Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik word er wss erg ziek van terwijl ik dacht dat het juist daar erg tegen hielp. En kan het financieel ook eig niet meer opbrengen. Maar merk ondanks dat dat eerste mij al ontzettend zou moeten stimuleren om minstens een maand te stoppen en te kijken of de klachten weg gaan. Ik het ontzettend moeilijk vindt. Het is lekker het is fijn het is een gewoonte. Ugh. Red het tot nog toe steeds ongeveer een week."
"Ik gebruik quetiapine voor het inslapen. En heb daar wel eens xtc bij gebruikt. Dan nam ik het niet of een lage dosering als ik uiteindelijk ging slapen. Dat ging prima. Iemand stelde nu voor blue69 te nemen. Maar ik denk dat dat mis nog gevaarlijker zou kunnen zijn omdat ik dan nog meer verschillende middelen binnen krijg? Wat denken jullie?"
"Rook al jaren ong 1 a 2 gr per dag en probeer nu ongeveer een maand te stoppen. Wel flink geminderd als in 1 of 2 keer in de week en of alleen in de avond. Ik rook nu veel meer. Wat ik eig heel vies vind. En mis gewoon die beloning aan het einde van de dag. Het roesje voor het slapen gaan. En het roken zelf van wiet of hasj vind ik gewoon super lekker. Maar ik heb al jaren klachten kwa steeds plotseling ziek worden. En eerst was het om de zoveel maanden een periode ontzettend erg en tussen door redelijk te doen. Maar afgelopen 1 a 2 jaar heb ik maar af en toe een goede dag of dagen en ben ik voor de rest steeds ziek zonder duidelijke reden. Ze denken steeds ptss pf paniekaanvallen enz. Bij de hulpverlening. Maar ik ervaar helemaal geen angst. En het gaat ook bijv niet weg als ik dan alsnog ergens heen ga of blijf. Toen vond ik vorige maand dit artikel; https://www.ntvg.nl/artikelen/canna...r-verschijnsel-dwangmatig-warm-baden/volledig Veel van mijn kennissen die roken waarvan een met soortgelijke klachten als ik. Doen dit allemaal af als bullshit etc. Maar dit lijkt wel precies op de klachten die ik heb. Ik ervaarde zelf al die tijd dat blowen daar juist bij hielp. Ik vind het nu ook extra moeilijk als ik al dagen gestopt ben en ik weeer stront ziek wordt. Ik niks heb om de ellende direct te verlichten. Ik kon ook met een jointje mee voor als ik ziek werd nog dagjes weg etc en dat wil nu ook allemaal niet. Ik wil tenminste 2 a 4 weken stoppen om in ieder geval te kijken of mij klachten dan weg blijven. En ondanks de dikke motivatie dat dit me mis al die tijd al strontziek maakt en ik mezelf vergiftig denk ik nu steeds weer minderen is ook al heel wat. Verzin ik weer excuses enz. Ugh iemand nog tips? Of nog beter (niet dat ik iemand die klachten gun) zelf ervaringen hier mee of in je omgeving?"
"Ik heb oa complexe ptss. Alternatieve en homeopathische, internet en trauma cgt act parlan praktijk het vu het AMC en groep en particulieren een reguliere ggz behandelingen gevolgd enz. Ik doe aan yoga meditatie koude training enz. Waarbij ik het ook krijg? Ik ervaar dat het blowen mij rustig maakt en niet extra angstig. Ik heb zelfs Heel vaak niet het idee bang te zijn of dingen niet los te kunnen laten. Dus begrijp mijn lijf niet goed. Ik was ook meer bij de Solk als de paniek afdeling. Bij het ggz. Ik heb al heel veel verschillende medicatie gehad waaronder ook langere tijd citalopram. Ik had dan nog steeds aanvallen en werd en ben er nu ook weer alleen maar modder vet van geworden. Dus ik zit helemaal niet te w8en op ssris of medicatie. Ik wacht nu op intensive 8 behandeling bij psytrec na jaren zeuren. Want die beweren weer zolang er niks is verwerkt slaan er ook geen behandelingen aan. En daarom werkte het allemaal niet blabla. Dacht als ik echt alles heb geprobeerd als zorg in Nederland. Zeg ik maar alles op en Ga ik maar naar India bij de monniken wonen of dergelijke of ergens ver weg op een boerderij met een programma. Maar dan hoor ik over het eerste weer bijv. Dat ze in India weten/zien dat je zoekende bent en daar dan ook weer misbruik van wordt gemaakt. Ik bedoel hier niet mee dat ik een hap klare oplossing wil. Of een drankje verwacht waardoor ik weer"beter" ben. Ik verwacht ook niet dat het ooit helemaal weggaat. Of dat er nooit slechte dagen mogen zijn (laatste lijkt een beetje een rage deze tijd dat je altijd maar blij moet zijn. Zonder het foute toch ook niet het goede?). Maar ik wil wel graag weer vrij zijn om keuzes durven te maken. En in ieder geval de ruimte hebben om mijn plek en geluk te vinden. (Bedoel niks kwa carrière ofzo. Gewoon iets kunnen of iemand kunnen hulpen/ergens blij van kunnen worden). Dus ik heb het idee al jaren op heel veel verschillende manieren te proberen en niks lijkt te helpen? En de een raad bijv. Een keer paddo's met zulke problemen (wel medicatie vrij) juist aan. En nu weer heel veel bijv af."
