Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP GEVRAAGD FENTANYL TOEDIENIING!!!!!

HELP GEVRAAGD FENTANYL TOEDIENIING!!!!!

19 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Pieter210 zei:
willemvaag zei:
ja goeie vraag ik wil wel weten wat het verschil tussen No. 3 en No.4 is in sterkte of wat want ik vind het zo vaag klinken heb wel van percentages zuiverheid gehoord maar wat willen die nummers precies zeggen
Klik om te vergroten...
Ik heb begrepen dat #4 de minst versneden H is, shotkwalitit dus...
Klik om te vergroten...

Nr. 3 is heroine in freebase vorm die je kan roken, nr. 4 is de zoutvorm die goed oplosbaar is in water waardoor het goed is voor snuiven en shotten. Om nr. 3 te shotten wordt het eerst opgelost in een zuur om er een zout van te maken en dan heb je dus weer nr. 4. Omdat nr. 4 veel minder voorkomt is het over het algemeen veel zuiverder maar de nummers zeggen in principe niets over de zuiverheid.
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#2
pvh337 zei:
ik zit nog maar een paar dagen op deze website maar wat ik allemaal lees heb ik toch een vraagje.. waarom zoeken de meesten steeds meer naar nog hogere dosissen en zwaardere en verslavenderende middelen om van ontwennings te ontkomen?? is het niet juist de bedoeling dat je de ontwenning gelijdelijkaan stopt door deze middelen op een correcte manier te gebruiken en stilletjesaan af te bouwen zodat je na verloop van (lange) tijd weer normaal kan functioneren en je normaal goed voelen zonder enige medicatie of drugs?? :-s
ik heb vanaf men 15de tot men 20ste zwaar aan de heroine en cocaine gezeten. uiteindelijk zat ik thuis en wou ik geholpen worden. heb in een jaar tijd 7 verschillende instellingen gezeten bij waar ik (zeker de eersten) een paar cold-turkeys heb gehad omdat ze me geen methadone wouden geven. uiteindelijk heb ik een dokter gevonden (want in belgie is het niet zo evident dat een dokter methadone voorschrijft) die me heeft voorgeschreven. ik heb toen men verstand er bij gehouden (wetende dat je vrienden of in de gevangenis zitten, dood zijn, al hun vrienden + partners kwijt zijn "tenzij die ook gebruiken") en heb i.p.v. vele vrienden van mij de methadone mengde met heroine, heb ik gewoon het voorschrift gevolgd van de dokter en op lange tijd om de zoveel tijd iets afgebouwd. ik ben nu al zes jaar clean (van de heroine en cocaine). lolz maar daarna ben ik wel nog talloze keren in ziekenhuisbeland voor alcohol en medicatie verslaving :-s nu ik dronk nog tot gisteren elke dag (paar liter sterk bier + 10 amnesia-joints). heb valium gekregen en ik ga da net zoals de methadone GEBRUIKEN om af te kicken, niet zoals 99 procent hier doet en het MISBRUIKEN door gewoonweg benzo's te nemen en erop zuipen en andere drugs of medicatie erbij te gebruiken.
Klik om te vergroten...

Verslaving en gewenning wellicht?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alcohol is vaak inderdaad veel schadelijker dan heroine, en stoppen met heroine en methadon om daarna een zware drinker te worden die tevens pillen slikt als snoepjes is niets meer dan de ene verslaving voor de andere te verruilen. dus, ik vrees dat je destijds nooit bent afgekicked. je hebt enkel het ene middel voor het andere (of de andere) verruilt.

