Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja, de boodschap lijkt me dat dat goede gevoel iets is wat je maar voor een korte periode 'gratis' krijgt, en wil je het écht in jezelf integreren, dan zul je daar moeite voor moeten doen."
"'Aanpassen aan de maatschappij' klinkt als iets negatiefs, en is ook niet mijn ideaal natuurlijk. Maar het is wel gewoon zo, dat je die maatschappij, de anderen, nodig hebt. Als onaangepaste ben je objectief gezien misschien niet gekker dan alle anderen, maar toch kijkt iedereen je raar aan, en zul je met veel dingen (vooral, gewoon je 'rol' in het dagelijks leven uitspelen, b.v. in je werk enz.) problemen krijgen. En ik denk dat lange tijd heel veel trippen je wel wat onaangepast kan maken. Een aantal regels en principes in onze maatschappij moet je gewoon redelijk goed in je hoofd hebben als je wil meekomen, en psychedelica weken precies die regels en principes los. Doe je het af en toe dan is dat leerzaam, omdat je je aangepastheid aan de maatschappij dan leert relativeren, leert inzien dat er meer is, enz. Maar met heel vaak trippen kan ik me voorstellen dat je het vermogen om je aan te passen aan de gekke wereld om ons heen (die we toch echt nodig hebben) een beetje kwijtraakt. En dat lijkt me ongezond. Het ligt natuurlijk helemaal aan de persoon hoe gevoelig hij daar voor is, en wat een wijze tripfrequentie is."
"Ik denk dat dit per persoon heel erg verschilt. Zelf ben ik erg gevoelig voor koffieverslaving. Vóór afgelopen zomer dronk ik elke dag één kop koffie. Dat voelde echt alsof het heel erg nodig was, en ik genoot ook altijd erg van het ritueel van koffie zetten, van de smaak, en van het energieke gevoel, dat bij mij meestal erg merkbaar komt opzetten (om mijn tolerantie laag te houden dronk ik maar 1 kop per dag). Als ik een dag geen koffie dronk, dan voelde ik echt dat er iets miste. Ik had dan duidelijk minder energie, en vaak kwam er in de loop van de dag ook een vervelende hoofdpijn opzetten. Maar het vervelendst was, dat ik dan vaak moest denken aan koffie, en het idee had dat ik me alleen beter kon voelen, of iets bepaalds die dag alleen 'aan kon' als ik eerst een kop koffie had gehad. Nu ben ik ermee gestopt, omdat ik het een vervelend idee vind om niet zonder iets te kunnen, en omdat koffie voor mij volgens mij echt niet gezond is. Ik moet er b.v. altijd erg veel door plassen. Ik heb ook het idee dat het me geestelijk een beetje blokkeerde, het is toch een beetje een nerveuze toestand die je krijgt van koffie, het geeft me een beetje een gejaagd gevoel. Ik wilde juist meer ontspannen worden. Op dit moment drink ik al een paar maanden amper koffie, soms nog wel als ik echt te weinig heb geslapen, of iets moet doen waarvoor ik echt veel concentratie of een positieve stemming nodig heb (leren, tentamen maken, sociale bezigheid doen). Ik heb op dit moment het gevoel, dat dat een veel betere manier is om koffie te gebruiken dan de dagelijkse! In het begin was het wel moeilijk, ik heb ook het idee dat ik me echt weken best wel slechter heb gevoeld doordat ik geen koffie meer dronk. Maar nu heb ik niet echt meer een dagelijkse behoefte aan koffie Ik heb ook het gevoel, dat koffie één van de oorzaken ervan is, dat onze maatschappij zo gejaagd is. Het is wel fijn om wat meer energie en concentratie te hebben, maar het zorgt er tegelijk voor, dat je een bepaalde 'ontspanning', die in het leven ook belangrijk is, gaat verliezen... Koffie is volgens mij het enige middel waaraan ik ooit verslaafd ben geweest."
"TechNora zei: Lijkt me best tof om cafeine es een keer te snuiven, maar is zeker nergens te krijgen in poedervorm... Klik om te vergroten... Ik heb een potje, geruild tegen wat zelfgekweekte paddo's ooit... Maar ik weet niet hoe diegene eraan kwam. In de V.S. zijn geloof ik wel cafeinepillen te koop. Maar ik heb het idee dat pure cafeine wel wat anders werkt dan koffie, je wordt er volgens mij nog meer nerveus van, en het geeft minder de euforie die koffie bij mij vaak geeft. Ik denk dat er in koffie nog een aantal stofjes zit, die nog een extra invloed hebben op de werking van de cafeine. (heb bv wel eens van iemand gehoord dat er ook zwakke opiaten in koffie zitten)"
"Mayan zei: Funny dat een droom maar ettele seconden duurt. Zo rond 1 seconde. Funny hoe je die droom dan ervaart als langer he Klik om te vergroten... Dat is niet waar, maar een fabeltje! Tijd in dromen duurt ongeveer even lang als echte tijd, dat is door experimenten inmiddels bewezen"
"Je normale zoekplekken voor eekhoorntjesbrood etc liggen waarschijnlijk in het bos? Kaalkopjes groeien in weilanden waar koeien of paarden of schapen op gepoept hebben!"
"Kikker007 zei: Dankjewel voor de tip, ik ben er al diverse malen op uit geweest, maar ik kan ze niet vinden. Het schiet maar niet op! Kun je misschien iets specifieker zijn ?Als je een concrete plaats weet ofzo.... Klik om te vergroten... Ik ben vorige week ook aan het zoeken geweest, en een paar mensen die ik ken in andere delen van het land ook. Niemand heeft nog iets gevonden, dus ze zijn er nog niet. Nog een paar weekjes, waarschijnlijk moet het eerst iets kouder worden. In de tussentijd kun je eens goed zoeken op internet naar hoe ze er uit zien, hoe je ze kunt vinden etc. Op dhpforum.nl loopt ook wel een interessant topic geloof ik"
"Lijkt mij prima op een plek zonder direct zonlicht!"
"Die foto is verschrikkelijk slecht, maar als ze goed droog zijn, niet stinken en er niet beschimmeld uitzien, zijn ze prima. Paddenstoelen hebben wel vaker een rare vorm, en flinke groen/blauwverkleuring is alleen maar prima, betekent dat ze sterk zijn."
"Ik vind dit wel een beetje een onbezonnen actie, om dat nog maar even te zeggen. Mephedrone is een heel nieuw middel waar amper onderzoek naar gedaan is. Bovendien vind je, als je even googlet, allerlei aanwijzingen dat het nogal ongezond is bij grotere hoeveelheden, slecht voor je hart enzo. En in principe is het gewoon een mdma-achtig middel, om hersenschade te voorkomen neem je het dus beter niet vaker dan eens in de paar maanden."