Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOntwenning

Ontwenning

15 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
GhbontwenningLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bedankt voor alle reacties! Ben er inmiddels helemaal vanaf. Fijn dat ik geluk heb gehad. Ondanks dat het heerlijk is. Voor mij nooit meer..
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeroen284 zei:
Ja hè? Kijk, dat weet ik dan weer niet. Heb nog nooit GHB gebruikt maar hoor van veel mensen dat het heel verslavend is. Wat voel je van GHB dan? Trip?
Maar alcohol inderdaad net zo. Is erg verslavend en maakt je lever kapot!
Klik om te vergroten...
Heel verslavend is het wel ja , lichamelijk minder erg .
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jeroen284 zei:
Maar alcohol inderdaad net zo. Is erg verslavend en maakt je lever kapot!
Klik om te vergroten...
Opm
Er bestaan meer dan 65 verschillende soorten ziektes, die allemaal direct gelieerd zijn aan alcohol gebruik/ misbruik.
Toen ik in de ontwennings kliniek zat om te stoppen met zuipen, hetgeen overigens gelukt is, werd ik meegenomen naar twee afdelingen alwaar mensen zaten, die soms op jonge leeftijd al, hun hele korte termijn geheugen naar de kloten hadden gezopen ( syndroom van Korsakov)
Men deed dit om mij te confronteren met hetgeen mij te wachten stond, als ik door zou gaan met zuipen.
Nou, deze aanblik kwam aan als een trap van een in volle snelheid galopperende drachtige kameel!
Ik heb na deze heftige confrontatie tot nu toe geen druppel alcohol meer gedronken. En dat moet zo blijven uiteraard.
Niet te geloven wat alcohol kan aanrichten als je tot misbruik over bent gegaan en geen vitamines meer binnenkrijgt omdat je door de zuiperij niet meer gezond eet!
G
GhbontwenningLid
01-01-2024, 00:00
#4
Goedemiddag,

ik heb laatst 6 weken aan de GHB gezeten dit was mijn twee binge met in het begin wel eens pauzes van 12 uur maar laatste maand kon ik niet meer slapen dus toen moest het maar 24/7 worden.
Elke keer als ik niks nam werd ik ontzettend ongerust echt verschrikkelijk. Laatst bleek mijn dealer geen GHB opeens meer te hebben. Even tussen door ik gebruikte ongeveer tussen de 4.6ml per 2-3 uur. Dus ik moest gaan afkicken. Ik heb voor het slapen gaan anderhalve fles wijn leeg gedronken ben gaan slapen heb toen 2x 1mg xanax genomen zonder tolerantie ondanks dat ik het eerst probeerde met 0.5mg maar dat werkte niet. Voor het slapen 2.5mg xanax nog eens. Toen werd ik om 6 uur weer heel vaag en paniekerig wakker. Gelijk een hele xanax bar erbij. En die dag daarna nog wat xanax geslikt en ben nu op de derde dag. Heb vanochtend nog 1mg geslikt maar nu nergens meer last van.. hoe kan dit?

Edit: Ik gebruikte ook af en toe pep tijdens de binge en toen heb ik grotere ghb doseringen genomen. En een ding weet ik iniedergeval zeker! Voor mij nooit meer GHB. Eerste binge alleen beetje last van zenuwen cold turkey maar dit was vreselijk. Gelukkig hielp de alcohol en xanax.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het hielp omdat je je lichaam een soort van voor de gek gehouden hebt met de Xanax en drank.

Sommige komen hier goed mee weg, maar het kan echt enorm gevaarlijk zijn op deze manier.

Gelukkig is het goed afgelopen voor je.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na 6 weken is het opzich nog haalbaar om het te redden met je lichaam voor de gek te houden op de GABA A receptoren, ookal waren je doseringen aan de hoge kant. Ik probeerde het na 3 maanden binge op alcohol en diazepam, maar ik ging toch na 6 uur straight in delier..

GABA B Cold turkey laat het in het algemeen geweten zijn: nooit een goed idee!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Het hielp omdat je je lichaam een soort van voor de gek gehouden hebt met de Xanax en drank.

