Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wow heftig verhaal! Ik kan je geen tips over wiet geven helaas maar vind dat je heel mooi kan vertellen. Kan je daar niet iets mee doen? Ik herken me wel een beetje in die gedachtes die de “donkere kant” op willen gaan. Zo zonde als je je gewoon even wil afsluiten van alles en je even goed wil voelen."
"Ik lees mee. Ik herken mijzelf heel erg in jou. Heb ook het gevoel dat ik verslaafd raak. Maar heb een goede baan en een normaal sociaal leven. Vind het fijn om te ontsnappen aan de realiteit. Die is voor mij ook nogal hard op het moment. Ik weet ook geen stop helaas. Ben vannacht ook doorgegaan en helaas nu nog. Ik heb trouwens nooit eerder drang gehad zomaar. Altijd als ik drank op had. Maar gisteravond kwam een vriend langs doen bij zich had en heb ik het nuchter gedaan. Heb het gevoel dat het nu nog verslavender is."
"Onzeker1983 zei: Fijn dat iemamd hetzelfde heeft als mij. Gelukkig heeft nog niet bij mij zover geweest dat ik een nacht oversloeg. Nou Het is wel 3x voorgekomen dat ik maar 3 uurtjes geslapen heb. Of voor het gevoel geen uurtjes. Voor mij is om te doen eigenlijk dat het spannend gevoel geeft met wat op en ook beetje "ontspanning" snap je beetje? Wat heb je gedaan dat je mu nog wakker bent? Is de realiteit zo hard?[/QUOT Ja heb veel pep gehad. Vandaag is ook wel heel overdreven hoor. Maar een vriendin van mij krijgt vandaag uitslag of ze te behandelen is voor lymfeklierkanker wat ik zei.. en had eigenlijk er nooit mee moeten beginnen vannacht maar ja, is nou eenmaal gebeurd omdat mn beste vriend langs kwam en het aan bood. Ben nu bang dat de klap dubbel zo hard komt als het slecht nieuws is. Ik vind het vooral fijn dat als ik op stap ben met een borrel op ik heel alert kan blijven. Maar daarna weet ik niet goed een grens aan te geven. En daar komt ook nog bij dat waar ik woon echt verschrikkelijk veel mensen gebruiken en altijd overal afterparty's zijn. Dan ga je gewoon vrolijk door. Heb dan die stop gewoon niet. Want eerlijk is eerlijk: op het moment zelf voel ik me er beter door en kan ik de hele wereld aan. Maar we weten allemaal hoe je je daarna voelt. weet gewoon even geen balans te vinden. Klinkt raar, maar helemaal stoppen wil ik ook niet. Ben zo bang dat het uit de hand loopt en ik mega verslaafd word. Klik om te vergroten..."
"Verslaafd zijn is zeker niet dat je elke dag gebruikt. Ik heb bijvoorbeeld heel veel drang naar coke als ik alcohol op heb. Ik doe het meestal 1x per maand maar kan wel stellen dat ik dan verslaafd ben. Als ik het eenmaal in mijn hoofd heb om te doen dan moet het ook echt. En ik gebruik dan 1 gram in de nacht en ga verder in de dag. Als het op is ga ik alchohol drinken. Dat verdoofd het depri gevoel een beetje. Ik vind dit toch echt wel een verslaving hoor."
"Dopemonster zei: Verslaving heeft niet bepaalde eisen waar je aan moet voldoen. Iedereen is anders en als verslaafde leer je ook iedereen ze verslaving serieus te nemen. Bijv ik heb in een detox gezeten voor methadon en benzo's tussen de alcoholisten, ik heb letterlijk iemand op de grond zien spartelen van cold turkey alcohol en er kwam iemand detoxen van wiet, wat ik na jaren gebruik 7 joints per dag in 1x stop kon zetten zonder echt klachten te ervaren. Dan ga je al gauw die persoon oordelen dat zijn gebruik niks voorstelt maar iedereen zit anders in elkaar en je moet altijd iemand zijn struggles serieus nemen ookal heb jij er totaal geen moeite mee. Ik denk dat @LucidLucy dit ook wel begrijpt wat ik bedoel en ij vind haar ook best wel intelligent en ervaren Klik om te vergroten... Eens! Iedereen is anders en ervaart het anders. Het is denk ik ook erg belangrijk om iedereen die op wat voor manier dan ook wil stoppen serieus te nemen."
"oortjes zei: Na mijn idee ben je excuses aan het verzinnen om het te gebruiken. Het is ook super chill spul. Maar ik vind dat je er gewoon vanaf moet blijven. Vraag aan jezelf of je dit echt wilt en zo ja, verslaafd. Zo nee, heb je nu je reden om ermee te stoppen en ergens anders op te focussen. De grens ligt bij iedereen ergens anders. Maar ik denk dat als je steeds meer gaat gebruiken dat je een stijgende lijn ziet. Klik om te vergroten... Je hebt ook gelijk hoor. Daarom zei ik ook dat ik vaak op stap wil om weer te kunnen gebruiken. Zou het nooit zomaar doen namelijk als ik alleen thuis op de bank zit. Maar helemaal stoppen is het beste, dat weet ik. Heb ook een goede baan die ik echt niet kwijt wil. Daar focus ik me vaak op. Maar in mn vrije dagen denk ik vaak wel even anders. Yolo. Uber lelijk woord maar dat is precies wat ik denk dan."
"Jeetje, meer dan anderhalf jaar geleden dit gepost. Mijn vriendin is helaas overleden.. mis haar enorm. Maar over de coke.. gebruik het helemaal niet vaak meer maar als ik het gebruik.. gebruik ik ook wel veel hoor. Vind het zo’n fijn gevoel op dat moment. Maar heb er eigenlijk alleen behoefte aan als ik drank op heb. Een ruig stapavondje zoals vanavond eindigt dan ook in coke en klaarwakker..."
"Ghbontwenning zei: Bedankt voor alle reacties! Ben er inmiddels helemaal vanaf. Fijn dat ik geluk heb gehad. Ondanks dat het heerlijk is. Voor mij nooit meer.. Klik om te vergroten... Fijn om te horen! GHB is ook echt troep…"
"Pleuny zei: Minder troep dan alcohol dat is duidelijk , ik zit in groeps therapie met velen die alcohol problemen hebben en nu al last hebben van hun lever etc en mijn leeftijd zijn . Terwijl met ghb heb je dat probleem helemaal niet . Vind het altijd te grappig om te horen van "andere mensen" hoe erg troep ghb is maar zelf compleet naar de klote zijn van alcohol . Klik om te vergroten... Ja hè? Kijk, dat weet ik dan weer niet. Heb nog nooit GHB gebruikt maar hoor van veel mensen dat het heel verslavend is. Wat voel je van GHB dan? Trip? Maar alcohol inderdaad net zo. Is erg verslavend en maakt je lever kapot!"
"Fijn om mee te lezen! Paar keer xtc gehad. In thuis situatie vind ik het het meest chill."