Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumstoch besloten levenslang op metha te blijven :(

toch besloten levenslang op metha te blijven :(

71 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Maakt niet uit zeg dan altijd maar iedereen is anders en dat is maar goed ook anders zou het allemaal behoorlijk saai worden.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ok begrijpelijk. Methadon vlakt idd je gevoel behoorlijk af. Je zet problemen makkelijker opzij. Je merkt dat pas echt op moment dat je afkickverschijnselen krijgt van de metha of dope.. Je kent vast wel die stortbuien van emoties die je dan over je heen krijgt..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neem gewoon de tijd ervoor haastig spoed maakt zelden goed. Ben zelf eerlijk gezegd ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die suboxone gebruiken. Heb gehoord dat suboxone een mildere ontwenning geeft maar weet er zelf niet het fijne vanaf.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#4
ja pauze snap ik heel goed, maar je zegt levenslang op metha te blijven dat zou ik zonde vinden.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Na alle inspanningen, bloed zweet en tranen heb ik mezelf tot een punt van 12,5 mg gekregen. Zit nu een week op 7,5 en heb me daardoor zo vreselijk gevoeld dat ik nog liever zelfmoord pleeg dan dat ik naar 0 ga. En dat meen ik serieus. Man hoe erg slecht kan een mens zich voelen zeg pffff. Ik ben dus weer teruggegaan naar 12,5 omdat ik het echt niet meer trok. Jammer maar helaas. Heb ook met de verslavingsarts afgesproken dat ik waarschijnlijk levenslang op deze dosis zal blijven. Ook omdat ik al psychische klachten heb van nature en deze echt 10x zo erg worden tijdens de afbouw.

Hoe slecht is dit? Ik heb heel veel gelezen op verschillende forums over mensen die zich zoveel beter voelen als ze helemaal van de methadon afzijn en dat nooit beseften toen ze eraan zaten. Veel mensen zeggen dat het alle ellende waard is omdat het je weer gevoelens teruggeeft die je tijdens methadongebruik nooit ervaren hebt / weggedrukt worden.
Misschien dat ik het ooit weer probeer maar weet hoe langer je eraan zit hoe moeilijker om er vanaf te komen. En ik had nooit gedacht dat ik me zo vreselijk ellendig zou voelen van de stap naar 7,5. Maarja de arts zegt ook dat het helemaal niet slecht voor je is om je leven lang aan de metha te blijven. Ik vind het geen fijn idee, maar ik kan gewoon niet anders ben ik bang.
Zijn er nog meer mensen hier die voor deze keuze hebben gekozen? Of ik zou graag ervaringen van mensen horen die wel van de methadon af zijn gekomen en of het echt zo is dat je je dan zoveel beter voelt dan met?
Het voelde gewoon als zon gigantische opluchting toen ik weer 12,5 kreeg.
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#6
je hebt echt al heel veel bereikt het afgelopen jaar en dat het nu allemaal even te veel word om het helemaal af te bouwen kan ik me heel goed voorstellen alleen om je leven lang aan de metha te blijven lijkt me geen goed idee. het is en blijft kut spul die ondanks alles toch een grote invloed op je leven zullen hebben. en is het niet zo dat je lichaam gaat wennen aan deze hoeveelheid en dat je in de loop van je leven steeds meer nodig gaat hebben? tenmiste dat hoorde ik van iemand die begonnen was op 40mg en na 11 jaar op de 140mg zit omdat hij steeds last krijgt van afkick verschijnselen. en er zitten gewoon risico's aan het gebruik die je toch niet heel je leven wilt hebben. en ja minder zin in sex pijn in spieren en gewrichten klinken ook niet echt fijn vind ik.

dus als ik jou was had ik het nu zo gelaten maar het niet helemaal opgeven voor de rest van je je leven je hebt nog zo'n lang leven voor je. nu voel je je slecht dus lijkt dit de beste oplossing maar als het puntje bij het paaltje komt is het voor ieder mens het beste om nergens van afhankelijk te zijn en gewoon nuchter goed in je vel te zitten.

