Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVreemd gevoel/gedrag na het blowen?

Vreemd gevoel/gedrag na het blowen?

4 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik rook nu zo'n 4 maanden voor het slapen een dun blowtje van nog niet eens 0,1 gram White Widdow (voor het geval je dat zelf niet kon bedenken, ondanks mijn forumnaam :tearsofjoy: ). Nu ben ik eigenlijk altijd wel goed stoned geweest, en nooit gek gaan denken of iets dergelijks. Pasgeleden voor de eerste keer aan de pilletjes gezeten, erna bijna 6 dagen zonder ook maar enig probleem niet geblowd, daarna weer 2 dagen gedaan, en was aan het knetteren als nooit te voren, een soort van tinteling in mijn organen (ja klinkt misschien heel raar, zelf nog nooit gehad). Toen was mijn wiet op en heb ik zo'n 8 dagen weer zonder enig probleem niks geblowd, behalve het moeilijk in slaap vallen, waar ik altijd al last van heb.

Afgelopen vrijdag avond na die 8 dagen weer naar de shop gegaan waar ik op een of andere manier ook al op mijn benen stond te trillen van de spanning, en een joint gerookt, deze was denk ik wel iets dikker, zo'n 0,2 gram. Tijdens de hond uitlaten heb ik hem opgestoken. Ik was wel al licht gespannen voordat ik de hond uit ging laten, maar dit heb ik ook vaker, niet echt gespannen maar meer erg oplettend, door diverse inbraken bij naaste buren in het blok. Zo gevoelig als de pest dat ik (vind ik) ben, werd ik na mijn tweede hijsje al licht in m'n hoofd. Tijdens de hond uitlaten dacht ik toen al vanuit mijn ooghoeken schaduwen o.i.d te zien, kan het niet echt meer thuisbrengen. De stevige wind en waaiende bladeren/bewegende takken in de verte, lieten mij ook denken dat er iemand liep, niet iemand die, zoals bij paranoia, mij kwaad wou doen o.i.d. Niemand te zien, en door mijn gespannenheid, werd mijn hond nogal hyper, en zelf ook angstig ( :tearsofjoy: ), wat mij ook weer opfockte.

Ik wou snel weer naar binnen, en heb voor de deur mijn blow opgerookt en snel naar binnen gegaan. Binnen op de bank gedaan wat ik normaal ook doe, Comedy Central kijken :rock: . Normaal lig ik dan als een aso-tokkie op de bank te giegelen. Nu had ik daar totaal geen zin in, en zat gewoon rechtop op de bank, met het gevoel alsof dat er iemand links van m'n TV in de deur opening stond, en ik aangekeken werd. Als ik er dan naar keek zag ik niks. Ook de zak kattenvoer die op de trap stond, zag ik van uit mijn ooghoeken soms aan als mijn kat :confused:

Mijn aansteker die op de grond viel, liet mij zo erg schrikken waardoor mijn hart bijwijze van spreken een gat in de lucht sprong, en dwars door mijn hersenpan ging. Schijtend in mijn broek van de angst, en met een hartslag van 10,000 keer per seconde naar boven gegaan, nog nooit zo snel boven geweest (enige voordeel :rock: ).

Liggend op mijn bed geprobeert mijn mind een beetje te sturen door wat grappige scenes van een programma te kijken op youtube, maar hielp helemaal niks, ik lachte als een boer met kiespijn, nog steeds met de gedachte dat er iemand naast mij stond ofzo, of dat er ingebroken werd, kan ook dat niet helemaal meer thuisbrengen. Kijkend naar de filmpjes in slaap gevallen met die gedachte van iemands aanwezigheid. Tot ik tot twee keer toe witte lichtflitsen kreeg in de ooghoek van mijn rechteroog. Wist niet wat ik meemaakte, en ben gelukkig snel daarna in slaap gevallen.

Weet iemand wat dit is? Die lichtflitsen, en waar op eens die angst vandaan kwam? Ik weet niet of het er iets toe doet, maar in de familie heeft niet iedereen een zuiver koppie, mijn oma van moeders kant is bijvoorbeeld manisch-depressief, en mijn vader een soort psychotisch, of paranoïa, bij hem wordt dit wel verklaard door een extreem overtollige alcohol verslaving, weet niet of hij dit voor zijn verslaving ook al had, maar volgens mij niet.

Laatste tijd (2 weken) ook redelijk vergeetachtig. Bijvoorbeeld naar de keuken lopen, en daarna vergeten wat ik ook alweer ging doen. Tijdens een gesprek ergens ineens niet op kunnen komen, wat wel erg vaak gebeurt laatste tijd, of naar iemand luisteren, en zo dra ik wil antwoorden, niet meer weten wat er gezegt werd, of het is überhaupt niet eens aangekomen.

