Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe verschillende fases van amfetaminegebruik (theorie van SpunkySkunk347)

De verschillende fases van amfetaminegebruik (theorie van SpunkySkunk347)

28 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nu is het in ieder geval wel een sticky. Ik pas ook de titel even aan. Bedankt!
8
8️⃣6️⃣

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind bovenstaande tekst vooral een veralgemenisering van persoonlijke ervaring.

Welke fase ik in zou zitten wordt me niet duidelijk want ik herken mezelf in geen enkele van de bovenstaande fases wat dus wel zou moeten gezien deze claim:
Fase 1 en 2 zijn de fases die iedere gebruiker (die meer dan 1 keer gebruikt) doorloopt.
Klik om te vergroten...
Dus volgens de schrijver heeft iedereen die ooit speed heeft gebruikt al in fase 2 gezeten waar het gaat over dagelijks gebruik. En in fase 1 is er al sprake van binges.

Dan roep ik voor mezelf wel een nieuwe fase op, en wel fase 0,5, een fase die de schrijver van bovenstaande tekst blijkbaar geheel heeft overgeslagen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Fase 0,5:

Je gebruikt speed incidenteel en alleen dan wanneer het kan. Je waagt je niet aan binges en je hebt geen enkele moeite om het stopmoment te bepalen en je daaraan te houden. Mocht je toch eens je speedgebruik wat kort achter elkaar geplanned hebben dan kan je daarna moeiteloos een langere periode zonder speed inplannen. En je waakt er voor dat je speedgebruik ver weg blijft van de beslommeringen van het dagelijkse leven.
Deze fase duurt net zo lang als dat je je aan de jezelf opgelegde spelregels kan houden, in mijn geval dus reeds zo'n 28 jaar.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoe vaak gebruik jij speed gemiddeld genomen per maand/jaar?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met deze fases krijg je te maken als je frequent en regelmatig speed gebruikt. Daarom wil ik ook benadrukken dat je speed het best sporadisch een keer kan nemen en pauzes tussen je gebruik van minimaal 2 maanden moet houden.

Speed maakt werkelijk meer kapot dan dat het oplevert als je het gebruik ervan onderschat.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben 8 jaar speed verslaafd geweest en nu 11 mnd clean.
Ik ben in die 8 jaar van dagelijks gebruik niet verder gekomen dan fase 5.
De rest van de fases hebt ik niet door staan.
Ik denk persoonlijk dat het van meerdere factoren afhangt hoe iemand zijn speed gebruik doorloopt.
Dat dit ook bij iedereen verschillend verloopt in ieder geval kwa tijdsgebruik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Eik
Dat verschilt nogal. Afgelopen jaar wat vaker, vooral het tweede gedeelte van het jaar. Toen heb ik wel een paar weken gehad van elk weekend. De laatste 5 a 6 weken heb ik dan weer geen speed op, een enkel puntje daargelaten vorige week.

De gemiddelde hoeveelheid ligt ook niet hoog (meer), de laatste keer dat ik een nacht heb overgeslagen is alweer van een maand of 3 geleden (laatste keer was een 24uur sessie gamen toen Red Dead Redemption 2 net uit was)

Na een periode van wat vaker heb ik het altijd wel weer even gezien voor een tijdje en ik bevind me nu in zo'n periode.
Er zijn in die 28 jaren ook periodes geweest dat ik maar 1 of hooguit 2 keer speed gebruikt heb in een jaar, en er waren ook jaren bij zonder speed gebruikt te hebben.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor je antwoord. Ik heb zelf een paar maanden geleden voor het eerst (dex)amfetamine geprobeerd. Ik vond het een leuke maar vooral ook veraderlijk 'makkelijke' drug. Ik heb er een leuke dag mee beleeft en had er relatief weinig kater of last van achteraf. Ik ben voor mezelf nog een beetje aan het onderzoeken hoe vaak ik dit goedje van mezelf "mag" gebruiken. Ik ben daarin meestal behoorlijk streng voor mijzelf. Zo heb ik blowen tot 2 a 3 keer maand en XTC tot max 2 keer per jaar gelimiteerd. Ik denk dat ik speed ook tot max 2 maal per jaar wil limiteren. Dan geniet ik er lekker van zonder dat het al te schadelijk gaat worden en zonder dat ik een serieuze kans op een verslaving loop...
C
CrazyOnSpeedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik gebruik speed ook veel te veel ik ben op mijn 15de begonnen maar toen ik 18 was ging ik echt ervoor !
Nu ben ik 31 en ik ben nu 7 dagen achter elkaar aan het gebruiken , iemand tips over te minderen ?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een van mijn favorite bluelight posts.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11

Nog een favorietje.