en ja ik heb denk ik totaal geen idee hoe jij je voelt nu, maar ik zou het zonde vinden na alles wat je al bereikt heb dat je deze tijd niet helemaal af kunt sluiten. :flushed:
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#7
hej linda alles goed? haha leuk je weer eens te spreken. Ja wat jij zegt over pijnlijke spieren en gewrichten dat gebeurd alleen als je gaat afbouwen. Je kunt gewoon op dezelfde dosis blijven voor altijd zonder omhoog te moeten omdat je afkickverschijnselen krijgt. Als die persoon waar jij het over hebt steeds omhoog moet tot aan 140 mg dan zal ie ws heroine bijgebruiken of heel veel trek hebben. Het is namelijk niet zo dat je van methadon steeds meer nodig hebt. xx
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#8
ja hier gaat wel goed, vond eigenlijk alleen zonde om dit te lezen.
vandaar dat ik even moest reageren sorry
je bent nog in de bloei van je leven je hoort nu te genieten in je leven.
maar goed misschien kan jij wel beter genieten als je op lichte dosis blijft.
heb er eigenlijk ook geen verstand van
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ja het is ook zonde maar het is gewoon momenteel niet te doen om verder te gaan. Ik heb rust nodig en slaap en ben het ziek zijn zo zat! Ws probeer ik later wel verder te gaan maar nu zie ik dat echt niet meer zitten. en de arts vind het ook een verstandig besluit om tijdelijk te pauzeren. Het is bijna onmogelijk om van methadon af te komen.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#10
ik weet het, levenslang is ook wel heel lang he haha. Als ik er weer een btje bovenop ben waag ik misschien wel de cold turkey methode. Dan ben ik wel 4 maand ziek ofzo maar dan ben ik er wel in 1x vanaf.
L
Lid 30310Lid
01-01-2024, 00:00
#11
misslinda zei:
je leven was helaas veelste kort :(
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daarmee??? :confused:
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#12
JohnnyT zei:
misslinda zei:
je leven was helaas veelste kort :(
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je daarmee??? :confused:
Klik om te vergroten...

hij is maandag op dinsdag overleden :(
wat precies de doodsoorzaak is weet ik niet
ik weet alleen dat ik morgen afscheid moeten nemen van goede vriend met een hart van goud :(
die ik door dit forum heb mogen leren kennen.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#13
WTF dit meen je niet wat erg... Bahbahbah KUTDRUGS BEGIN ER NIET AAN neem het van mensen aan die eronder lijden.. Echt erg om dit te lezen. Rust in Vrede...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
willemv zei:
WTF dit meen je niet wat erg... Bahbahbah KUTDRUGS BEGIN ER NIET AAN neem het van mensen aan die eronder lijden.. Echt erg om dit te lezen. Rust in Vrede...
Klik om te vergroten...

Denk nu achteraf misschien komt het niet door de drugs want dat weet ik helemaal niet.. Kon het originele bericht niet meer aanpassen..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Verschrikkelijk om te lezen.. Je was hier veel te kort en er konden nog mogelijkheden komen dacht/denk ik tenminste :(

Rust in vrede!

Moge de vrede in jezelf terugkeren.

Aan alle mensen die hem persoonlijk kenden, veel sterkte met dit verlies had nooit mogen gebeuren..

Hoop dat het geen wanhoopsdaad was wat ik zou kunnen opmaken uit voorgaande berichten achteraf gezien, toch maar psychologie studeren..

Rust zacht!
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#16
willemv zei:
willemv zei:
WTF dit meen je niet wat erg... Bahbahbah KUTDRUGS BEGIN ER NIET AAN neem het van mensen aan die eronder lijden.. Echt erg om dit te lezen. Rust in Vrede...
Klik om te vergroten...

