Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Kwak bier { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" }"
"BADJASMAN zei: Als je dat kan ja, maar dat kan je ook zeggen over hero etc af en toe een shotje kan toch geen kwaad ? Je moet jezelf niet voor de gek houden. Klik om te vergroten... haha jezus, jij stigmatiseerd het geheel wel zeg. Je doet net alsof het percentage alcoholverslaafden/recreatieve gebruikers net zo groot is als dat het bij heroine het geval is. Dat is natuurlijk de reinste onzin en dat heb je zelf ook wel door.. Heb je soms zelf alcoholproblemen gehad?"
"Fulairyn zei: RosettA_StoneD zei: BADJASMAN zei: Als je dat kan ja, maar dat kan je ook zeggen over hero etc af en toe een shotje kan toch geen kwaad ? Je moet jezelf niet voor de gek houden. Klik om te vergroten... haha jezus, jij stigmatiseerd het geheel wel zeg. Je doet net alsof het percentage alcoholverslaafden/recreatieve gebruikers net zo groot is als dat het bij heroine het geval is. Dat is natuurlijk de reinste onzin en dat heb je zelf ook wel door.. Heb je soms zelf alcoholproblemen gehad? Klik om te vergroten... Hier heb je het toch echt fout, in Nederland zitten meer alcohol verslaafden in klinieken als heroine verslaafden. zoiezo als je op straat kijkt zie je meer alcohollisten als junkies. Klik om te vergroten... Fuck man, kan je niet lezen Ik zeg toch duidelijk; "Je doet net alsof het percentage alcoholverslaafden/recreatieve gebruikers net zo groot is als dat het bij heroine het geval is."
"Koffie!"
"Dag DF-ers, De laatste tijd is het me steeds meer gaan opvallen dat Alcohol door veel mensen hier wordt beschouwd als "misschien wel de slechtste drug die er bestaat". Hele verhalen worden opgehangen over hoe het in onze maatschappij als geaccepteerd wordt beschouwd, en dat dat eigenlijk maar belachelijk is! Het is volgens jullie immers "puur gif". Er zit echter bijna geen schadelijkheid vast aan het drinken van alcohol. Als ik om het weekend lam ben zullen mijn hersenen daar niet op achteruit gaan. Ik krijg sterk het gevoel dat jullie Alcohol graag als `puur gif` beoordelen, om als excuus te hebben andere drugs wel te gebruiken. Verder vinden jullie het wel een kwalijke zaak als mensen jullie confronteren met jullie drugsgebruik. Jullie denken `het echt wel in de hand te hebben´ en 'het is echt niet zo schadelijk hoor..'. Als Jcutter erover begon dat blowen zo vreselijk schadelijk was en ´troep´ was, dan werd hij gelijk een kortzichtige pessimistische lapzwans genoemd. Naar mijn idee puur omdat dit jullie beter uitkomt.. Het wordt op dit forum geaccepteerd om alcohol als het ware te "flamen". Regelmatig worden er topics gestart met "ALCOHOL IS VERGIF BEGIN ER NIET AAN". Als ik naar het Speed forum ga en een topic open met "SPEED IS PUUR VERGIF BEGIN ER NIET AAN", dan zul je zien dat het verkeerd valt, en mensen mij wegsturen onder het mom van; "als je niet van drugs houd rot dan gewoon op". Met andere woorden, ik heb het gevoel dat jullie de schadelijkheid van Alcohol veel te erg beoordelen, maar onder tussen ´s avonds wel een lijntje leggen. Dit vind ik hypocriet. Inplaats van bij de objectiviteit te blijven proberen jullie puur een statement te maken om je af te zetten tegen de rest van de maatschappij. Nou is het niet zo dat ik zo´n alcohol gebruiker ben, helemaal niet zelfs. Ik drink nauwelijks, ben zelf meer een blower, maar dat neemt niet weg dat ik er zo over denk.. Dit wou ik gewoon even zeggen.. Reacties graag..."
"Spor, Zoals Tomzor al zei is de schadelijkheid van alcohol te verwaarlozen (ik had het over ieder weekend, niet dagelijks extreem gebruik). Je zegt zelf dat Alcohol overal te krijgen is en dat iedereen het eigenlijk wel gebruikt. Dit is natuurlijk helemaal waar, maar je vergeet de ratio Slechtgebruik tot Goedgebruik bij het geheel te betrekken. Omdat het zo ongelovelijk veel gebruik wordt is het makkelijk tegen situaties aan te lopen waar misbruik van Alcohol wordt gemaakt. Echter, als de (niet psychedelische) harddrugs zoveel zouden worden gebruikt zou gebruik totaal uit de hand lopen.. De ratio Probleemblower ten opzichte van Gelegenheidsblower is ongeveer 1 op 10. In verhouding tot alcohol is dit errug groot. Het merendeel van de drinkers is geen probleemgebruiker, en ik geloof zelf dat de Ratio Probleemgebruiker/Recreatefgebruiker bij alcohol eerder iets van 1/100 is. Tuurlijk, alcohol richt veel schade aan, maar dat komt ook omdat het heel veel gebruikt wordt. Dit geeft dus een vertekent beeld van hoe schadelijk het nou "echt" is in theorie. Met de volgende stelling; Alcohol is een van de schadelijkere drugs die er zijn. Zeker niet de slechtste, maar de meeste drugs richten minder schade aan als alcohol. Zowel lichamelijk, als geestelijk, als maatschappelijk. Klik om te vergroten... ben ik het dus niet eens, omdat de ratio probleem/recreatiefgebruikers te verwaarlozen is."
