Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSlecht beeld, HPPD?

Slecht beeld, HPPD?

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
L
LytseTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo trippers!

Het afgelopen half jaar heb ik veel met xtc geƫxperimenteerd.
Twee maanden geleden kreeg ik last van mijn zicht.
Buiten de drugs om, zijn mijn ogen binnen 5 jaar van -1 naar -5 gegaan.
Dit begon toen ik in de puberteit kwam, ik heb gewoon pech volgens de oogarts.
Maar nu begin ik last te krijgen van de volgende dingen:

- Mijn beeld begint te trillen als ik 5 sec. of langer naar een bepaald punt kijk.
- Ik zie soms een 'contrast' over mijn beeld heen. Een soort net of zo.
- Stipjes in de verte kunnen bij mij veranderen in weg kruipende spinnetjes.
- Als ik voor me uit staar, lijk het steeds alsof er iets beweegt in een ander punt van mijn beeld.
Dit is te vergelijken met het kijken naar de sterren, dan lijkt een andere ster steeds feller.
- Ik heb steeds meer last van mijn vroegere luie oog. Steeds vaker valt deze weer naar binnen, zodat ik weer scheel kijk. Dit komt echter meer voor als ik geen lenzen of bril draag.

Ik ben nu een tijdje gestopt met het gebruik van xtc, want ik vond het wel mooi geweest.
Echter veranderen deze klachten niet en worden ze ook niet minder.
Zou dit HPPD kunnen zijn?

Bedankt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
[Verplaatst naar Voeding en Gezondheid]

Het zou kunnen, zou gewoon even langs de huisarts gaan, heb je wat meer zekerheid.
Zoiezo goed dat je gestopt bent even!

Beterschap!
Ik denk dat het na een tijdje vanzelf minder/wegtrekt maar ben ook geen dokter.
L
LytseTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#3
Update.

We zijn nu een maand verder, en nog steeds geen verandering.
Ik ben er inmiddels ook al aan gewend geraakt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."