Denk nu achteraf misschien komt het niet door de drugs want dat weet ik helemaal niet.. Kon het originele bericht niet meer aanpassen..
Klik om te vergroten...

Ja het is echt heel erg dat hij er niet meer is, drugs heeft zoveel kapot gemaakt. En hij vocht zo hard om er weer wat van te maken. En dan gebeurd dit ik kan het zelf nog amper geloven ook al heb ik net afscheid genomen , of drugs echt de dood oorzaak is durf ik niet te zegge maar ik denk wel dat het er in mee speelt. .
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oef vanuit mij ook sterkte.
Ik heb ook een aantal mensen leren kennen via het forum.

2 ervan mogen ontmoeten en beide hebben me bedonderd.

De rest alleen per mail ,sms en telefoon en die spreek ik nog wel af en toe.
Gelukkig heb jij hem als vriend kunnen beschouwen.Dat maakt het alleen maar erger al je hem verliest.

Sterkte
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#18
dank jullie wel, ja ik beschoude hem als een zeer goede vriend zelfs,
dagelijks contact en we vertelde elkaar alles. zelfs nog een hele tijd verliefd geweest :(

toch wel bijzonder om zo'n vriendschap op te bouwen met als start een drugs forum :)

het was de liefste jongen die ik ooit ontmoet heb :(
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
Vindt het overigens wel fijn dat je dit hier deelt want soms vraag ik me af hoe het met bepaalde mensen hier gaat ook al ken ik ze verder niet. En om dan zoiets te horen is verschrikkelijk maar wel weer de keiharde realiteit. Het drukt me eerlijk gezegd ook weer een beetje met de neus op de feiten. Het leven is te kort geniet van elk moment maak van elk negatiefs iets positiefs, makkelijker gezegd dan gedaan..

Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen dat was ik vergeten. Het leven is niet eerlijk maar dat weten de meeste wel...
m
misslindaLid
01-01-2024, 00:00
#20
willemv zei:
Vindt het overigens wel fijn dat je dit hier deelt want soms vraag ik me af hoe het met bepaalde mensen hier gaat ook al ken ik ze verder niet. En om dan zoiets te horen is verschrikkelijk maar wel weer de keiharde realiteit. Het drukt me eerlijk gezegd ook weer een beetje met de neus op de feiten. Het leven is te kort geniet van elk moment maak van elk negatiefs iets positiefs, makkelijker gezegd dan gedaan..

Verder wil ik je nog heel veel sterkte wensen dat was ik vergeten. Het leven is niet eerlijk maar dat weten de meeste wel...
Klik om te vergroten...

ja daarom dacht ik ook ik post het in dit forum, omdat hier toch wel de mensen reageerde die serieus tips gaven en ervaringen deelde.

en hij was toch best actief en dan is het wel zo netjes om het te melden vind ik.

en nee het leven is niet eerlijk, ik weet niet meer wat ik moet zegge.....
ben er helemaal kapot van, mis hem zo erg
het idee dat hij nu alleen ligt :cry:
het idee dat het zo over kan zijn
je hoort het natuurlijk wel vaker dat mensen overlijden of dood gevonden worden. had hij zelf ook meegemaakt maar dan denk je van wat erg maar je gaat gewoon door.
ook met drug, iedereen die drugs gebruikt en zijn hersens gebruikt weet dat het slecht voor je is en dodelijke afloop kan hebben en toch geeft het je een fijn gevoel en voor je het weet word je er afhankelijk van. en dan heb je spijt dat je er ooit mee begonnen bent :cry:

nouja ik weet ook niet waarom ik dit hier post ik denk dat er beter een slotje op dit topic kan,
ik heb al me drugs door de wc gespoelt en het maakt me erg verdrietig dit forum dus ik wens iedereen hier veel geluk in de toekomst en pas op met wat je doet....
want het kan zo over zijn :cry:

liefs Linda

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."