Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hier is een officiële richtlijn voor rijden en medicatie gebruikt: Rij Veilig Met Medicijnen - Medicijn gebruik in het verkeer Rij Veilig Met Medicijnen, medicijn. www.rijveiligmetmedicijnen.nl Die wordt door mijn psychiater gebruikt, en is van de overheid (net als het CBR)"
"Zie Artikel 8 lid 1 https://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/2023-07-01/#HoofdstukII_Paragraaf1_Artikel8"
"mitchieee zei: Als we nou theoretisch gezien ik zou worden staande gehoude en er wordt 10-20g verpakt in sealtjes ‘coke’ gevonden worden in mijn auto met mischien een x aantal gram andere drugs, wat zou mij staan te wachten de dagen erna. puur een theoretische vraag Klik om te vergroten... Dit is best een bijdehante manier om nieuwe klanten te werven..."
"ff googlen op rechtspraak.nl en je hebt snel je antwoord voor je maat. Ik duim mee voor hem!"
"Klinkt inderdaad meer als paranoia zoals eerder beschreven. Als je dan eenmaal iets denkt te zien gaat het ongeremd zijn eigen leven leiden. Lastig in te dammen maar minder gebruik helpt wel echt. (eigen ervaring leerde mij dat ook)"
"Mooie thread! Mijn vraag is hoe jij @Neo-Shulginist aankijkt tegen het nadeel van reguleren, de verantwoordelijkheid die een festival of venue dan krijgt voor de gezondheid van de gebruikers. Met andere woorden, als er vrij gebruikt mag worden is er de kans dat de overheid bepaald dat de organisator van een feest verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn of haar bezoekers. Zoals dat nu al in de wet verankert is voor iedere bar en cafe, een duidelijk beschonken persoon mag je niet meer serveren. Dus zal er een grotere medische opvang moeten komen. Hoe kan een organisator dit borgen in zijn plan en hoe veilig is het dan nog voor de bezoekers? Bij vrijelijk gebruik is de kans op overmatig gebruik zeker een issue en dus een potentieel gevaar. Mijn zorg is dat de overheid dit instrument dan gaat inzetten en zo een festival of feestje met drugs praktisch onmogelijk gaat worden omdat je niet een hal van 3000 man medisch in de gaten kan houden. Misschien ver gezocht maar dit is mijn eerste gedachten."
"Neo-Shulginist zei: Op zich een goede vraag, maar een festivalorganisator is toch al verantwoordelijk voor de veiligheid? Er worden al zeer uitgebreide veiligheidsplannen geschreven. Gemeenten hebben al zeer uitgebreide eisen voordat een vergunning verleend wordt. In mijn voorstel hoeft er in die plannen nog niet eens zoveel te veranderen. Misschien behalve door er nog een psy care aan toe te voegen, of een plek waar een smartshop staat. Dit soort dingen zijn bijvoorbeeld al op Psy-Fi geregeld. Dus als je een gedetailleerd plan wil zien hoe dat geregeld wordt dan zou ik naar de organisatoren van dat festival doorverwijzen Daarnaast snap ik wat je bedoelt: kunnen organisatoren dan niet verantwoordelijk gehouden worden voor letselschade die ontstaat door gebruik van drugs? Ook die vraag kan ik vrij gemakkelijk beantwoorden met: 'dat is nu met alcohol toch ook niet het geval?' Alcoholgebruik is risicovol, wordt ook toegestaan en zelfs commercieel gepromoot. Maar als iemand omvalt na te veel bier en dan een been breekt, kan die persoon de schade van gederfde inkomsten ook niet verhalen op het festival. Ik ben geen jurist, maar volgens mij zijn claims vanwege ontstane letselschade gemakkelijk te dekken met een bepaling in de algemene voorwaarden dat mensen die drugs gebruiken individueel verantwoordelijk zijn voor de schade die ontstaat in relatie tot hun drugsgebruik. Naast zo'n bepaling kan je dan allerlei maatregelen nemen om mensen te helpen om zo geïnformeerd mogelijke besluiten te nemen, en om zo goed mogelijk te helpen bij eventuele incidenten. Zo voorkomen festivalorganisatoren dat ze aangeklaagd kunnen worden voor nalatigheid. Juist doordat allerlei verschillende veiligheidsmaatregelen zijn genomen kan zo'n festivalorganisator dan voor de rechter zeggen: 'ja, edelachtbare, wij hebben echt alles geprobeerd wat redelijkerwijs van ons verwacht kan worden om dit risico in zo goed mogelijke banen te leiden.' Overigens bestrijd ik het idee dat 'vrijelijk' gebruik betekent dat er veel meer excessief gebruik zal zijn. De manier waarop mensen drugs gebruiken hangt sterk af van sociale normen in de subcultuur. Het idee van mijn ideale drugsbeleid is om juist gebruik te maken van dat soort processen om meer greep te krijgen op het gebruik. Ik zou dus ook het tegenovergestelde willen beweren: juist als gebruik noodgedwongen verholen plaatsvindt is de kans op ongelukken groter omdat sociale controle ontbreekt. Je ziet dat bijvoorbeeld bij festivals die een streng zero-tolerance beleid hebben en drugshonden inzetten bij de ingang om dat te handhaven. In een paniekreactie gaan gebruikers dan 'preloaden', waarbij ze alvast een dubbele dosis nemen voordat ze naar binnen gaan. Dit fenomeen is uitgebreid beschreven in wetenschappelijke publicaties als een veiligheidsmaatregel die juist een belangrijk deel van de (fatale) overdoseringen veroorzaakt. Toch worden festivalorganisatoren daar niet voor verantwoordelijk gehouden. Klik om te vergroten... Talking about the Devil….Harm reduction 6.0 🤣 Lees vanmorgen dit op Reddit: https://www.reddit.com/r/avesLA/s/XHmYcnJaF6"
"BelowTheFlow zei: Met vacumeren in porties wordt de voorraad minder toegankelijk en beter houdbaar. (ik besef dat alleen foodies zo'n ding in huis hebben). Klik om te vergroten... Top idee! Thanks voor de tip, ga meteen alles wat ik longterm insla vacumeren."
"Apennootje zei: En nog een toevoeging: Als die klinieken je voor zoveel tijd van de alcohol af hebben weten te helpen is hun doel blijkbaar behaald. En dan stopt de behandeling. Maar voor mij begint het avontuur dan pas, dus ben ik al snel terug bij af. Klik om te vergroten... Een goede kliniek zorgt dat je een plan opstelt voor na de behandeling. Want je hebt helemaal gelijk, dan word het menens en echt moeilijk."
"2-mmc: https://psychonautwiki.org/wiki/2-MMC Alleen illegaal in Polen maar geen 100% zekerheid Algeria forest geen idee wat daar allemaal inzit"