"Bedankt voor al jullie reacties trouwens heel interessant en helpfull!"
"Ik heb het zelfde probleem. En ik dacht juist dat het altijd tegen die klachten van het overgeven en dergelijke hielp. Ipv veroorzaakte. Probeer nu ook steeds te stoppen. Maar tot nog toe lukt me dat steeds een week. En dan rook ik er weer één in het weekend. Ik douche wel ontzettend veel dwangmatig als ik het heb. Zou het zonder helemaal niet trekken en mezelf wss wat aan doen. Het zakt ook niet af na een uur maar kan dagen aanhouden. Ik kan de aanvallen ook maar af en toe hebben. En ze lijken idd vooral in de ochtend of als ik ergens heen moet of naar huis kan de kop op te steken. Wat mij het idee gaf/geeft dat het psychisch is. En of met overprikkeling te maken hebben. Hoe gaat het nu bij jou?"
"Hoi hoi, ik heb jaren geleden (toen was ik onder de 20 nu bijna 27) 2 keer xtc gebruikt. Ik heb somatische klachten waaronder al jaren heel vaak misselijk/overgeven/ziek. Ik blow dagelijks. En gebruik dagelijks quetiapine om te slapen 200 mg. (Geen psychoses of depressies wel burn outs en c-ptss etc). Die als het goed is de heropname remt van serotonine. In december heb ik XTC gebruikt. Ik voel hier gewoon alles van? Ik gebruik nu vaak 1 pil en 4 a 5 uur later nog één pil. Heb ik dan alle keren kans gehad op het "serotonine syndroom" door de medicatie die ik gebruik? Ik zweet altijd veel meer en nuchter wiebel ik ook al met mijn benen dus dan registreer ik dit niet als vreemd tijdens het gebruik? Belangrijkste van mijn post; ik heb sindsdien veel minder last van de hele heftige aanvallen./eindelijk een iets leefbaardere situatie. En ik merk gewoon dat als het meer als een maand geleden is het weer terug begint te komen. (Ik heb het niet met die insteek gebruikt en focus mij er ook niet stuk op). Nu snap ik dat dit zeer ongezond is. En 2 a 3 maanden als tussenpozen beter zou zijn. Maar als ik zo veel ziek ben gebruik ik ook een hoop meer medicatie. De quetiapine of lorazepam etc. Wat toch ook niet gezond etc. Is? Nu lees ik ook veel over stimulerende middelen en depressies/angsten/ptss. En dat de psychologie het al lang onderzoekt/meer wilt inzetten. Hebben jullie daar persoonlijke positieve ervaringen mee? Op het forum lees ik vooral dat het negatieve effecten kan hebben als je geestelijk niet erg stabiel bent? Kortom zit het tussen mijn oren dat dit mijn toestand lijkt te verbeteren? En hoe ongezond is het in verhouding met het mis/gebruik van medicatie? BVD!!🥰"
"Fool zei: Vooral autodidactisch, daarom kun je mijn posts ook vaak beter kritisch lezen. Klik om te vergroten... Zie hier boven 🙈"
"Jesse Pinkvrouw zei: Je hebt al kans op het serotonine syndroom aan het hoeveelheid pillen dat je gebruikt. 2 pillen is echt belachelijk veel of het moeten hele erge lichte pillen zijn. Dit gaat vragen om problemen en is alles behalve veilig. Tenzij je je receptoren in je hersenen naar de klote wilt helpen, be my guest.. Zoek professionele hulp en ga nu vooral niet aan de drugs. Hoe vaker je xtc gebruikt hoe sneller je de negatieve kanten gaat voelen, en dat lijkt nu zo onwaarschijnlijk omdat het nu nog goed voelt. Maar over 4/5 maanden piep je al anders. Vooral in deze hoeveelheid, mega ongezond. Heb ik positieve ervaringen? Nee. Ik dacht precies hetzelfde als jou, xtc gaat me blijer maken. Maar dan misbruik je het een voor je het weet lig je een week depressief op bed omdat je serotonine level onder de grond ligt. En de magie? Datgene waar je nu blij van denkt te worden? Die raak je echt heel snel kwijt zo. Dus ja, dit zit tussen je oren. Nogmaals, zoek professionele hulp en laat de drugs ( en vooral deze hoeveelheid) snel achterwege Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie en advies! Ik heb al meer als 10 jaar professionele hulp die mag tot nog toe niet baten. En het gaat me niet om de trip of het gevoel daarvan. maar om de periode erna die dan beter lijkt te gaan. Ik gebruikte pillen van ong 200mg. Ik ben 2 dagen erna wel een beetje brak maar niet depressief. Ik heb het sinds december elke maand gedaan. Ik zal het wel netjes bij een paar keer per jaar gaan houden. Dankjewel."