dus de vraag waarom mensen het ene voor het andere verruilen is nogal apart, daar je zelf precies hetzelfde hebt gedaan. maar dat geeft niet hoor, vaak zie je dingen wel bij anderen maar zie je ze bij jezelf over het hoofd. we ziin allemaal ook maar mensen, en die maken fouten.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja zie het zelf heel veel en doe het zelf ook van het ene middel naar het andere middel. Ik denk dat iedere verslaafde een voorkeursmiddel heeft en dit alleen als een probleem ziet. Alle andere middelen kunnen wel want daar zijn ze niet verslaafd aan. Iemand die drinkt en die snuift een keer pep vind dat niet zo snel een probleem als dat diegene drinkt (dit is lastig om te verwoorden sorry als ik vaag wordt). Iemand die pep gebruikt en die drinkt een keer vindt dat ook geen probleem. Zelf ben ik van speed naar heroine gegaan met heel veel tussenmiddelen. Nu heb ik heroine verruild voor methadon maar zo is het. Maar kun je je voorstellen als je al die berichtjes leest van pvh337, hij vertelt anderen te stoppen met heroine en coke. Zelfs methadon daar rot je van weg als ik hem mag geloven. En dan ineens ja maar 2.5 liter bier van 9% en weet ik hoeveel joints en slaappillen. En dan moet ik stoppen met mijn methadon en weet ik dingen waar ik dus niet om gevraagd heb. Dit maak ik hem duidelijk in een bericht wat ik aangepast heb tot twee keer toe want ik was pissig. Ik kies mijn leven en ik kies mijn keuzes en dit moest ik even kwijt want ik heb mij hier echt in mijn gewone leven. Maar ik laat het hierbij en hoop dat hij inziet dat het gewoon super hypocriet is. Maar no hard feelings maar soms kloppen dingen niet..
X
XsoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kunnen jullie vragen eens beknopt neerzetten?
-
-
-

Of nummeren?

1
2
3

En gebruiken van witregels?

Zodat alles wat minder door elkaar en achter elkaar staat?
Kan er zo niks van maken.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heerlijk mensen die mijn verhalen niet kunnen lezen. Zal wat beter opletten op mijn euhm vocabulaire maar niet nummeren kan inzien dat het nogal een lap tekst is zo maar vind het moeilijk om iets kort te houden. Wil normaal maar een paar regeltjes typen maar worden vliegen er bij mij uit voor ik er erg in heb druk op enter en het is er.

Maar zal proberen nog meer op mijn manier van schrijven te letten als ik het zo terugkijk ben ik de enige die helemaal geen enter toets gebruikt normaal.
r
rudolfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb zelf die pleisters wel gebruikt.
Ik moet zeggen dat ik het helemaal niet vind werken.

Ik had ze van 100 en plakte er 3 tegelijk en nog had ik niet de indruk dat ze werkte.

Ik gebruik dan ook wel veel morfine (intraveneus) , maar je zal toch iets moeten merken van de pleisters?


De hoeveelheid heroine die je gebruikt(topicstarter) is meer dan de hoeveelheid pleisters die je plakt.
Let wel op dat de eerste paar uur tot een dag je niks merkt van de pleisters.Ze moeten eerst door heel je huid,vetlaag enz enz heen willen ze in je bloedbaan komen.Dan pas gaat er iets werken.Tegen de tijd dat het in je hersenen is ben je zeker een halve dag verder.

Een vervanger van heroine/morfine is het zeker niet.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pieter210 zei:
Even een off-topic vraagj, da_pj: hoeveel mg gebruikt je als je H4 snuift?
Klik om te vergroten...
Ten eerste...Woow sorry dat ik hier nu pas op reageer :confused:.

Ondertussen zal iedereen al wel gehoord hebben van het deepweb en hun markets en bitcoins (digi betaalmiddel).

van waar ze met de cijfers nr3 "de bruin die we allemaal kennen" en nr4 "china white", zijn afgekomen weet ik niet maar stond zo geadverteerd.

De nr4 die ik toen had kwam uit Thailand (zag ik op de postzegel).

Ik hoefde maar een speldenkopje te snuiven en in de ochtend en ook voor het slapen, dus het was de beste die ik ooit heb gehad en ook MEGA duur...MAAR DAT WAS HET ECHT WAARD! Had zo een mega opi tolerantie en om dan maar een kleine hoeveelheid zoals een speldenkopje nodig te hebben was dit echt heel zuiver.

Sorry voor deze zeeeeeeeeerrrrrrrr late reactie :flushed: :flushed:
:wave:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hey hallo :wave: :wave: :) !