Zou dit gewoon een bad-trip geweest zijn, en staat die vergeetachtigheid er compleet los van, en is dat misschien te verklaren door erg weinig slaap de laatste tijd? Kan mijzelf niet indenken dat ik verslaafd ben, of zo extreem veel gebruik, dat dit echt iets ergs kan veroorzaken. Ik moet namelijk mijn stinkende best doen, en flink doorblowen, wil ik te weinig hebben aan een grammetje White Widdow voor twee weken, en die 6/8 dagen niet geblowd.

Zou graag wel eens willen weten wat jullie er van denken?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het feit dat zulke klachten in je familie zitten betekent wel dat jij er waarschijnlijk ook gevoeliger voor bent. Het zou gewoon een badtrip kunnen zijn maar vooral met de vergeetachtigheid e.d. zou ik toch wel even voorzichtig gaan doen. Wiet is een enorme trigger voor dit soort klachten.

De kans bestaat dat het niets is, maar het kan ook zijn dat je gevoelig bent voor psychosen en dat kun je beter voorkomen. Ik zou de komende maanden even zo min mogelijk (het liefst niets) gebruiken en dan kijken of het beter gaat.

Ik weet dat het vervelend kan zijn om een tijdje niets te gebruiken, maar mocht je gevoelig zijn voor geestelijke klachten zit er helaas weinig anders op.
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks, duidelijk antwoord!

Wil toch op safe spelen, ookal heb ik nergens meer last van gehad na het blowen vrijdagavond, dus laat het voorlopig even links liggen. Gelukkig totaal geen verlangen om er toch eentje op te steken voor ik ga slapen, ookal ligt wat ik nog overheb flink te stinken op mijn nachtkastje. :mrgreen:

Heb het nagevraagd aan familie, en zij zeggen dat het bij mijn vader al was voordat 'ie echt zwaar verslaafd raakte, maar dat de alcohol het een heel stuk erger gemaakt heeft. Ik zal er dus ook misschien wat gevoeliger voor zijn, en dat is toch iets waar ik totaal geen trek in heb, ookal was het misschien een (totaal voor de rest onschuldige) badtrip.

Zou alcohol zo iets weer kunnen laten opwaaien, als ik bijvoorbeeld met vrienden naar de kroeg ga, of aan de fles ga met familie? Lijkt mij niet aangezien het dan gebruikt wordt voor de gezelligheid, en ik het blowen alleen in mijn eentje deed om me ff geen zorgen te maken, en relaxt kon slapen?

Heb zo is na zitten denken, en heb eigenlijk die ideeën van iemand zien wel vaker gehad tijdens het blowen, maar altijd heel licht en altijd maar 1 keer zo'n idee gehad op een paar avonden, nooit zo erg, maar die avond voelde ik nog nét geen gehijg in m'n nek. Had het dus misschien ook wel zien aankomen?
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vriend van me heeft eenzelfde ervaring enkele malen gehad. Wat hij deed was ophouden met smoken, hij doet nu alleen nog af en toe een beetje snoep hier en daar. Dit zou je dus kunnen overwegen.

Als je echter niet zonder wiet kan, wat ik volledig begrijp, zou ik toch eerst even een rust-periode inbouwen. Je hebt een bad trip gehad en je moet nog even wennen aan dit idee. Probeer wanneer je je weer helemaal goed voelt nog eens een klein beetje te roken en kijk hoe het gaat.

Veel sterkte(?)/succes!
W
WhiteWiddowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nu de laatste anderhalve week ook niet meer geblowd, en behalve dat ik de eerste paar nachten nog 2 uur wakker lag in bed, nergens last van gehad. Heb dinsdagavond tabletten gehaald bij de kruidvat met valeriaanextract en melatonine, merkte wel dat ik na 5 minuten al in slaap viel, alleen kreeg ik iedere keer zo´n gevoel alsof dat je valt, wat iedereen wel is heeft, alleen duurde het dan veel langer waardoor ik uiteindelijk weer klaarwakker was. Nachten daarna gewoon zonder gaan slapen, en behalve dat ik tot een uur of 5-6 TV bleef kijken, was ik gister eindelijk weer is nuchter binnen 10 minuten vertrokken :mrgreen: .

Ben net als die vriend van jou ook van plan niet meer te blowen en alleen nog een keer of 3 per jaar in de snoeppot te graaien of heel af en toe eens experimenteren met nieuwe dingen :grin: . Heel misschien later nog eens met vrienden samen, maar in mijn eentje blowen ga ik niet meer doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."