Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zolang je nog snuift valt het nog wel mee;ik spoot op m'n 17e al bruin+wit,mijn adagium was destijds:''live fast die young''. Het nadeel van coke vond ik de korte werkingstijd [hoewel dat met shotten wel langer is dan snuiven of chinezen c.q. crackpijp],het voordeel de gigantische rush. De comedown van coke ving ik op met extra bruin. En het is allemaal goed gekomen met me uiteindelijk dus verlies nooit de hoop."
""Toen wij die leeftijd hadden''-ik had het over begin 80'er jaren..."
"Ik heb 40 jaar ervaring en kan je garanderen dat er nog steeds goeie dope te krijgen is, maar dan wel op het DW. Ik doe dat om de paar weken, om het leuk te houden en niet weer hooked te raken."
"Constipatie heb ik totaal geen last van! Had ik vroeger wel als ik [te] veel bruin had gebruikt,maar van methadon[al jaren 20mg onderhoudsdoses] totaal niet. Maar ik sport [je moet bewegen],eet redelijk gezond dus dat zal ook wel van persoon tot persoon verschillen."
"Bijna alle kunstenaars waren opiumgebruikers;ook Rembrandt en van Gogh. John Lennon was verslaafd aan heroine;net als Lou Reed,Nico,Eric Clapton,de lijst is eindeloos,zelfs fotomodellen [de ''junkielook''] gebruiken bruin. Als je financien dit toelaten,ontwikkel je geen nare eigenschappen en blijft je sociale leven ook o.k. Net als de miljoenen chinezen die eeuwenlang opium gebruikten,het was goedkoop dus had geen verwoestend effect op hun leven."
"Wat een onzin! Methadon is niet schadelijk,je kunt er 100 mee worden dus waarom zou jij moeten bepalen of ik daarmee stop of niet? Iedereen heeft bepaalde verslavingen,van klein tot groot,daarbij is een dagelijkse doses meet zeer onschuldig,de lust tot heroine is weg[maar komt terug als je stopt met meet],ik leef weer normaal,ik drink absoluut geen alcohol,sport,werk,rij motor en een dure sportwagen:een totale tegenstelling met toen ik nog afbouwde en andere drugs gebruikte;toen had ik geen rooie cent en een hoop ellende. Ik slik niet zoals een miljoen huisvrouwen benzodiazepinen[valium,librium,etc.] wat een veel ergere gewoonte is. Ik slik s'ochtends m'n slokje [ééns in de 3 maanden een nw. recept] en leef normaal en gezond als iedereen. Mensen die zelf geen ervaring hebben of zich elk weekend lam zuipen gaan dan dingen roepen die allang achterhaald zijn;dergelijke mensen roepen ooktop ze in werkkampen. Ik vind:als je niet weet waar je het over hebt ga dan geen ondoordachte dingen roepen,no offence. Voor mij is dit de oplossing gebleken;al 10 jaar ''clean''[=alleen methadon en 's avonds een jointje],na 13jaar zwaar gespoten te hebben. Dit werkt niet voor iedereen uiteraard,je kan niet iedereen over één kam scheren en juist daarom kun je niet algemeniseren en zeggen ''iedereen moet dit of iedereen moet dat''. Wat jij mij aan zou willen doen is bijna onmenselijk:me mijn nu goede leven afnemen. Veel opiaatverslaafden hebben een diamorfineklier die niet goed functioneert,heroinegebruik is dan ook vaak een vorm van zelfmedicatie;mijn lichaam maakt die stof niet zelf genoeg aan,dus moet ik het van buiten toevoegen dmv een slokje meet in dit geval. Volgens artsen is dit wegnemen hetzelfde als een suikerpatient geen insuline meer geven. Voor dat je iets gaat roepen je eerst inlezen in het betreffende onderwerp svp! en nogmaals;no offence![niet beledigend,persoonlijk of naar bedoeld;dit is voor mij een belangrijk issue]."
