#1
Nu is het in ieder geval wel een sticky. Ik pas ook de titel even aan. Bedankt!
Dus volgens de schrijver heeft iedereen die ooit speed heeft gebruikt al in fase 2 gezeten waar het gaat over dagelijks gebruik. En in fase 1 is er al sprake van binges.Fase 1 en 2 zijn de fases die iedere gebruiker (die meer dan 1 keer gebruikt) doorloopt.
Ik gebruik speed ook veel te veel ik ben op mijn 15de begonnen maar toen ik 18 was ging ik echt ervoor !
Nu ben ik 31 en ik ben nu 7 dagen achter elkaar aan het gebruiken , iemand tips over te minderen ?
Met deze fases krijg je te maken als je frequent en regelmatig speed gebruikt. Daarom wil ik ook benadrukken dat je speed het best sporadisch een keer kan nemen en pauzes tussen je gebruik van minimaal 2 maanden moet houden.
Speed maakt werkelijk meer kapot dan dat het oplevert als je het gebruik ervan onderschat.
Je pleegt roofbouw op je lichaam. Je blijft namelijk dezelfde receptoren in je hersenen beschadigen en gunt ze geen kans om te herstellen.Goedemorgen allemaal,
Goed stuk, interessant om in te schatten waar je staat en kan komen te staan als je niet oppast.
Hopelijk zijn er nog deskundigen op het gebied 'dagelijks speed gebruik' actief op dit topic, want ik zit met een vraag omtrent mijn eigen gebruik en de risico's hiervan.
Beginsitiuatie:
Gezonde jongeman die na wat turbulente jaren alles wel zo'n beetje onder controle heeft in zijn leven. Ik bevind mijzelf in fase 3 denk ik. Gebruik dagelijks en zorg dan ook zeer bewust voor met name een gezond eet/slaap patroon.
Ik gebruik dus al enige tijd dagelijks (+- 6 mnd met 1 keer een detox van 2 weken) tot 400mg pure speed per dag(70-73%) en vraag mij af in hoeverre dit op de lange termijn kwaad kan/erger wordt als je goed voor jezelf blijft zorgen.. Ik heb geen last meer van de bij effecten als niet kunnen slapen en moeilijk eten, eet dagelijks 3 a 4 gezonde maaltijden en slaap vanaf het begin af aan iedere nacht een uur of 8 (2mg etizolam) De speed zelf doet mij nauwelijks iets meer, op het feit na dat ik pro-actiever ben en beter/creatiever/toegewijder naar mijn werk en hobby's toe. Ik begin mij eigenlijk steeds meer 'normaal' te voelen.
Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging?
Kon nog geen topic met dit onderwerp vinden op het forum. Als ik hier aan t juiste adres ben Helemaal 👍 Zoniet maken we dr gewoon een nieuwe aan.
Greetz
Dit heet tolerantie. Als het je niks brengt, waarom neem je het dan kun je je ook afvragen?De speed zelf doet mij nauwelijks iets meer, op het feit na dat ik pro-actiever ben en beter/creatiever/toegewijder naar mijn werk en hobby's toe. Ik begin mij eigenlijk steeds meer 'normaal' te voelen.
❤️Dat is super knap van je, trots op je..!! 💪
Moet ook ff gezegd worden.. 👌👍
Mijn vraag concreet:
In hoeverre is dagelijks gebruik schadelijk wanneer jij goed voor jezelf blijft zorgen dmv eten/slapen en beweging
Ben al een paar keer verslaafd geweest en het is niet altijd dezelfde afkick. Het verschilt soms. Maar een benzo verslaving vind ik wel lastigster dan een upper.En die benzoverslaving is een stuk lastiger dan een upper toch @Zeelanddude @inner_search @transformated ?
En ik stop met lezen en daalt tot in men tenen in achting. 😊 spreek voor jezelf niet voor een ander.Hallo mede junkies!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."