speed wiet alcohol benzo phenibut designer uppers/downers) hebben me eigenlijk alleen maar kutzooi gegeven. Zijn meer om een leegte op een bepaalde manier te vullen. Vermoeidheid, slapheid, neerslachtigheid, weet ik eht."