"tomz0r zei: Angramar Temenos zei: tomz0r zei: Goed betoogje. Alcohol is niet zo schadelijk als hier wordt beweerd inderdaad. Als je er tenminste niet mee in de auto gaat zitten, en het alleen bij de weekends houdt is de schade werkelijk te verwaarlozen. Bij alcohol is verantwoordelijk gebruik misschien wel het belangrijkst. De hersenschade die je bij een keertje flink bezopen zijn oploopt is ongeveer even groot als 5 kopballen tijdens een potje voetbal. Niet merkbaar dus. De kans dat je bij recreatief gebruik leverschade ondervindt is ook miniem. Helaas zijn er ook mensen die er niet mee om kunnen gaan, maar dat heeft niks met alcohol te maken. Ik vind sowieso dat mensen hier bepaalde drugs (voornamelijk psychedelica) heel erg promoten, de negatieve kant bagatelliseren en de drug zelfs als "goed" bestempelen zonder ook maar enige wetenschappelijke kennis te hebben. Dat alcohol maatschappelijke schade aanricht ligt gewoon aan dat mensen er niet mee om kunnen gaan. Elke andere drug zou veel grotere schade veroorzaken mochten ze dezelfde legale en sociale status hebben. Klik om te vergroten... Ik zie psychedelica als iets goeds, inderdaad.. Het heeft me tot bepaalde inzichten gebracht, en me zelfs socialer gemaakt (Niet onder invloed socialer, maar in het algemeen). Klik om te vergroten... Als je die inzichten zonder psychedelica niet kan krijgen zou ik me afvragen of je jezelf niet voor de gek zit te houden in het echt. Om het onderbewuste te zien heb je niet per se paddo's nodig. Ze hebben net als alcohol ook hun eigen gevaren. Paddo- en wietgebruik vergroot bij vooral tieners/adolescenten fors de kans op schizofrenie, tot wel 5 maal heb ik gelezen. Bij 1 op de 100 mensen ontwikkelt zich schizofrenie, en aangezien Paddo's en wiet die kans wel tot 5 maal vergroten is de kans bij tieners die veel blowen en weleens paddo's gebruiken 5 procent om schizofreen te worden. En dan heb is er ook nog het gevaar dat de levensvisie van mensen een stuk negatiever wordt. Bij jou is het misschien positief veranderd, maar er zijn ook gezonde mensen die de wereld opeens een stuk minder rooskleurig gaan zien dan voordat ze paddo's genomen hebben. Verder is er natuurlijk ook nog een grote kans (tien tot veertig procent) op HPPD, wat ook zeer vervelend is. Dat het voor jou iets goeds gedaan heeft betekent niet dat de drug ook goed is. Paddo's hebben zeker ook negatieve kanten die mensen moeten weten. En zo kent elke drug zijn gevaren. Alcohol is niet slecht, de mensen die het misbruiken zijn slecht. Klik om te vergroten... Couldn't agree more... eindelijk een oprechte en realistische kijk op drugs.. Ik erger me erg aan mensen die drugs alleen maar verheerlijken en de negatieve kanten niet willen zien.. Ik denk dat jij een goed voorbeeld bent van een verantwoordelijk gebruiker.. Je ziet de risico's en probeert deze niet te ontkennen."
"Re: alcohol dampen snuiven Jezus fucking Christus, is interpunctie in België nog niet uitgevonden? Ik ga dit niet eens proberen te lezen.."
"De topicstarter ziet alcohol niet echt als een giftig middel en ik heb op die veronderstelling slechts een tegenreactie/argument gegeven. Dit deed ik om - met een herkenbaar voorbeeld - aan te kunnen tonen wat een enkel nachtje doorzakken al met je lichaam kan doen en dat je dus wel degelijk een gifstof tot je neemt. Ik heb verder helemaal nergens vermeld dat andere drugs niet schadelijk zouden zijn! Klik om te vergroten... Sorry Marla maar je hebt me dan echt verkeerd begrepen. Mijn hele punt is juist dat drugs iig net zo giftig (in de termen van schadelijkheid) zijn als dat alcohol is, en dat de schadelijkheid van drugs daarom niet onderschat moet worden. Ik heb nooit gezegd dat ik alcohol niet schadelijk vindt.."
"Ik heb het dan niet per se samen met alcohol, maar wel als ik flink heb geblowed. ik speel nu 2 jaar vrij fanatiek piano, en als ik eenmaal goed stoned ben dan krijg ik bepaalde akkoorden maar niet uit me kop. Dan ga ik verschillende noten combineren en dan moet ik per se vna mezelf bepalen welk akkoord dat nou precies is, en krijg het meestal niet uit mijn hoofd. Dit is echter niet een effect wat mij dan CONSTANT bezig houdt als ik stoned ben, maar wel veel.. Dat effect wat ik dus beschrijf is hetveel sneller willen, en doen leggen van verbanden. Een effect van stonedzijn dus.. Heeft iedereen 'last' van. Zelf zie ik het niet als een last, als ik op die manier stoned ben maak ik er altijd gebruik van en ga ik er als het ware mee 'spelen'. Zie het niet als iets negatiefs, maar doe er iets goeds mee"