Ik denk inderdaad dat 12,5 gr p/p een beetje teveel was van het goede. Zelf gebruik ik dagelijks kratom, maar meer als 5 gr per keer echt niet.
Misselijkheid bij deze hoeveelheden is eigenlijk dan ook te verwachten denk ik. Of kratom verslavend is wil ik niet echt geloven. Een milde afhankelijkheid wel.
Met kratom is het eigenlijk des te minder des te meer. Het ligt er natuurlijk ook aan welke kratom je gebruikt hebt.
1 - 2,5 gram: Drempel
3 - 4 grams: Mild
5 grams: Goed effect
10 grams: Sterk
10 - 15 grams: Zeer sterk!!
Misschien beetje late reactie, maar dat je aangeeft te geloven dat kratom niet echt verslavend is moet toch echt even wat van gezegd worden. Want dat is het WEL. Ik geef wel toe, je kan het langere periode gebruiken met doseringen van +- 5 gr per dag zonder ontwenningsverschijnselen te ontwikkelen. Maar Kratom sluipt er in, het heeft gewoon bijna geen nadelen/kater en het werkt functioneel op meerdere vlakken. Ik ben zelf begonnen met 2,5 gr per dag. Dat is in 2 jaar tijd gestegen naar een inname van 3x6gr verspreid over de dag. Toen begon ik ontwenningsverschijnselen te krijgen. 'S nachts ziek wakker worden, ernstig vermoeid zijn, botten die pijn doen, loopneus, koud zweet. Toen werd het mij te gek ben ik in een maand tijd afgekickt met hulp van verslavingszorg. Afkicken er van is vreselijk. De onrust, de fysieke pijn, je ziek voelen, extreem moe zijn maar niet kunnen slapen, liggen kronkelen op de bank, dysforie ten top. Uiteindelijk is de afkick zonder tegenslagen gelukt, maar pff. Mezelf voorgenomen dat dit nooit meer gaat gebeuren, en wat denk je? het gebeurde opnieuw, vanwege vermoeidheid die ik ervaarde toch weer naar de kratom gegrepen omdat het voor mij als een soort van speed werkt maar dit gecombineerd met een ontspannen gevoel. Nu zit ik weer bij verslavingszorg, van kratom overgestapt naar Oxycodon en vanaf daar door middel van speciale pleisters die de afkickverschijnselen wegnemen afbouwen.
Kratom blijft naar mijn mening topspul, maar wees gewaarschuwd: dagelijks gebruik sluipt er langzaam in en voordat je het weet zit je er aan vast. De afkick is vreselijk, gewoon vergelijkbaar met echte opiaten.