Sommige komen hier goed mee weg, maar het kan echt enorm gevaarlijk zijn op deze manier.

Gelukkig is het goed afgelopen voor je.
Klik om te vergroten...
Tis dat drank ook op GABA B receptoren werkt zo kun je ze nog een beetje voor de gek houden..
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dopemonster zei:
Tis dat drank ook op GABA B receptoren werkt zo kun je ze nog een beetje voor de gek houden..
Klik om te vergroten...
Wel met risico’s
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Tis dat drank ook op GABA B receptoren werkt zo kun je ze nog een beetje voor de gek houden..
Klik om te vergroten...
Dat is nieuw voor mij..
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
GABA-B Bonanza zei:
Dat is nieuw voor mij..
Klik om te vergroten...
Hekkie?
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik doe het altijd ongeveer zo :
Savonds afbouwen en slapen op oxazepam.
De volgende dag elke 2.5-/3uur 1 a 2 oxazepam, na gelang de ontwenningsverschijnselen.
Volgende dag nergens last van.
Zelfs na 4-6mnd 24/7 aan de G. Hoop zit ook tussen je oren. Heb dit nu al zo'n tientallen keren gedaan.
G
GABA-B BonanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Georgie J. zei:
Savonds afbouwen en slapen op oxazepam.
Klik om te vergroten...
Welke dosis oxa?
Hoeveel ML elke 2 uur?
Wordt je nooit in paniek wakker?
G
Georgie J.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
GABA-B Bonanza zei:
Welke dosis oxa?
Hoeveel ML elke 2 uur?
Wordt je nooit in paniek wakker?
Klik om te vergroten...
Ik zat gemiddeld op 3.5-4.5ml per 2.5/3uur. Snachts pakte ik niet, pakte voor't slapen gaan en als k wakker werd. Dosis oxazepam is 10-20mg.

In de afkick avond deed ik 't zo : 4.5..4..3.5.. 3ml + 10mg oxazepam en dan slapen

En werd gelukkig nooit in paniek wakker nee.

Maat dat werkt voor mij en kan wellicht bij een ander persoon niet werken. Wat ik wel weet is dat een hoop angst en ontwenning tussen je oren zit. Soort van van placebo, als je je ga druk maken over wat komen gaat, gaat't ook vaak komen in je koppie.

Uitzonderingen daargelaten en wanneer medisch niet verantwoord is, dan uiteraard onder begeleiding. Maar veel mensen lezen teveel ipv naar hun eigen lichaam te luisteren of ff door te zetten
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ghbontwenning zei:
Bedankt voor alle reacties! Ben er inmiddels helemaal vanaf. Fijn dat ik geluk heb gehad. Ondanks dat het heerlijk is. Voor mij nooit meer..
Klik om te vergroten...
Fijn om te horen! GHB is ook echt troep…
P
PleunyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jeroen284 zei:
Fijn om te horen! GHB is ook echt troep…
Klik om te vergroten...
Minder troep dan alcohol dat is duidelijk , ik zit in groeps therapie met velen die alcohol problemen hebben en nu al last hebben van hun lever etc en mijn leeftijd zijn . Terwijl met ghb heb je dat probleem helemaal niet . Vind het altijd te grappig om te horen van "andere mensen" hoe erg troep ghb is maar zelf compleet naar de klote zijn van alcohol .
J
Jeroen284Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Pleuny zei:
Minder troep dan alcohol dat is duidelijk , ik zit in groeps therapie met velen die alcohol problemen hebben en nu al last hebben van hun lever etc en mijn leeftijd zijn . Terwijl met ghb heb je dat probleem helemaal niet . Vind het altijd te grappig om te horen van "andere mensen" hoe erg troep ghb is maar zelf compleet naar de klote zijn van alcohol .
Klik om te vergroten...
Ja hè? Kijk, dat weet ik dan weer niet. Heb nog nooit GHB gebruikt maar hoor van veel mensen dat het heel verslavend is. Wat voel je van GHB dan? Trip?
Maar alcohol inderdaad net zo. Is erg verslavend en maakt je lever kapot!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."