Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Raver zei: Ik ben er al zo'n 6 maanden vanaf geweest. Momenteel kan ik niet stoppen met piekeren, rare fysieke tintelingen, bijna derealiseren, angstig, onrustig slapen, koude rillingen en die vreselijke onrust bij ontwaken. Alsof me hele zenuwstelsel weer van slag is. Klik om te vergroten... Is je suikerspiegel ok? Sterkte en rustig aan vandaag."
"Wesley01482 zei: Als ik de stimulerende middelen gebruik zonder de alcohol, dan voel ik me alleen iets energieker en vooral angstig ervan Klik om te vergroten... In tegenstelling tot de gemiddelde ‘upper’ werkt alcohol ook in op je GABA receptoren. Het verdooft het zenuwstelsel en dat werkt tijdens gebruik angst remmend. Middelen als 3mmc, speed en cocaïne bijvoorbeeld, werken hoofdzakelijk in op je dopamine afgifte, maar ook je noradrenaline. Side effect kan zijn dat dat een onrustig gevoel/angstig/paranoia met zich mee brengt. De alcohol kan daar tijdens gebruik een dempende werking op hebben. Als je merkt dat je angstig wordt tijdens gebruik is er maar één gezonde en duurzame oplossing: niet meer gebruiken."
"In reactie op de vraag in je topictit: wat je op de korte termijn vooral te wachten staat is een gure comedown de komende uren, gevolgd door depressieve gevoelens, neerslachtigheid, mogelijke paniek, gevoel van onrust etc. Op de lange termijn (en wellicht is dat niet zo lang meer) een verslaving die jouw identiteit overneemt tot jij jezelf niet meer zult herkennen. Bel de huisarts voor verslavingshulp. Jouw dosissen zijn gevaarlijk en onverantwoord."
"Geen ervaring met die combo. In mijn wildere jaren wel eens speed en xtc, of xtc en coke gecombineerd. Eigenlijk altijd weer de conclusie getrokken dat het 't er niet beter op maakt. Het entactogene 'knuffelige' komt niet meer terug. Je zult vooral nog veel strakker gaan staan. Dat is zeker niet per sé fijner. En wellicht wordt je nog vager dan je al bent door de XTC zelf. Daarnaast is de combo sowieso veel schadelijker voor je. Alternatieve adviezen: start wat later op de avond met de XTC. Of, en dat vind ik zelf altijd nog het best werken, accepteer de golfbeweging van de XTC. Laat wat langer tussen de bijpakmomenten. Less is more. Focus op de muziek"
"_shikantaza zei: Verslaafd + ontkenning ja. 6 dagen achter elkaar gebruiken kan ik niet recreatief noemen. Klik om te vergroten... Eens. En ter aanvulling: óf je hebt (grotendeels) in je eentje zitten gebruiken, wat een belangrijk symptoom van verslaving is, óf je bevind je in een uitermate ongezonde omgeving met zwaar gebruikende ‘vrienden’. Wellicht beiden. Hoe dan ook: geen goede tekenen."
"De Ketakoning zei: Bedankt allemaal. Ik neem even rust, doe het rustig met alcohol en ga even goed op slaap/voeding en sporten letten. na de nare ervaring zaterdag niks kunnen doen maar heb vandaag(zondag) meteen goed gegeten en een heerlijke wandeling van 25km door de natuur gemaakt! Klik om te vergroten... Heel verstandig. Ik stond er nooit bij stil: maar alcohol werkt ook op de dopamine huishouding. Dus idd slim daar ook mee te matigen als je herstellend bent van drugs als coke en 3mmc."
"Slaap doet bij mij altijd wonderen. Al is het maar een uur of twee."
"snuifsessies zei: Ik weet het haha, maar het is ook veel te veel vrije tijd hebben. Ik zit al 2 maanden thuis ivm met een operatie. Daardoor heb ik veel meer gebruikt dan normaal. Ik verwacht dat dat binnenkort wel weer goed komt wanneer ik weer full time ga werken. Ik heb wanneer ik nuchter ben en gewoon dingen te doen heb of alleen thuis zit nooit behoefte om te snuiven. Klik om te vergroten... Als ik zo vrij mag zijn wil ik je alvast een winstwaarschuwing meegeven: kans is aanwezig dat het niet zomaar ‘goed komt’ wanneer je gaat werken straks. Je plaatst gedragsverandering nu buiten jezelf: namelijk de start met werk. Paradoxaal genoeg gaat werk straks niet zorgen voor de afleiding van drugsgebruik, maar juist als aanleiding voor extra gebruik. Werk leidt namelijk tot stress. Het wordt spannend weer te beginnen, je bent er even uitgeweest en tot slot van rekening hebben jij en je vrienden een sterke koppeling gelegd tussen ontspanning en 3mmc gebruik. Na de eerste week werk zul je jezelf wijsmaken dat je het wel ‘verdiend hebt’ om te gebruiken in het weekend. En dan pleeg je weer roofbouw op jezelf en begin je slechter aan de week erop. Welkom in de neerwaardse spiraal. Je receptoren moeten herstellen en opnieuw in balans komen om straks goed voor de dag te komen bij je nieuwe job. Trap niet in de valkuil en probeer samen met je vrienden te minderen nu het nog (makkelijk) kan."
"paarsevoetjes zei: Ik waardeer alle zorgen oprecht jongens. Heel erg bedankt. Ik weet hoe ongezond ik bezig ben en hoe gevaarlijk het allemaal is. Ik ben me er bewust van dat ik hulp moet gaan zoeken, maar de drempel is hoog. Klik om te vergroten... Je hoeft je nergens voor te schamen. Belangrijkst is dat jij intrinsiek gemotiveerd bent om beter voor jouzelf te gaan zorgen. Je schopt je beloningssysteem nu dermate in de war dat de kans reëel is dat je niet meer in staat bent eigenstandig uit deze vicieuze neerwaardse spiraal te geraken."
"Stoppen met drinken is de enige duurzame oplossing. Je zult zien dat de cravings voor de uppers dan ook wegblijven / sterk minder aanwezig zijn."