Beste guide betreft rectaale administratie
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
CrazyOnSpeed zei:
Ik gebruik speed ook veel te veel ik ben op mijn 15de begonnen maar toen ik 18 was ging ik echt ervoor !
Nu ben ik 31 en ik ben nu 7 dagen achter elkaar aan het gebruiken , iemand tips over te minderen ?
Klik om te vergroten...

Zorg dat je niks meer in huis hebt
ToetjesMonster zei:
Met deze fases krijg je te maken als je frequent en regelmatig speed gebruikt. Daarom wil ik ook benadrukken dat je speed het best sporadisch een keer kan nemen en pauzes tussen je gebruik van minimaal 2 maanden moet houden.

Speed maakt werkelijk meer kapot dan dat het oplevert als je het gebruik ervan onderschat.
Klik om te vergroten...

Dat is een ding wat zeker is!.
In het begin van mijn verslaving heb ik paar x pogingen gedaan te stoppen.
Na een dag of 3 begon de hel, wat een verschrikking was het.
Maar na 2 weken clean te zijn voelde ik me die keren echt herboren.
Ik voelde me weer energieker en kon weer echt intens genieten van dingen.
Toen ik 11 mnd geleden weer gestopt ben, nu dus na 8 jaar, dagelijks gebruik viel dit zwaar tegen.
Ik was heel naïef en ging er eerlijk gezegd vanuit dat ik nu ook wel na 2 weken me weer top zou voelen.
Wat natuurlijk helemaal niet haalbaar is na jaren van gebruik.
Maar speed is inderdaad een sluipmoordenaar.
T
The-IllusionistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Goedemorgen allemaal,

Goed stuk, interessant om in te schatten waar je staat en kan komen te staan als je niet oppast.

Hopelijk zijn er nog deskundigen op het gebied 'dagelijks speed gebruik' actief op dit topic, want ik zit met een vraag omtrent mijn eigen gebruik en de risico's hiervan.

Beginsitiuatie:
Gezonde jongeman die na wat turbulente jaren alles wel zo'n beetje onder controle heeft in zijn leven. Ik bevind mijzelf in fase 3 denk ik. Gebruik dagelijks en zorg dan ook zeer bewust voor met name een gezond eet/slaap patroon.
Ik gebruik dus al enige tijd dagelijks (+- 6 mnd met 1 keer een detox van 2 weken) tot 400mg pure speed per dag(70-73%) en vraag mij af in hoeverre dit op de lange termijn kwaad kan/erger wordt als je goed voor jezelf blijft zorgen.. Ik heb geen last meer van de bij effecten als niet kunnen slapen en moeilijk eten, eet dagelijks 3 a 4 gezonde maaltijden en slaap vanaf het begin af aan iedere nacht een uur of 8 (2mg etizolam) De speed zelf doet mij nauwelijks iets meer, op het feit na dat ik pro-actiever ben en beter/creatiever/toegewijder naar mijn werk en hobby's toe. Ik begin mij eigenlijk steeds meer 'normaal' te voelen.

Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging?

Kon nog geen topic met dit onderwerp vinden op het forum. Als ik hier aan t juiste adres ben Helemaal 👍 Zoniet maken we dr gewoon een nieuwe aan.

Greetz
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeer slecht
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
The-Illusionist zei:
Goedemorgen allemaal,

Goed stuk, interessant om in te schatten waar je staat en kan komen te staan als je niet oppast.

Hopelijk zijn er nog deskundigen op het gebied 'dagelijks speed gebruik' actief op dit topic, want ik zit met een vraag omtrent mijn eigen gebruik en de risico's hiervan.

Beginsitiuatie:
Gezonde jongeman die na wat turbulente jaren alles wel zo'n beetje onder controle heeft in zijn leven. Ik bevind mijzelf in fase 3 denk ik. Gebruik dagelijks en zorg dan ook zeer bewust voor met name een gezond eet/slaap patroon.
Ik gebruik dus al enige tijd dagelijks (+- 6 mnd met 1 keer een detox van 2 weken) tot 400mg pure speed per dag(70-73%) en vraag mij af in hoeverre dit op de lange termijn kwaad kan/erger wordt als je goed voor jezelf blijft zorgen.. Ik heb geen last meer van de bij effecten als niet kunnen slapen en moeilijk eten, eet dagelijks 3 a 4 gezonde maaltijden en slaap vanaf het begin af aan iedere nacht een uur of 8 (2mg etizolam) De speed zelf doet mij nauwelijks iets meer, op het feit na dat ik pro-actiever ben en beter/creatiever/toegewijder naar mijn werk en hobby's toe. Ik begin mij eigenlijk steeds meer 'normaal' te voelen.

Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging?

Kon nog geen topic met dit onderwerp vinden op het forum. Als ik hier aan t juiste adres ben Helemaal 👍 Zoniet maken we dr gewoon een nieuwe aan.