"Mercedesz zei: Methadon kan gebruikt worden recreatief en kan zeker wel voor euforie zorgen zoals bij mij de eerste keren. Ik gebruikte het ook recreatief maar ben er nu verslaafd aan omdat ik het dagelijks ging gebruiken.. ja stomme fout ik weet het. Maar wat iedereen zegt dat 20 mg of 40 al dodelijk kan zijn voor een beginner is absoluut waar! 5mg is een veilige dosis om mee te beginnen al begon ik wel met 20.. maar iedereen is anders en iedereen zal er anders op reageren. Ik vond het ontzettend lekker om recreatief te gebruiken. Ik kreeg energie, voelde alles tintelen en kreeg overal jeuk wat ik opzich wel weer fijn vond en niet te vergeten ik voelde me enorm happy en had veel euforie.. ik plaats dit toch nog even ook al is dit topic 2 jaar oud voor mensen die toch van plan zijn methadon recreatief te nemen. Mocht je methadon willen nemen, kan dat prima maar pas op met andere medicijnen en gebruik al helemaal niets erbij.. begin met 5mg dit is meestal genoeg voor de eerste keer. Mocht dit niet genoeg zijn neem je 5mg erbij. Maar ga het niet zo als mij elke dag gebruiken want het is zwaar verslavend. Beperk dit tot 1 a 2 x per maand of minder of nog beter helemaal niet. Klik om te vergroten... Ik kan dit volledig beamen. De bewering dat methadon geen euforie geeft is gewoon niet waar, het lijkt qua gevoel erg op heroïne, het warme geborgen gevoel en als je rustig zit gaan je ogen onafhankelijk van elkaar bewegen, gaan beelden links en rechts door elkaar heen, het zo geliefde nodding out effect van heroine geeft methadon ook maar dan veel langer. Bij lagere dosering word je energiek, bij hogere dosering ga je nodden. Echter, een waarschuwing is op z'n plaats; het is geen middel voor onervaren gebruikers, OD en verslaving liggen op de loer. En, zoals gezegd, iedereen reageert weer anders op roesmiddelen dus het kan -vooral de eerste keer- ook verkeerd vallen en word je hondsberoerd. Ik moet zeggen: blijf lekker bij je jointje."
"Als ik een tip mag geven, stop niet in één keer maar bouw het af en regel het zo dat je zodra je op 0 komt, dus niks meer slikt, je een paar weken op vakantie gaat. Dan heb je afleiding, krijg je een positieve mentale break en kom je fysiek en mentaal gesterkt weer terug."
"Voor mij persoonlijk werkt methadon perfect. Ik gebruik al 30 jaar (sinds mijn 18e) methadon en voel me er prima bij; je kan er 100 mee worden volgens de vele artsen en begeleiders die ik in al die jaren ontmoet heb. Ik vind de werking nog altijd erg prettig, dat aangename ontspannende opiatengevoel zeg maar. Verder geslaagd in het leven, nieuwe motor en BMW cabrio onder m'n kont, het 1x per week bij de apotheek afhalen staat mijn (goede) leven niet in de weg. Heb ook gewoon opleidingen gedaan vroeger toen ik nog dope er bij gebruikte. Er zijn er meer zoals ik, maar weinigen maken hun habit openbaar, ze blijven liever onder de radar. Als je het niet weet merk je niks aan me . Rook sinds 5 jaar geen tabak meer (daarom na 25 jaar ook van de ene op de andere dag gestopt met blowen-geen centje pijn overigens dus hier geen interessant ''hoe ik 'afkickte' van de wiet verhaal''; stoppen met shag was echt lastiger ) , leef verder vrij gezond dus ik zie geen probleem. Nogmaals, dat is voor mij persoonlijk. Ik heb geen behoefte om te stoppen (waarom zou ik)"
"Ik heb van m'n 18e tot en met mijn 30e dope gebruikt (geshot) ; de laatste jaren van gebruik ging de lol er af vanwege een bijkomende benzodiazepinen verslaving (da's pas echt troep, een hel van een afkick ook) en ben toen met alles gestopt (behalve tabak en blowen) en overgegaan op een onderhoudsdosis methadon 18 jaar geleden. Sindsdien ''clean'' Heroine gebruik was voor mij was een unieke, leerzame periode en echt spijt heb ik dan ook niet (dat horen mensen nooit graag maar het is de waarheid); pas de laatste paar jaar overtroffen de negatieve ervaringen de positieve wat mij uiteindelijk deed besluiten te stoppen met illegale opiaten . Met base (coke) heb ik nooit problemen gehad; lekker als het voorbij kwam maar voor mij niet verslavend; ik zei zelfs wel eens ''nee bedankt'' als het mij vanwege werk oid niet uitkwam. Iedereen is uniek; wat voor de een werkt of gevaarlijk is, hoeft het voor de ander niet per se te zijn; zo woonde ik indertijd samen met mijn vriendin die af en toe mee gebruikte (heroine) maar nooit verslaafd is geraakt. Het gebruik/experimenteren van/met harddrugs is wel spelen met vuur uiteraard."