Ik heb hier een aantal Fentanyl pleisters terug liggen een 3 tal van Janssen Pharmaseutica.
Het zijn er van 50ug en Durageric of zoiets dus ik denk zonder gel. De vorige die ik had waren van Sandoz en had er een hoop hoor...van 25,50,75 en :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: :rockband: ...van 100ug of mcg ik denk dat het wel hetzelfde is zeker?? Nu ik weet ik heb nog zelf een beetje over...Heroine nr4 liggen :grin: :sunglasses: :sunglasses: ...dus ik denk dat het de zwaarste opiaat is dat ik tot nu toe heb gebruikt. Opi's diee ik gebruik of al gedaan heb :
# Bruin nr 3 en nr4 nu voor de 1ste keer. De 3 chinees ik (roken) de nr4 snuifjes
# Methadone : siroop, tabletten en nu in capsuls...hoogste mg ooit genomen was 130mg, nu dagelijks 35mg en aan het afbouwen (dosis bepaal ik zelf min 3 dagen in de week 50mg omdat ik af n toe nog bruin rook)
#Oxycontin MundiPharma : 10mg, 20mg,40mg, en 4 stuks van 80mg gekocht los via via, de rest per doosje van 30 stuks in 3 strips
# Hydromorfone ...Dilaudid 8mg tablets (5 tabletten van over de oceaan via via). Hier bestaat het onder de naam Palladone van MundiPharma ook in verschillende sterktes.
#Oxycodone 10mg en 20mg capsuls van Mundipharma
#Ms Contin 30mg (20stuks), 100mg (2 losse pillen)

Maar nu zit ik hier met terug een paar Fentanyl pleisters maar zoals ik al zei duragesic ofzo :flushed: ...Na al die opiaten zou je denken wat is het probleem?? Wel hier vraag ik dus echt advies voor het gebruik van iemand die het spul goed kent. Het ding is..ik wil gewoon 1 voor mezelf proberen maar wat me afschrikt is dat het 72 uur duur als je de patch hebt geplakt en heb trouwens een hoge opiaten tolerantie (nu zeker met die nr4 bruin waar ik een kleinnn snuifje van neem en dan zeker +12u goed ben :openmouth: ).

Ik wil deze pleister van 50ug of mcg (nu staat er ug op en vorige keer was het mcg :rolleyes: :confused: !! ). Maar bon als ik deze pleister bewaar voor een dag dat ik wakker wordt en een 30 tal min wacht expres tot ik begin te kicken...zou ik de pleister er dan kunnen opkleven zonder al te veel gevaren?? Of tips?? Het rare is dat ik een hoge tolerantie heb maar toch zelf eerst raad vraag want dit is dan wel DE zwaarste opiaat (denk ik) uit het lijstje die ik dan zelf eens wil uit proberen. Dus...IS DIT VEILIG VOOR EEN PERSOON ALS IK MET DAGELIJKSE METHADONE DOSIS VAN GEMIDDELD 40_45MG EN MAX 3 DAGEN IN DE WEEK STERKE BRUIN OP ROKEN WAT STEEDS EEN GRAM IS?

Het rare is dat er iets zwaar zou moeten op komst zijn qua opiaten maar weet niet of Fentanyl 50ug zwaarder is namelijk... :rockband: :rockband: :rockband: ...OXYMORPHONE VAN OVER DE OCEAAN EN HEEFT DE NAAM OPANA EN IS 40MG!

Dus nu weten jullie redelijk veel van mijn tolerantie en wat ik van opiaten heb gebruikt, dus aub advies is welkom het liefst Flameon of een specialist ofzo :) :wink:

:wave: :wave: :wave:
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sorry ik kan je niet helpen maar als ik jou was zou ik om geheel andere hulp vragen..
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#11
Datwel zei:
Sorry ik kan je niet helpen maar als ik jou was zou ik om geheel andere hulp vragen..
Klik om te vergroten...
:wave: Hey! Bedankt voor je reply :wink: .
Het is grof om te zeggen maar heb research gedaan en heb zo 1 pleister aan de binnenkant van men linker bovenarm geplakt. Heb alle stappen gevolgd voor de maximale werking.
Werking : Opgestaan en een lekker warme douche genomen doordat ik begon af te kicken en geen bruin of methadone of iets anders wou pakken om te zien of zo een pleister echt helpt. Tijdens het douche goed overal gewassen (wat normaal is :rolleyes: :P ). Vervolgens na het afdrogen de plek waar de pleister ging komen onthaard met men normaal scheermes en nadien die plek nog eens goed gereinigd. Dus.....pakje open geknipt en daar zag ik de pleister al zitten aan de blinkende binnenkant van de verpakking :) . Heb plastiek eraf gehaald in 2 stuks doe je dat dus en vervolgens de pleister netjes op de haarloze, gewassen plek geplakt. Zo 1 pleister doe je 3 dagen mee maar hier komt mijn ervaring :)

