Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoorschift bij arts

Voorschift bij arts

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet hoe het zit in België, maar in Nederland wordt niets wat betreft medische gegevens doorgegeven zonder dat je daar toestemming voor geeft.
F
Fire234Lid
01-01-2024, 00:00
#2
swim vraagt zich af of artsen een centrale databank hebben voor medische gegevens van patienten.

Wat concreter: swim heeft bij zijn huisarts 3 keer leugens verzonnen om een voorschrift te krijgen voor benzos. stel dat swim nu bij een andere arts die zelfde leugens hergebruikt? En als hij opnieuw nodig heeft hij weer bij een andere arts gaat met hetzelfde verhaal?

Hebben artsen een centraal systeem waarop ze kunnen zien wat door andere artsen is voorschreven en waarom?
Indien niet , kan die andere arts bij zijn huisarts informatie opvragen als het verhaal verdacht overkomt?
En gaat swim hier problemen mee krijgen als hij dit regelmatig doet?
Swim woont in België

Swim weet dat benzos verslavend kunnen zijn. Hij gebruikt ze alleen recreatief en neemt na een week gebruiken minstens een maand pauze om verslaving tegen te gaan.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ten eerste, SWIM gebruiken we hier niet. Iedereen weet dat jij het bent en het leest vervelend.

Verder is er volgens mij alleen een dossier bij de betreffende arts en wordt dat gedeeld met een andere arts op verzoek en goedkeuring, maar hier kan iemand anders misschien even in bijspringen?
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Toen ik laatst bij mijn huisarts was voor astmatische klachten zag ik in hun computer al mijn medicijnen van de psychiater staan, die in principe niet verbonden is aan mijn huisarts.

Ik denk dus wel dat alles gedeeld word :P
*
*Schizophrenic*Lid
01-01-2024, 00:00
#5
In België is er zoiets als een medisch dossier dat via je eID te raadplegen is. Echter, de patiënt moet zijn toestemming verlenen aan de zorgverstrekker - indien niet is er sprake van schending op de privacy.

Eigenlijk is dit in het leven geroepen om te vermijden dat er ongewenste interacties optreden tussen de geneesmiddelen van arts x en deze die arts y voorschrijft.

Gebruik je benzo's dan proberen patiënten echt iedere smoes te bedenken om het toch maar voorgeschreven te krijgen. Dokters kunnen dan ook rondbellen naar de opgegeven huisarts.
D
DeamonLid
01-01-2024, 00:00
#6
gandwarf777 zei:
Toen ik laatst bij mijn huisarts was voor astmatische klachten zag ik in hun computer al mijn medicijnen van de psychiater staan, die in principe niet verbonden is aan mijn huisarts.

Ik denk dus wel dat alles gedeeld word :P
Klik om te vergroten...
In principe had de psychiater om toestemming moeten vragen om die informatie te delen.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deamon zei:
gandwarf777 zei:
Toen ik laatst bij mijn huisarts was voor astmatische klachten zag ik in hun computer al mijn medicijnen van de psychiater staan, die in principe niet verbonden is aan mijn huisarts.

Ik denk dus wel dat alles gedeeld word :P
Klik om te vergroten...
In principe had de psychiater om toestemming moeten vragen om die informatie te delen.
Klik om te vergroten...

Daarom gewoon je dossier bij je huisarts vragen,(de WGBO regels, je hebt er recht op) dan kan je het verbeteren. ik had volgens hun systeem oa een (slaap)apneu. Totale onzin waar de huisarts ook van heeft geleerd en wat aan had. Nu een nieuw systeem..
Nu een kloppend en zelf aangepast dossier gemaakt.

Zoals er al eerder staat in NL is het geen probleem, als je even doordenkt is het iets wat ze moeten repareren. Zo kan je bij 5 huisartsen (ingeschreven staan) gaan voor snoep, en allemaal verschillende apotheken.. rekenen dan?

Just a brainwave :P

Some thoughts are best to keep to yourself
Peace
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#8
zal wel leuk worden als je eenmaal verslaafd bent aan de benzo's, en geen enkele arts wil ze meer voorschrijven. denk er wel aan een enorme voorraad aan te leggen voor het afbouwen tzt.

en wanneer het zijner tijd is bepaal je alleen met geluk in jou geval.
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#9
Deamon zei:
Ik weet niet hoe het zit in België, maar in Nederland wordt niets wat betreft medische gegevens doorgegeven zonder dat je daar toestemming voor geeft.
Klik om te vergroten...

