Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: Eerste keer XTC: ultiem geluk. Ge-wel-dig reportje! Ik herken veel dingen. Is je relatie sindsdien ook beter geworden? Ik geloof dat XTC mensen dichter bij elkaar brengt. Ik ben nu geruime tijd gestopt omdat ik niet veel meer van XTC voel. Hopelijk kan ik over een paar maanden weer intens geluk ervaren!"
"Ik blow niet vaak als ik XTC neem, want meestal is dat té lekker, hijs ik te veel en zink ik diep weg. Dan kom ik na een uur pas weer in de 'werkelijke wereld' en heb ik alles gemist. Het hallucineren is trouwens met de tijd wel minder geworden, waarschijnlijk door mijn tolerantie. Ook weet ik dat het grotendeels door mijn slechte ogen komt. Ik heb ongeveer een sterkte nodig van -5. Als je leip bent staan je ogen extreem ontspannen (vandaar die grote pupillen). Mijn ogen kunnen niet tot amper bijstellen. Ik zie waziger dan andere mensen die leip zijn. Dan geven mijn hersenen een ander beeld aan in mijn hoofd, omdat ik bijna geen lijnen en afrondingen meer zie. Ook weer wat nieuws geleerd!"
"Ik heb nu in totaal 10/15 keer xtc gebruikt. Hoe vaker ik heb gebruikt, hoe 'vager' ik word, dus hoe meer ik hallucineer. Het heeft zoals hier al werd gezegd niets met alcohol te maken. Ik vind hallucineren fijn, tot het moment dat ik niet meer weet wat echt is en wat niet. Leuk reportje!"
"Hallo trippers! Ik heb sinds een jaartje last van slaapverlammingen. Het is een keer zo erg geweest dat ik mezelf zag liggen. Korte tijd geleden heb ik een documentaire gezien over uittredingen. Ik moest meteen denken aan die ene slaapverlamming, ik herkende veel dingen. Er werd gesproken over oorsuizen, hallucinaties, jezelf zien liggen etc. Ik had het toen allemaal. In die documentaire werd ook gesproken over uittredingen bij k-hole's. Wat ik daarover heb gezien, daar kan ik me nog geen mening over geven. Verder werden er ook verhalen verteld van ervaringen met DMT, salvia enzovoorts. De documentaire ging over een gebeurtenis dat nog steeds niet verklaard is. Een uittreding van je ziel uit je lichaam wordt gekend als een stoornis in je hersenen. Net zoals bij slaapverlamming zouden het dus alleen maar waanvoorstellingen zijn. De persoon kwam in een k-hole terecht na te veel ketamine te hebben gebruikt. Een uur lang is hij in die k-hole blijven zitten, maar kwam gelukkig weer gewoon bij. Het wonderbaarlijke is, is dat hij kon navertellen wat er in de kamer naast hen gebeurde. Hij zou uit zijn lichaam getreden zijn, en is naar de kamer ernaast 'gezweefd'. Als ik de hele gebeurtenis zou vertellen wordt dit een erg lang bericht, dus dat doe ik niet. Maar wat de jongen vertelde, klopte precies. Zijn vrienden konden dit bevestigen. Er hingen zelfs camera's in die ene ruimte (loungeroom, studentenhuis). Ook die beelden kwamen overeen met wat hij had verteld. Nu jullie mening, wat vinden jullie hiervan? - 1. Geloven jullie dit verhaal? - 2. Wat is jullie verklaring? Ik vind dit een bevestiging van het feit dat mensen een lichaam en ziel hebben. Je lichaam is je levendige mechanisme, en je denken en emoties zijn de ziel. Er wordt door drugs zoveel met je hersenen en lichaam gekloot dat je ziel op een bovennatuurlijke manier kan functioneren. Maar als mijn verklaring zou kloppen, komen we bij een paar nieuwe vragen; - 1. Je ogen nemen beelden waar die naar je hersenen worden gestuurd zodat je kunt zien, hoe kun je de ruimte dan bekijken bij een uittreding? - 2. Ben je dan wetenschappelijk levend of dood? Want je lichaam is niet meer voorzien van een ziel. Ik heb ook maar wat bedacht hoor, maar als ik ergens in geïnteresseerd ben denk ik er veel over na. Brand los! Groetjes, M."
"Dit heb ik ook wel eens, niets ernstigs. Vind je het raar dat je soms zo denkt? Ik niet. Het is gewoon puur omdat je zo onder de indruk van je trips was. En boven dat ga je op een andere manier naar het leven kijken door drugs. Je waardeert de dingen meer die je normaal nooit interesseren. Een klein voorbeeld, ik noem maar wat; Ik at voor het eerst pizza salami toen ik 8 was. Sindsdien heb ik er zin in als ik het alleen al ruik. Die smaak, het eten, het vult veel, het ruikt lekker. Zo dacht ik niet voordat ik het had gehad. Snap je wat ik bedoel? Je weet hoe je dingen ooit hebt bekeken door drugs. Alles is veel mooier, belangrijker en intenser. Waarom heb je daar drugs voor nodig? Je weet hoe je zo kunt denken, dus doen je hersenen dat soms gewoon. Groetjes."