Ervaring : Zoals ik hierboven alles al heb omschreven was ik mij aan het aankleden en na bijna 15min pas begon ik me wat terug normaal te voelen, ik dacht dat het steeds beter aan zou voelen eens er nog is 1uur voorbij is gegaan. Pffff....man wat een tegenvaller zeg, ik voelde me precies of ik Methadone had genomen maar niet mijn volledige dosis m.a.w ik had alleen nog last van af en toe een rilling en geeuwen. Dacht bij mezelf dat dit gewoon aan mij lag en heb dus een DVD opgelegd om er niet aan te denken. Vervolgens was de film al 45min bezig en had nog steeds hetzelfde gevoel + was echt mee met het verhaal in de veronderstelling dat ik zou vergeten dat ik met een 50ug pleister zat. Maar het mocht niet baten want na 3uur en 15min had ik nog steeds die lichte symptomen :confused: , dus heb ik er 2 capsuls Methadone moeten bijnemen en dan was het goed. Dan voelde ik me terug normaal.

Wat mij hier bij afschrikt is dat ik serieus ben geschrokken van mijn opi-tolerantie :openmouth: :( :( !
Dit kan toch niet dacht ik, want Fentanyl is toch de sterkste of de 2de sterkste opi-medicatie??
Dus de volgende dag word ik wakker en hey ik voelde me kiplekker de 2de dag tot ik 5 uur later weer 2 meta capsuls moest nemen :( .

Het zou 3 dagen moeten werken maar na 2 dagen heb ik de pleister er in 1 ruk afgetrokken want het plakte wel serieus aan men vel. Dus weet ik dat ik de volgende keer de 75ug moet proberen en dus weet ik nu dat 50ug pleisters iets te zwak zijn (en ik had er eerst nog schrik van dat het te heftig zou zijn :flushed: ), maarja liever voorzichtig en ongelukken voorkomen.

Dus wat is jullie gedacht over deze ervaring, ligt het aan men tolerantie of iets anders?? Mentaal kan het niet zijn doordat ik men gedachten heb verzet en een spannende DVD had opgelegd waarbij ikzelf zo mee was met het verhaal dat ik de pleister helemaal was vergeten + heb express gewacht om de pleister aan te brengen door mezelf al afkickend tamelijk lang onder een warme douche heb gestaan en bijna moest kotsen dus daaraan wist ik dat mijn opi-receptoren helemaal vrij waren van opiaten!!.

Bedankt aan iedereen die de tijd nam om dit te lezen en aan degene met tips/advies of een mogelijk andere verklaring.

:wave: :wave: :wave:
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#12
we hebben als gebruikers als snel een hoge tolerantie tegen dit soort middelen, nu moet ik zeggen dat ik geheel geen ervaring heb met fentanyl, dus kan daar weinig over kwijt. Maar gebruik al 29 jaar heroine en heb 3 methadon kuren gehad. Vrees dat de dosis in de plijsters te laag was en je er dus meer had moeten gebruiken, of dat fentanyl (in plijster vorm) zowiezo niet toerijkend is in dit soort gevallen.

Kan me de teleurstelling goed voorstellen, je hoopt zo dat je je goed of gewoon gaat voelen, en maar wachten, de tijd verstrijkt. Eerst kun je t nog niet geloven, maar uiteindelijk na een paar uur kun je er dan niet meer omheen, het werkt gewoon niet (goed genoeg).