Dat weet ik zelfs niet en ik ben van BE. Wij komen maandelijks buiten (ik en vriendin) met colgende meds:
6 x flunitrazepam 1mg 10st/doos
1 x Rivotril 2mg 100stuks/pot
4 x Halcion 0.25mg 10st/doos
4 x Valium 10mg 30st+doos
2 x Flurazepam 30mg 30st/doos
2 xXanax bars 2mg 50st/pot

Elk van ons nog is 60 capsuls Methadon van 30mg
Dit allemaal 1 x per maand.
........
Dan ik uit de pijnkliniek en ja ze weten van me methadon maar ben sinds kort chronische pijnparient met een gezwel in men hoofd dat tegen de hersens duwt en zorgt voor ondragelijke doorbraakpijnen (wens ik niemand toe)

Ik krijg
Palladone 1.3mg IR 28 capsuls/doos
Abstral 400mcg 10st/doos........ZWAARSTE MED OOIT :openmouth:
..................
Men ouders enzo zeggen wel is dat ik zelf een apotheek kan starten :rolleyes:

Al deze benzo's zijn nooit op op een maand maar we laten de doc maar schrijven. Een hele stockage voor als er aanslagen worden gepleegd (BE is de navo en de top van de eu gevestigd) dus dan kan ik rustig lange tijd verder alsook men vriendin :grin: .


Maar dit is alles van 1 doc dus kan niet zeggen of er zo een systeem is, wij hoeven niet aan doktershopping te doen he :tearsofjoy:

:wave:
D
DatwelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Aha, een gezwel in je hoofd, dat verklaart een hoop.
Vertel anders nog even hoeveel je bij de apotheek kan ophalen, ik ben het even vergeten...
:wave: :wave: :wave:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#11
Datwel zei:
Aha, een gezwel in je hoofd, dat verklaart een hoop.
Vertel anders nog even hoeveel je bij de apotheek kan ophalen, ik ben het even vergeten...
:wave: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Is dit vriendelijk bedoeld of een sarcastische gemene opmerking?
Ik hoop het eerste natuurlijk zou anders ziek zijn om hiermee te lachen!

Ben chronische pijnparient en ben in behandeling in de pijnkliniek. Moet binnenkort terug een MRI doen en mss terug ook een EKG.

Heb zelf een voorschrift voor abstral 800mcg het zwaarste....of wil je er een foto van mss?? Ook neem ik oxynorm instant 20mg zuigtablet om op de tong te smelten.

Qua benzo's krijg ik elke maand :
6 dozen flunitrazepam 1mg
4 dozen halcion 0.25mg
en 1 pot rivotril 2mg + mijn vriendin krijgt dan ook nog andere benzo's (valium,xanax bars,flurazepam)
.......................

Sorry als ik je reply verkeerd heb opgevat :) ....MAAR ANDERS GEEN PROBLEEM OM MET FOTO'S te bewijzen hoor ook al hoef ik dat niet.

fijne avond iedereen :wave:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#12
da_pj zei:
Datwel zei:
Aha, een gezwel in je hoofd, dat verklaart een hoop.
Vertel anders nog even hoeveel je bij de apotheek kan ophalen, ik ben het even vergeten...
:wave: :wave: :wave:
Klik om te vergroten...

Is dit vriendelijk bedoeld of een sarcastische gemene opmerking?
Ik hoop het eerste natuurlijk zou anders ziek zijn om hiermee te lachen!

Ben chronische pijnparient en ben in behandeling in de pijnkliniek. Moet binnenkort terug een MRI doen en mss terug ook een EKG.

Heb zelf een voorschrift voor abstral 800mcg het zwaarste....of wil je er een foto van mss?? Ook neem ik oxynorm instant 20mg zuigtablet om op de tong te smelten.

Qua benzo's krijg ik elke maand :
6 dozen flunitrazepam 1mg
4 dozen halcion 0.25mg
en 1 pot rivotril 2mg + mijn vriendin krijgt dan ook nog andere benzo's (valium,xanax bars,flurazepam)
.......................

Sorry als ik je reply verkeerd heb opgevat :) ....MAAR ANDERS GEEN PROBLEEM OM MET FOTO'S te bewijzen hoor ook al hoef ik dat niet.

fijne avond iedereen :wave:
Klik om te vergroten...

Sorry voor de typ fouten
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hier is al een mini stukje bewijs van de vele meds (ouders zijn hier dus kreeg al opmerking of ik soms wou meds dealen pff)
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zal nog een foto maken van het voorschrift abstral 800mcg

Voila, zo zijn die dat denken dat ik lieg gerust
:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."