Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsFrustratie door dagelijks blowen partner

Frustratie door dagelijks blowen partner

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Doglover zei:
Ook gaat hij bv wekelijks naar zijn beste vriend om daar zich mega stoned te roken en daar dan te blijven slapen (om niet stoned te moeten terug rijden). Vind ik eigenlijk ook raar dat je dit wekelijks doet als je een baby hebt (is ook pas gestart vanaf de baby er was), ik ga me ook niet wekelijks kapot zuipen?
Klik om te vergroten...
Misschien word die wel in de backdoor gepakt door een stickie in het weekend 🤷 you never know
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hij vindt blijkbaar dat het meer jouw verantwoordelijkheid is om voor de baby te zorgen, dan die van hem. Dus dat lijkt me wel iets om iets van te zeggen ja.
C
CaRRitaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat het heel belangrijk is dat je helder hebt waarom je het vervelend vindt.
Doglover zei:
Maar ik heb er wel iets op tegen dat hij dagelijks wiet rookt en hier zo afhankelijk van is om zich goed te voelen.

Daarentegen, heeft hij een goede job, werkt hard en is hij niet lui nadat hij gerookt heeft.
Klik om te vergroten...
Het is voor mij niet duidelijk wat je er op tegen hebt en ik kan me voorstellen dat het voor hem ook niet duidelijk is.
D
DogloverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo,

Ik ben al ruim 10j samen met mijn vriend, ondertussen getrouwd en baby van enkele maanden.Ik ken mijn partner al van toen we tieners waren en hij heeft altijd wiet gerookt. Persoonlijk vind ik het wel een verschil, een puber die dagelijks wiet rookt of een volwassen man van +30 jaar.
Enkele keren tijdens de relatie is hij gestopt met het roken van wiet (2x een jaar) maar telkens terug gestart hiermee.

Mijn partner rookt dus dagelijks wiet en op zich ben ik totaal niet tegen wiet, want alcohol is vele schadelijker (maar wel sociaal meer geaccepteerd - ik woon in België ter verduidelijking). Maar ik heb er wel iets op tegen dat hij dagelijks wiet rookt en hier zo afhankelijk van is om zich goed te voelen.

Daarentegen, heeft hij een goede job, werkt hard en is hij niet lui nadat hij gerookt heeft. (Ik doe wel veel meer in het huishouden, maar dat heeft niets met de wiet te maken).

Meeste van de dagen probeer ik me dus voor te houden dat het niet zo erg is dat hij elke dag wiet rookt. Op zich beter dan elke dag teveel alcohol of dat hij me bedriegt. Maar sommige dagen word ik er zo lastig van en kan ik me niet meer inhouden, dat er toch wekelijks of twee wekelijks over gediscussieerd wordt en dit leidt meestal tot ruzie.

En zeker nu er een baby bij betrokken is. Hij had me altijd gezegd dat hij wel zijn verantwoordelijkheid zou opnemen om te minderen van zodra er kinderen zijn…. Niet dus.

Ook gaat hij bv wekelijks naar zijn beste vriend om daar zich mega stoned te roken en daar dan te blijven slapen (om niet stoned te moeten terug rijden). Vind ik eigenlijk ook raar dat je dit wekelijks doet als je een baby hebt (is ook pas gestart vanaf de baby er was), ik ga me ook niet wekelijks kapot zuipen?

Hij wordt dan lastig dat ik er iets van commentaar op geef. Ik kan er ook niet meer normaal met hem over praten want door mij jaren ‘gezaag’, voelt hij zich meteen aangevallen als ik er nog maar 1 woord over zeg.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Overdrijf ik en moet ik hem gewoon laten doen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Je overdrijft niet als we uitgaan van jou als persoon. Dit zijn jouw grenzen punt.
Niemand is zonder reden tegen iets. Wat is jouw argument dat je zijn blowen niet acceptabel vind.

Zijn gedrag, jouw principes..? Vul uiteraard zelf in.


Daarnaast..er is een kind in het spel. In dat opzicht verandert het voor mij. Je vertegenwoordigd niet alleen meer jezelf, maar ook jullie baby. Die heeft geen stem, jij wel.

Dus het gaat om 3 dingen.
Hem als partner..
Hem als vader
Jullie als 1 gezin.
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Doglover zei:
Hallo,

Ik ben al ruim 10j samen met mijn vriend, ondertussen getrouwd en baby van enkele maanden.Ik ken mijn partner al van toen we tieners waren en hij heeft altijd wiet gerookt. Persoonlijk vind ik het wel een verschil, een puber die dagelijks wiet rookt of een volwassen man van +30 jaar.
Enkele keren tijdens de relatie is hij gestopt met het roken van wiet (2x een jaar) maar telkens terug gestart hiermee.

Mijn partner rookt dus dagelijks wiet en op zich ben ik totaal niet tegen wiet, want alcohol is vele schadelijker (maar wel sociaal meer geaccepteerd - ik woon in België ter verduidelijking). Maar ik heb er wel iets op tegen dat hij dagelijks wiet rookt en hier zo afhankelijk van is om zich goed te voelen.

Daarentegen, heeft hij een goede job, werkt hard en is hij niet lui nadat hij gerookt heeft. (Ik doe wel veel meer in het huishouden, maar dat heeft niets met de wiet te maken).

Meeste van de dagen probeer ik me dus voor te houden dat het niet zo erg is dat hij elke dag wiet rookt. Op zich beter dan elke dag teveel alcohol of dat hij me bedriegt. Maar sommige dagen word ik er zo lastig van en kan ik me niet meer inhouden, dat er toch wekelijks of twee wekelijks over gediscussieerd wordt en dit leidt meestal tot ruzie.

En zeker nu er een baby bij betrokken is. Hij had me altijd gezegd dat hij wel zijn verantwoordelijkheid zou opnemen om te minderen van zodra er kinderen zijn…. Niet dus.

Ook gaat hij bv wekelijks naar zijn beste vriend om daar zich mega stoned te roken en daar dan te blijven slapen (om niet stoned te moeten terug rijden). Vind ik eigenlijk ook raar dat je dit wekelijks doet als je een baby hebt (is ook pas gestart vanaf de baby er was), ik ga me ook niet wekelijks kapot zuipen?

Hij wordt dan lastig dat ik er iets van commentaar op geef. Ik kan er ook niet meer normaal met hem over praten want door mij jaren ‘gezaag’, voelt hij zich meteen aangevallen als ik er nog maar 1 woord over zeg.

Wat zouden jullie doen in zo’n situatie? Overdrijf ik en moet ik hem gewoon laten doen?
Klik om te vergroten...
Ik ben ook niet zolang geleden vader geworden en ik snap hem voor 100%. Af en toe wil je gewoon even uit de situatie wegvluchten. Het is nogal wat al die veranderingen in je leven. Ik denk dat hij daarom ook die slaapfeestjes pas na de komst van de baby is gaan houden.

Kunnen jullie er niet over praten en bijvoorbeeld afspreken dat hij doordeweeks niet of minder rookt en zich af en toe helemaal mag laten gaan bij zijn vriend?

Ik denk als jullie hier goede afspraken over maken, dat het roken van wat wiet nog het minst erge is dat er kan gebeuren qua middelengebruik. Ik zou hem zeker niet straffen of iets dergelijks. Dan heb je de kans dat hij het stiekem gaat doen of er gigantische ruzies ontstaan.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat ik pijnlijk vindt is dat hij kan doen en laten wat jij wil, want jij bent er toch wel voor de kleine

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."