"Hallo medetrippers! Vorige week hield ik samen met mijn vriend ons verjaardagsfeest. Hij had al vaker coke gebruikt dus had er al wat ervaring mee. Zelf heb ik maar 1 keer coke gebruikt. Maar omdat ik toen lichtelijk aangeschoten was, voelde ik er niet zoveel van. Mij was toen ook verteld dat je het een paar keer moet doen wil je het precieze gevoel kunnen onderscheiden. Met een deel van het geld dat ik had gekregen voor mijn verjaardag kon ik coke kopen. Degene die de coke meenam was ook uitgenodigd op het feestje, dus dat kwam mooi uit. Mijn vriend kocht een gram, ik 3/4 van een gram en een vriend 1/4 van een gram. Ik kocht 3/4 van een gram omdat ik niet al te veel geld wou uitgeven i.v.m. mijn rijbewijs. Ik begon met de eerste paar tikjes rond een uur of 10. Het brandde lichtelijk in mijn neus, maar lang niet zo erg als speed. De smaak schiet bij mij altijd snel in mijn keel, dus ook met coke. Het was gelukkig niet zo smerig als speed, maar ik moest er toch wel even van kokhalzen. Na die eerste paar tikjes begon mijn hart al sneller te slaan. Verder voelde ik niets. Toen ik ongeveer de helft van het pakje al op had gesnoven, begon ik met een paar wijntjes. Ik was teleurgesteld dat ik nog steeds niets voelde dus ik dacht dat het toch niet meer uit maakte. Een dik uur later had ik het pakje bijna op toen ik eventjes vaag werd. Het duurde zo'n half uur. Als ik naar de muur staarde, kreeg het behang verschillende felroze patroontjes. Ik hallucineer snel, maar ik had niet verwacht dat ik dit zou zien. Ik vond het wel gaaf. Het gevoel van vaag zijn was heel anders dan ik had verwacht. Eerst dacht ik dat ik moe werd, maar slapen kon ik nog niet. Zelfs de bekende praatkick had ik niet. Ik heb het laatste toen ook maar opgesnoven en ben toen lekker doorgegaan met de wijn (ik drink niet veel). Rond 5 uur werd ik moe en ben ik op bed gegaan. Mijn vriend en een aantal andere vrienden die ook aan de coke zaten en die ook dezelfde coke hadden waren goed van de kaart. Mijn vraag is nu, hoe kan ik bijna niets gevoeld hebben van bijna een gram (goede) coke? Hieronder wat informatie. Lengte: 173 cm. Gewicht: 50 kg. (iets ondergewicht, snelle stofwisseling) Verder gebruik: xtc op feestjes. 2 á 3 x per maand. Conclusie: mijn coke ervaring stelde dus niet veel voor. Pep gebruik ik niet meer omdat ik niet over de smaak kan en omdat ik er zo lamlendig van wordt. Coke is mij ook veel te duur voor dit effect. Ook ben ik benieuwd naar jullie coke ervaringen."
"Mijn ervaringen waren ook ongeveer zo de eerste keer, ik was toen ook 16 jaar. Met mezelf afgesproken maximaal 1x in de 3 maanden. Kan mezelf wel voor m'n kop slaan, want ik heb het natuurlijk veel vaker gedaan. Denk er om, doe het weinig. Zo blijft het ook leuk want ik heb inmiddels een tolerantie opgebouwd waar je moeilijk van af komt."
"Zo te lezen zat er genoeg andere bende dan MDMA in. Heb je ze laten testen? Of weet je wat voor pillen het waren?"
"Niks is veilig tenzij je ze laat testen en er uit komt dat er geen 'ernstig gevaarlijke' stoffen in zitten. Ook als iemand zegt dat ze getest zijn omdat hij dat had 'gehoord', is dat meestal niet waar."
"Ik heb wel eens 2-cb gebruikt, maar dit was zonder dat ik het wist. De hallucinaties waren toen niet erger, maar gewoon anders. Alles speelde zich met 2-cb in een soort film af, heel apart. Ik vind hallucineren ook echt een pluspunt van xtc. Het is alleen jammer dat je zelf niet kunt bepalen wanneer je gaat hallucineren. Soms wil ik zó graag energie krijgen, en weer een andere avond wil ik graag 'the love feeling' krijgen (al heb ik dat bijna altijd)."