Zou dan wel iets meer dan een kwartje nemen eerst en later dus de kleinere helft van het halfje.
Eens, ik zou ook zeggen, een groot kwartje. Je weet zeker de eerste keer niet hoe gevoelig je reageert. Mocht dat grote kwartje nu toch een vrij bescheiden effect hebben, kun je de volgende keer met de helft beginnen. Met name de inslag kan de eerste keer/keren overweldigend zijn, je merkt vanzelf hoe jouw reactie erop is.
Zelf heb ik ook pillen getest op 200 mg en ik ben een lichtgewicht maar begin toch altijd met 100 mg van deze pillen, neem dan later nog een kwartje bij. Boven de 150 mg worden bijwerkingen te overheersend, dat is echt de ‘sweetspot’ voor mij. Meer voegt nog weinig echt toe. Maar dit is voor iedereen net verschillend. Wat wel algemeen geldt is dat te hoog doseren MDMA niet op zijn best tot zijn recht laat komen. (Dat geldt voor de meeste drugs, maar hier komt het vrij nauw vind ik.)
Te vaak bijnemen is tricky shit bij MDMA, je zult een craving merken om dat te gaan doen, maar de resultaten zijn over het algemeen dat je het intense verliefde gevoel van de piek nooit terug krijgt en vooral verlenging van fysieke effecten en bijwerkingen (en vervolgens kater) ervaart. Je gevoel zegt vaak ‘ach een kwartje kan nog wel’, om later te constateren dat het het niet waard was.
Just sayin’. Dit vergt wat zelfdiscipline. MDMA is echt een stiekemerd hierin.
Maar wanneer met mate gebruikt wel een hele leuke drug.
![:)]()
Veel plezier!