Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpiaat gebruik en obstipatie

Opiaat gebruik en obstipatie

7 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja, ik ken dat. dan leegt je darm zich in 1 keer lijkt t wel en komt er een abnormaal grote berg poep uit. en pijn dat dat dan doet, phoe!!! (tranen in je ogen, denkend dat je dood gaat! heb dat zo'n 4 keer in mijn leven gehad, dacht dat ik van binnen open scheurde, wat waarschijnlijk ook niet veel scheelde!).

maar, als ik ziek ben dan loop ik juist leeg, dan heb ik juist zulk erge diaree dat t gewoon brand. er komt dan gewoon zuur uit lijkt t wel, is waarschijnlijk ook zo, gewoon puur maagzuur. dus, ik hoeg gelukkig geen middel om zijn stoelgang aan de praat te houden, als ik daar al iets voor zou nemen dan zou het eerder iets zijn om het juist tegen te gaan. maar, methadon heeft als eigenschap dat het je darmen nog meer als dope stillegt, dus waarschijnlijk is het de meth bij jou die dit veroorzaakt, en dan kan zo'n middel geen kwaad.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het grootste nadeel voor mij van methadon maar weet waar de oorzaak ligt en kies er zelf voor uiteindelijk. Probeer goed op te letten met eten erna wat koffie drinken en ben vanwege hevige buikkrampen gestopt met de Movicolon. Ben zelfs anderhalve kilo afgevallen op de toilet in de afgelopen week. Misschien moet ik ook maar eens een halve dag in ontwenning gaan dan gaat het wel stromen.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#3
Opiaten en ontlasting gaan niet goed samen nee, je zit onder de pijnstillende dope maar ondertussen verga je van de pijn op de plee door bijv. een hardnekkige drol. Ik gebruikte vroeger van die kruidenthee en dat werkte altijd goed. Kan me niet meer exact herinneren welke het was maar ik dacht dat het voor het reinigen van je lichaam was, zal wel van Kneipp o.i.d zijn geweest. Ik nam dan een kopje van die thee en pas de volgende dag kwam alles los, dan was er ook geen houden meer aan en was je weer even verlost van een hoop ballast.
s
singing55Lid
01-01-2024, 00:00
#4
willemvaag zei:
Het is een blijft een lastig iets maar het is de laatste tijd weer wat beter. Evengoed blijft het wel erg aanwezig het gevoel van ik moet. Ben een paar dagen gestopt met de Movicolon maar zit eraan te denken om weer een zakje dagelijks te gaan nemen. Aangezien alles nog wel erg stroef verloopt heb ooit iets gelezen over een lepel stroop eten maar weet niet of dat klopt googlen dus.
Klik om te vergroten...
hoi, ik gebruik ook zakjes 2x per dag,forlax 10gram,als ik dit niet inneem,dan zit ik met hele harde ontlasting,en dat is echt vreselijk, uren op de wc doorgebracht,dus ik neem het wel in
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het is een blijft een lastig iets maar het is de laatste tijd weer wat beter. Evengoed blijft het wel erg aanwezig het gevoel van ik moet. Ben een paar dagen gestopt met de Movicolon maar zit eraan te denken om weer een zakje dagelijks te gaan nemen. Aangezien alles nog wel erg stroef verloopt heb ooit iets gelezen over een lepel stroop eten maar weet niet of dat klopt googlen dus.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
ik gebruik enkel dagelijks dope, geen methadon. dus heb ik gelukkig een goede stoelgang.
toen ik methadon had kon ik maar om de paar dagen poepen, en dat kon dan wel; eens pijnlijk zijn, een van de nadelen van meth. de dope is van dien aard tegenwoordig dat het niet echt meer maakt dat je niet meer kunt poepen, of t moet zijn dat je meer dan een gr per dag neemt, (zit zelf op een half gram dope per dag).
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nu is dit iets wat volgens mij veel opiaat verslaafden ervaren. Heb zelf last hiervan en neem dagelijks 2 zakjes Movicolon hiervoor. Het werkt alleen ik vind het wel vervelend om dit te moeten nemen het middel heeft ook bijwerkingen. Het stapelt zich op en voor mij is de obstipatie is voor mij het grootste nadeel aan opiaten. Probeer op mijn voeding te letten i.c.m. 2 zakjes movicolon. Heb de laatste weken maagkrampen, lucht in mijn darmen zo voelt het, druk opbouwen maar stop ik met de Movicolon dan krijg binnen 1 a 2 dagen weer meteen last van waarvoor ik het neem. Hebben andere mensen die opiaten gebruiken daardoor hier last van aangezien het een bijwerking is nu heb ik gehoord dat het op lange termijn stabiliseert maar gebruik nu dik 3 jaar of meer dagelijks opiaten en het wordt niet minder...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op de dope had ik minder last van verstoppingen denk dat het te maken heeft met het feit dat ik constant een dosis methadon in mijn bloed heb. Het is vervelend en had een paar dagen weer flink buikpijn en vanmorgen is er een hoeveelheid uitgekomen pijnlijk. Was niet hard maar de hoeveelheid was abnormaal neem nog steeds movicolon maar stop af en toe een paar dagen en dan stapelt het zich heel snel weer op. Nu ben ik van plan om movicolon twee weken elke dag 1 zakje te nemen aangezien het nu weer op gang is en het zo moet blijven. Heb de hele dag door een opgeblazen gevoel en hoop dat het nu wat minder gaat worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."