#1
My bad
Interessant verhaal. Ik vind het apart dat jij aangeeft te denken dat de potentie van methadon in pilvorm afneemt als de verpakking geopend is. Methadon is een vrij stabiel molecuul en zou prima een aantal jaar goed moeten blijven zonder verlies van potentie. Vraag me af hoe het dan kan dat jij zo'n verschil merkt. Ik zou eerder verwachten dat het dan aan het productieproces zelf ligt, en niet aan de methadon die binnen zeg een half jaar potentie verliest.Heb 38 jaar heroine gebruikt en zit sinds 3 jaar op de methadon, gebruik niets bij, ( zelfs geen weed, alcohol of wat dan ook).
Ik kreeg de eerste 2 jaar de methadon van Brijder (verslavingszorg). Om mij onbekende redenen veranderde Brijder elke paar
maanden van methadon fabrikant, wat maakte dat ik elke paar maanden zo'n 2 maanden me slecht voelde tot ziek was. En
ookal bleef het dezelfde fabrikant, dan toch veranderde de kwaliteit heel vaak ookal was de zwaarte van de pillen hetzelfde.
Waarschijnlijk lagen ze dan te lang in geopende verpakking alvorens ze werden verpakt in zulke Baxter zakjes. Op originele
verpakking zetten methadon fabrikanten altijd dat het hooguit 2 maanden werkzaam is nadat de verpakking is geopend. De
kwaliteit wordt dus langzaam slechter na openen.
Was dus constant ziek en besloot over te stappen naar apotheek als methadon verstekker. Dit maakte dat ik vanaf dan dezelfde
fabrikant had, maar vaak was het dan erg slechte methadon. Xpharma bijvoorbeeld, heeeeel slechte ervaringen hiermee. Van
week tot week veranderde de kwaliteit. Dus van apotheek naar apotheek, tot ik bij de ziekenhuis apotheek terecht kwam en die
mij methadon van Sandoz kon leveren, maar omdat dat ik potten van 500 pillen kwam en dus steeds werd geopend om er wat
uit te halen zakte die kwaliteit ook steeds. En toen waren de 20 mg tabletten op, dus kreeg ik 10 mg tabletten. Dit maakte dat
ik weer ziek werd 2 maanden lang, ookal nam ik dezeflde aantal tabletten maar dan 2 keer zoveel. Kreeg dus zeflde dosis binnen.
Schijnt met verschil in hulpstoffen ofzo te maken te hebben. Nu is tot overmaat van ramp Sandoz op, overal. Pas 29-11-2021
wordt er pas weer geleverd aan apotheken, maar dit kan ook nog zware vertragin opleveren. Dus moet ik weer overstappen,
op welk middel? Ik weet het niet meer! Dus weer 8 tot 11 weken ziek zijn! Tot overmaat van ramp krijg ik zware migraine aanvallen
wanneer ik afbouw verschijnselen heb. Heb hiervoor Sumatriptan, maar die mag je maar 6 keer per maand slikken. Lig dus veel
met afkick verschijnselen en migraine op bed, dagen aan een. En dit nu al 3 jaar. Niemand kan helpen, artsen weten amper iets
van methadon af, of opiaten in het geheel. ("O, wist niet dat je ziek werd als je stopte met methadon". sprak een apotheker. What
the fuck man, what the fuck! Een ander; " alle methadon is hetzelfde, er is geen verschil tussen fabrikanten en miligrammen. Wat
u zegt kan niet! What the fuck man! Heb jij t ooi geprobeert dan? Nee, lul dan niet zo dom!!! Maarja, dat zeg je natuurlijk niet, ik
tenminste niet, maar denk het wel!).
Maar goed, dit is dus mijn methadon verhaal. Weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Overstappen op Suboxone? Ja, theoretisch
zou dat kunnen. Maar door mijn 40 jarige afhankelijkheid van opiaten word ik ZO ziek dat dat niet echt een optie is. Want je moet
eerst een paar dagen, minstens 2, zonder methadon alvorens je overstapt. En dan nog duurt het minstens een paar dagen alvorens
de methadon echt verdwenen is uit je bloedspiegel.
Ik weet het gewoon niet meer, wilde dat gewoon even kwijt,
Mocht iemand enige raad kunnen geven dan hoor ik dit graag.
iemand...?
Alvast heel erg bedankt.
Fentanyl, of Fetty, is zo gehaat onder gebruikers dat zelfs DW markets het (proberen te) weren. Toch heb ik het ook een paar keer gehad, gemixt in de dope. Geen warmte, geen rush, geen happy zingend door huis, geen kunstige invallen zoals gedichten of teksten schrijven, geen energie; dus geen van de effecten die goede H mij wel geeft, alleen maar een diepe slaap. Wat een k**middel. Gelukkig is er nog steeds kwaliteitsdope te vinden want fetty heb ik al zowat een jaar niet meer gekregen.Lijkt wel alsof Fentanyl nu ook zijn intrede doet in Nederland, want de dope is nu slecht maar je zakt na 10 minuten wel in een diepe slaap.
Voelt alsof je al 3 dagen niet geslapen hebt en je gewoon je ogen niet meer open kunt houden. Snap nu hoe die figuren zich voelen in die filmpjes
van Amerika, waar al die junks slapend op straat hangen. Dacht dat dat wel lekker zou voelen. Maar weet nu dat je gewoon niets voelt, enkel
dat je je ogen gewoon niet meer open kunt houden. Je MOET slapen! Verder voel je geen zak, echt helemaal niets. Of beter gezegd, heb je pech
dan voel je verder enkel hoofdpijn, want dat kreeg ik er 2 keer van, van verschillende batches.
Dus, allemaal rotzooi!
.........en als je pillen gebruikt neem ze verdeeld over de dag in en accepteer dat ondanks alles er toch wat fluctuaties in je gevoel qua 'ziek' zijn zullen voorkomen....
Welkom op het forum! Ik hoop dat je veel aan dit forum gaat hebben betreft je herstel van deze gemene verslaving en dat je leuke gesprekken gaat hebben met de mensen op het forum! 💪🏻Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op de site ik zal niet meteen alle regels weten , bv waar je wel en niet mag schrijven . Ik zal me in het kort even voor stellen. Ik ben een veteraan die door pijnlijke herstel operaties verslaafd werd aan zware pijnstillers. Merkte na een tijdje dat het ook de geestelijke (ptss)pijn verdoofde ben sinds kort ontslagen na 10 mnd therapie in een veteranen kliniek, en na een korte terugval nu begonnen met afbouwen en gesprekken, over mn functioneren met mn beperkingen in een burger maatschappij. Mijn mening over opiaten is dubbel . Blijkbaar heeft het een functie gehad om me door een moeilijke tijd te loodsen . Maar ik haat het ook en ben er vreselijk bang voor geworden
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."