Greetz
Klik om te vergroten...
Je pleegt roofbouw op je lichaam. Je blijft namelijk dezelfde receptoren in je hersenen beschadigen en gunt ze geen kans om te herstellen.

Daarbovenop neem je 2mg etizolam (een voor de medische wereld onbekende analoog van benzodiazepinen, dus geen inzicht in de risico's) om te slapen. Dat verneukt ten eerste de kwaliteit van je slaap en dus je herstel en ten tweede bouw je zo naast je speedverslaving ook nog een benzoverslaving op. En die benzoverslaving is een stuk lastiger dan een upper toch @Zeelanddude @inner_search @transformated ?

Met gezond eten en toch wat slaap hou je het langer vol dan een dakloze die elke dag meth of speed neemt maar uiteindelijk delf je het onderspit met deze combinatie.

The-Illusionist zei:
De speed zelf doet mij nauwelijks iets meer, op het feit na dat ik pro-actiever ben en beter/creatiever/toegewijder naar mijn werk en hobby's toe. Ik begin mij eigenlijk steeds meer 'normaal' te voelen.
Klik om te vergroten...
Dit heet tolerantie. Als het je niks brengt, waarom neem je het dan kun je je ook afvragen?
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Dat is super knap van je, trots op je..!! 💪
Moet ook ff gezegd worden.. 👌👍
Klik om te vergroten...
❤️
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
The-Illusionist zei:
Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging
Klik om te vergroten...

Kom je heel snel achter zodra je ermee stopt...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sorry dat ik hetzeg hoor maar ik vind het echt super naief.
Om te denken dat jouw gebruik op langer termijn niet veel kwaad kan.
Dit omdat je gezond eet en gewoon slaapt.
Ik heb ruim 8 jaar dagelijks speed gebruikt.
Ik kon gewoon slapen omdat ik toen precies wist na hoelaat ik niks meer moest nemen.
Ook at ik gezond, ondanks ik wel minder eetlust had.
Maar er was 1 ding wat ik toch wel heel zeker wist...
Speed is enorme troep en brengt veel schade aan!!.
Er is nooit ook maar een momemt geweest dat ik dacht dat het wel ok was waar ik mee bezig was.
Dat er geen consequenties aan vast zaten.
Als je zegt dat je er al amper iets nog van voelt stop er gewoon mee.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
En die benzoverslaving is een stuk lastiger dan een upper toch @Zeelanddude @inner_search @transformated ?
Klik om te vergroten...
Ben al een paar keer verslaafd geweest en het is niet altijd dezelfde afkick. Het verschilt soms. Maar een benzo verslaving vind ik wel lastigster dan een upper.
Heb er even snel over na gedacht en ik denk dat een benzo verslaving voor mij lastiger is omdat ik na een upper meestal een benzo gebruik. Dan vang je de upper op met de benzo.
Als je goed eet, werkt en sport kan je dit jarenlang uithouden maar er komt toch een moment dat je breekt. Bij mij was het de alcohol als ik het weekends uitging. Teveel benzo's, oxy en vroeger veel te veel xtc. Geld raakt op. Slapen lukt eigenlijk wel altijd maar als ik uitging zoop ik heel de nacht sterke drank en pakte ik de eerste tram naar me werk zonder slaap. Ging toen 3-4 keer op een week weg op café en heb dit een paar maanden volgehouden. Geld begon op te raken en ben gestopt met te werk zonder iets te zeggen. Toen nog een paar maanden "door gefeest" en toen was me geld op. Cold turkey moeten stoppen en dit was wel naar de hel en terug. Ben nu al een 8 maanden clean van de oxycodone en uppers gebruik ik niet meer echt.
Ben wel hervallen met Lormetazepam maar in mijn ogen vergeleken met de rest vind ik dit niet zo erg. Deze keer op me gemak afbouwen, zo zal ik minder rap hervallen.

Beetje veel tekst maar kan zo uren erover schrijven. Zoals @Syl zegt ben je naief en realiseer je nog niet volledig dat je verslaafd bent. Iedereen heeft ze breekpunt ongeacht wie je bent.

Edit: ondertussen situatie wat uitgelegd op me werk toen en ze hadden enorm begrip voor me. Dit had ik zeker niet verwacht want op het einde was ik wel een lul aan het worden. Mocht er weer werken zelfs maar helaas is hotel en restaurant verkocht.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Guapo Temudgin zei:
Hallo mede junkies!
Klik om te vergroten...
En ik stop met lezen en daalt tot in men tenen in achting. 😊 spreek voor jezelf niet voor een ander.
Ja ik weet het , oud topic maar lees het nu pas (spijtig genoeg).
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."