tja, tolerantie, bestond dat maar niet.
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Even een off-topic vraagj, da_pj: hoeveel mg gebruikt je als je H4 snuift?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#14
ja goeie vraag ik wil wel weten wat het verschil tussen No. 3 en No.4 is in sterkte of wat want ik vind het zo vaag klinken heb wel van percentages zuiverheid gehoord maar wat willen die nummers precies zeggen
P
Pieter210Lid
01-01-2024, 00:00
#15
willemvaag zei:
ja goeie vraag ik wil wel weten wat het verschil tussen No. 3 en No.4 is in sterkte of wat want ik vind het zo vaag klinken heb wel van percentages zuiverheid gehoord maar wat willen die nummers precies zeggen
Klik om te vergroten...
Ik heb begrepen dat #4 de minst versneden H is, shotkwalitit dus...
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja zoiets had ik ook al bij google maar de vraag was meer de starter van de topic aangezien die met die termen smijt vroeg ik me af of ie ook even kan toelichten wat het precies inhoudt aangezien ik ervanuit ga dat de gemiddelde heroine gebruiker deze niet eens gebruikt of kent denk dat dit ook voor veel dealers geldt maar toch bedankt voor je antwoordt..
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#17
50 ug fentanyl is gelijk aan 0,05mg en aangezien fentanyl 100 tot 80 keer sterker is dan morfine heb je het hier over max 5mg morfine toediening per uur. Dat was veel te laag om jouw onthoudingsverschijnselen tegen te gaan als je per dag 35 mg methadon gebruikt met evt. nog bijgebruik van H. Helemaal ook omdat de halfwaardetijd van fentanyl vrij kort is waardoor je niet echt level opbouwt.
Als je toch met fentanyl aan de slag wil kan je beter een neusspray gebruiken zodat je zelf kan doseren en uitvinden hoeveel je nodig hebt. Overigens, ik heb wel eens gelezen dat je de gel van de pleisters kan roken en dat dat ook goed werkt.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Datwel zei:
Overigens, ik heb wel eens gelezen dat je de gel van de pleisters kan roken en dat dat ook goed werkt.
Klik om te vergroten...

Heb ik ook gelezen, maar kijk wel uit hierbij want op een pleister van 50ug zit totaal 8.2mg fentanyl op als ik me niet vergis. Ongelukjes komen veelvuldig voor ermee zoals je op internet site(s) terug kan lezen.
Las ook meerdere verhalen van iemand die het prachtig en relaxed vond/vind om te roken, maar kijk ermee uit aub. Blijven gevaren aan hangen gezien de hoge hoeveelheid die op 1 pleister zit van als voorbeeld 50ug. per/uur

Greets!
p
pvh337Lid
01-01-2024, 00:00
#19
ik zit nog maar een paar dagen op deze website maar wat ik allemaal lees heb ik toch een vraagje.. waarom zoeken de meesten steeds meer naar nog hogere dosissen en zwaardere en verslavenderende middelen om van ontwennings te ontkomen?? is het niet juist de bedoeling dat je de ontwenning gelijdelijkaan stopt door deze middelen op een correcte manier te gebruiken en stilletjesaan af te bouwen zodat je na verloop van (lange) tijd weer normaal kan functioneren en je normaal goed voelen zonder enige medicatie of drugs?? :-s
ik heb vanaf men 15de tot men 20ste zwaar aan de heroine en cocaine gezeten. uiteindelijk zat ik thuis en wou ik geholpen worden. heb in een jaar tijd 7 verschillende instellingen gezeten bij waar ik (zeker de eersten) een paar cold-turkeys heb gehad omdat ze me geen methadone wouden geven. uiteindelijk heb ik een dokter gevonden (want in belgie is het niet zo evident dat een dokter methadone voorschrijft) die me heeft voorgeschreven. ik heb toen men verstand er bij gehouden (wetende dat je vrienden of in de gevangenis zitten, dood zijn, al hun vrienden + partners kwijt zijn "tenzij die ook gebruiken") en heb i.p.v. vele vrienden van mij de methadone mengde met heroine, heb ik gewoon het voorschrift gevolgd van de dokter en op lange tijd om de zoveel tijd iets afgebouwd. ik ben nu al zes jaar clean (van de heroine en cocaine). lolz maar daarna ben ik wel nog talloze keren in ziekenhuisbeland voor alcohol en medicatie verslaving :-s nu ik dronk nog tot gisteren elke dag (paar liter sterk bier + 10 amnesia-joints). heb valium gekregen en ik ga da net zoals de methadone GEBRUIKEN om af te kicken, niet zoals 99 procent hier doet en het MISBRUIKEN door gewoonweg benzo's te nemen en erop zuipen en andere drugs of medicatie erbij te gebruiken.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#20
Pas mijn bericht aan ben nogal van het gvdmm vandaag het klinkt allemaal wel een beetje hypocriet vind je dat zelf niet. Ken zelf namelijk veel meer mensen die door alcohol liggen te creperen dan door heroine.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."