Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het is best raar dat je eigenlijk nogal wat moeite moet doen om verslaafd te raken. De eerste sigaret is vies, het eerste biertje is vies en ga zo maar door. En vaak is de eerste sigaret van de dag niet eens echt lekker, of het eerste biertje van de avond. En toch maar doorzetten! Ik denk dat er allerlei factoren mee spelen, maar vooral je motivatie - de reden waarom je rookt of drinkt of wat dan ook doet - is cruciaal denk ik. Ik ging roken toen ik 14 was omdat ik 'erbij' wilde horen. Ik ging drinken toen ik 14 was omdat het me aangeboden werd, ik durfde geen nee te zeggen en later was het fijn omdat ik me dan sociaal veel vrijer voelde. Ik ben trouwens wel aan sigaretten, maar nooit aan alcohol verslaafd geraakt. Wiet heb ik een paar keer geprobeerd, maar dat had een veel te sterk effect op mij en dat vond ik niet fijn. En nu ben ik verslaafd aan Oxycodon. Het begon met pijnstillers voor een hernia, waarbij ik na een paar weken zonder blikken of blozen in een paar dagen helemaal gestopt ben met de pillen. Toen kwam de 2e hernia en hoewel die ook vanzelf overging, bleef ik aan 10 mg vastzitten die ik elke avond na het eten nam. Dat heb ik jaaaren gedaan, totdat ik de pillen wat vroeger en nog wat vroeger en wat meer en wat meer ging nemen... Dus ik neem nu elke dag 20 mg, dat was ooit 30, maar de huisarts geeft niet meer dan 20 (gelukkig!). En daar red ik het mee, dat moet gewoon. Waarbij ik aan het begin van de maand als een soort verwennerij dan meer mg neem en aan het einde met minder mg moet toedoen. Wat ook lukt. Want dat is wel het rare, ik ben verslaafd maar weer niet zo dat ik mijn leven om zal gooien vanwege de verslaving. Misschien is mijn reactie hier en daar een beetje off topic, maar het komt erop neer dat ik voor mijn gevoel zeker niet voor de eerste hijs/slok al verslaafd was. En dat de verslaving eigenlijk ook buiten mijn wil om wel of niet ontstaat. Ik heb er niet zoveel invloed op lijkt wel."
"Dopemonster zei: Maar bijvoorbeeld die eerste mdma ervaring of die eerste coke of speed/meth ervaring kan ook hemels zijn. Klik om te vergroten... Toch is het snuiven op zich geen fijn gevoel, daar moet je dan toch ook even bij doorzetten."
"Ik vind het een beetje een raar verhaal. Ze had herhaal recepten van 180 mg per dag??? Dat is echt krankzinnig veel. En de nieuwe huisarts zet haar zonder pardon opeens op 80mg? Ook dat vind ik nogal raar. En hoezo kent ze straatdealers waar ze Oxy en later heroïne bij kan kopen? Gewone mensen kennen die niet, tenzij je in een bepaalde scene zit. Luister, ik weet absoluut uit eigen ervaring hoe het kan dat je via een hernia (of in mijn geval de 2e hernia) aan de pijnstillers verslaafd kan raken. Maar er moet toch ook wel iets meer aan de hand zijn. Zij was heel verslavingsgevoelig. Ik vond het heerlijk om even aan mijn opgekropte traumas te kunnen ontsnappen. En dat is wat mij stoort aan dit verhaal. De huisarts krijgt hier wel heel erg de zwarte piet toegespeeld. Terwijl ik denk dat ze waarschijnlijk toch wel aan wat voor drug dan ook verslaafd was geraakt. Ze was al afhankelijk van drank en wiet en met haar kennissen, de straatdealers, was er vast en zeker een ander pilletje of snuifje voorbij gekomen die de genadeslag had gegeven. Een béétje eigen verantwoordelijkheid nemen zou haar goed staan."
"Mevrouw Pløp zei: Je komt best psychotisch over anders. Misschien tijd om een hulpverlener op te zoeken ipv onzin op het forum te plempen. Klik om te vergroten... Jeetje, ik vind dit best een heftige reactie. Er zijn best wel wat mensen die deze theorie aanhangen en je kunt het er niet mee eens zijn, maar om het zo te dissen vind ik ook wel wat. Het lijkt me ook beter om die psychotische reacties te benoemen, daar waar ze staan. Want deze comment is niet psychotisch."
"Is er ergens een link naar het hele onderzoek? Ik ben wel benieuwd naar bijv. de tijdspanne die tussen het blowen en het hd gebruik zat, welke cijfers er precies bij 6/7 meer kans op hd gebruik horen etc. En ook door wie en vanuit welke onderzoeksvraag er is gekeken."
"Volgens mij deed Herman Brood dat ook zo'n jaartje of 30. Ja, dus het kan."
"HappyMind zei: vasoconstrictie Klik om te vergroten... Ehm vasodingest wat?"
"Ik neem aan dat je een coach hebt bij de instantie waar je een uitkering van krijgt. Daar moeten ze je eigenlijk helpen bij werk/opleiding, maar ook bij dagbesteding. Wat zou je leuk vinden om te doen, al is het maar een paar uur op sommige dagen? Dat kan je verveling doorbreken en zo kun je ook in contact komen met andere mensen."
"Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Het is inderdaad een beetje raar. En ook onhandig lijkt me, 1 typefoutje in de whatsapp naar een dealer en je hebt echt het verkeerde besteld. Ik vraag me ook af of mensen echt zo praten? Zeggen ze echt: ik ga vanavond eens aan de (insert kort wachtwoord , goeie!) want ik was gisteren aan de (insert ander iets met veel mm of cc of nummers) en ik wil nu iets anders?"
"500 mg Oxy is bizar veel. Tijdens mijn 1e hernia kreeg ik ongeveer 100 mg verspreid over de dag en dat was een werkelijk zware dosis voor iemand die er net mee begint. Oxy is geen slaapmiddel; je gaat ervan nodden (knikkebollen) en uiteindelijk val je dan wel in slaap. Maar 2 uur later ben je weer wakker. En je hebt dagelijks een hogere dosis nodig om effect te hebben. Gewoon echt helemaal totaal niet aan beginnen!"