Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over het 1e x gebruiken v truffels

Vraagje over het 1e x gebruiken v truffels

5 antwoorden
741 weergaven
18-5-2026
F
FugaciouzzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil er allereerst liever niemand bij hebben, daar heb ik met drank of drugs als ik het voor het eerst gebruikte, juist geen goede ervaringen mee.

ik wil eigenlijk graag een "innerlijke" ervaring (of een in de natuur maar dat vind ik wel te spannend in mijn eentje voor de eerste keer) dus kan ik dan het beste op bed of bank gaan liggen met een slaapmasker en een muziekje op?

Of is het verstandiger het de eerste keer maar gewoon te ervaren en niet andere zintuigen uit te zetten?

Heb, mis ook een beetje dom, het idee dat je eerste ervaring met zoiets als dit het meest intens is enz. En wil dat dan wel ten vollen benutten? If you know what i mean.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fugaciouzz zei:
Of is het verstandiger het de eerste keer maar gewoon te ervaren en niet andere zintuigen uit te zetten?
Klik om te vergroten...
Ik heb juist ervaren dat het afsluiten averechts werkt.
Als je een innerlijke reis wilt opzoeken en je begint met afsluiten lijkt mij niet logisch.
En het beste is de overgave kunnen geven wanneer ne psychedelische middelen probeerd.
Wat vooral belangrijk is, zijn de voorbereidingen.
Leg aantal dingen klaar waarvan je denkt behoefte aan te hebben zodat je het tijdens niet hoeft, zorg voor voldoende eten/drinken en de rest komt vanzelf wel!
Ikzelf heb nooit heel erg hard getript op truffels.

Veel plezier en wees voorzichtig!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fugaciouzz zei:
Ik wil er allereerst liever niemand bij hebben, daar heb ik met drank of drugs als ik het voor het eerst gebruikte, juist geen goede ervaringen mee.

ik wil eigenlijk graag een "innerlijke" ervaring (of een in de natuur maar dat vind ik wel te spannend in mijn eentje voor de eerste keer) dus kan ik dan het beste op bed of bank gaan liggen met een slaapmasker en een muziekje op?

Of is het verstandiger het de eerste keer maar gewoon te ervaren en niet andere zintuigen uit te zetten?

Heb, mis ook een beetje dom, het idee dat je eerste ervaring met zoiets als dit het meest intens is enz. En wil dat dan wel ten vollen benutten? If you know what i mean.
Klik om te vergroten...
Alleen gebruiken is wat mij naar de afgerond heeft gebracht. De ervaring die je zoekt klinkt als iets wat een psyhedelicum je kan geven. Die zijn niet ze verwoestend als Coke en Alcohol als je gevoelig bent voor verslaving. Maar het kan wel een heftige ervaring zijn, en het is wel slim om het samen met een nuchter iemand te doen die jou veilig kan houden mocht het nodig zijn. Daarnaast is samen lachen ook wel echt helend. Mocht je het toch alleen willen doen dan is dat niet per sé verkeerd, maar houd je dosering dan, zeker de eerste keer, laag.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zou de eerste keer een lichte dosis nemen, zeker als je alleen bent en nog geen ervaring hebt met dit soort middelen. Je kunt in bed gaan liggen met een slaapmasker op, maar dit is mogelijk wat te intens voor een eerste keer trippen (uiteraard afhankelijk van de dosis). Ik zou gewoon lekker doen waar je zin in hebt en wat muziek luisteren. Zo kun je de effecten rustig leren kennen zonder dat je gelijk in het diepe gezogen wordt, dat kan altijd later nog.

Je hoeft je geen zorgen te maken over dat je je eerste ervaring "vespilt" om het zo maar te zeggen. Bij dit soort middelen kun je altijd op een later moment wanneer je de ervaring verwerkt hebt een hogere dosering proberen. Vaak krijg je bij elke verhoging van dosering weer een interessantere of indrukwekkendere trip dan de vorige keer.

Het is niet zoals met XTC dat je ervaring nooit meer zoals de eerste keer zal zijn. Tuurlijk kun je wel gewend raken aan het effect, maar het zal niet teniet doen aan je ervaring.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fugaciouzz zei:
Ik wil er allereerst liever niemand bij hebben, daar heb ik met drank of drugs als ik het voor het eerst gebruikte, juist geen goede ervaringen mee.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je gedachtegang maar vergis je niet. Psychedelica is met geen enkele andere drug te vergelijken. Maar dan ook echt niet.... coke speed mdma hebben allemaal wel wat overlap in werking en alcohol is praktisch het tegenovergestelde van psychedelica.

Dus ik raad je toch aan het te doen met iemand die je vertrouwd en mooi zou zijn dat die al ervaring heeft. Maar je prettig en vertrouwd voelen bij deze persoon is wel min of meer een vereiste.
Fugaciouzz zei:
Heb, mis ook een beetje dom, het idee dat je eerste ervaring met zoiets als dit het meest intens is enz.
Klik om te vergroten...
Begrijpelijk omdat je het nog vergelijkt met andere drug. Met psychedelica kan elke trip even of zelfs intenser zijn dan een vorige keer.
Fugaciouzz zei:
ik wil eigenlijk graag een "innerlijke" ervaring (of een in de natuur maar dat vind ik wel te spannend in mijn eentje voor de eerste keer) dus kan ik dan het beste op bed of bank gaan liggen met een slaapmasker en een muziekje op?
Klik om te vergroten...
Ja kan prima maar ik zou, vooral een eerste keer, de ervaring naar jou laten komen ipv het te proberen te sturen. Laat de ervaring op je af komen en dan kan je altijd nog kiezen om bijvoorbeeld een slaapmasker op te doen. Muziekje is altijd goed.
Fugaciouzz zei:
Of is het verstandiger het de eerste keer maar gewoon te ervaren en niet andere zintuigen uit te zetten?
Klik om te vergroten...
Ik zou dus zeggen laat het je maar overkomen en ervaar. Sturen etc kan altijd nog mocht het je bevallen en je het nog een keer gaat doen nadat je deze eerste ervaring goed hebt verwerkt.

Allemaal geen feiten, maar puur vanuit ervaringen gevormde mening:innocent:
F
FugaciouzzLid
01-01-2024, 00:00
#6
Top heel erg bedankt voor de reacties hier heb ik een hoop aan! 🤍

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."