#1
Ja, ik ben Belg. Ik stuur je zo dadelijk in PM
En dan voorral clean blijven is het belangrijksteHet zou mooi zijn, als de ts het voor elkaar zou kunnen krijgen, om eens twee if drie maanden hé le maal te kunnen stoppen met innemen.
En dan maar eens kijken, hoe dat je eraan toe bent.
Ik voorspel, dat je, na de hel van ontwenning te hebben doorstaan, en ja, dat is erg zwaar maar het moet, ook in opname, dat je jezelf veel beter zult voelen!
Ts, geef jezelf de kans om deze cirkels, deze spanningsvelden, te doorbreken!
Want de concerta liegt tegen je, en bedriegt je ook nog eens.
Je krijgt hier alleen maar meer ellende bij, totdat je lijf er de brui aan geeft en er onherstelbare schade optreedt en zover mag het niet komen, toch?
Je moet dus zoen, vind ik, asap opgenomen te worden!
Zoals je weet, ben je nu op een afschuwelijke manier roofbouw op je lijf te plegen, en de concerta l i j k t je te kunnen helpen maar dat is maar schijn...
Je moet er toch een keer doorheen, je gevoelens en angsten kunnen zeer wel door de concerta in stand worden gehouden...
Ik zeg je dat je absoluut jezelf beter zult voelen na een tijd niet innemen!
Ik ken deze tactiek van Byron Katie, die wel eens heeft verteld dat ze onder schot gehouden werd. Doordat ze niet geloofde in het verhaal dat ze dood zou gaan, was ze niet bang en kon ze nog steeds van de prachtige avondlucht genieten. Dus wellicht is dit geweldig haalbaar als je Byron Katie bent, of Eckhart Tolle ofzo, maar ik als gewone sterveling kan niet mijn verhaal naar believen in- en uitschakelen.
En stel dat ik dat wel zou kunnen, dan is er toch geen koppeling tussen mijn persoonlijkheid (het verhaal) en de sensatie? Wat heeft het dan voor nut om dat door te maken? Het is als een ritje in de 8baan, je staat even doodsangsten uit, maar omdat die niet gekoppeld zijn aan een verhaal, kun je er verder ook niets mee, je groeit er niet door ofzo.
Nu ik zo nadenk, is het ook zo dat mijn verhaal niet 1 verhaal is. Het is 18 jaar (mijn hele jeugd) van allemaal verhaaltjes/situaties die dagelijks voorkwamen. Het is mijn wereldbeeld geworden, het is een stoornis in de ontwikkeling van mijn persoonlijkheid geworden. Er zijn bepaalde neuronen snelwegen in mijn hersenen ontstaan, die niet zomaar omgelegd kunnen worden. Is misschien ook weer een verhaal, maar dan eentje met een wetenschappelijke achtergrond.
Heb jij zelf ervaring met het verhaal ontkrachten door de sensatie te doorvoelen? Was dat bij een eenmalig verhaal (PTTS) of ook bij chronisch trauma? Of denk jij dat daar niet echt in een verschil in zit bij deze strategie?
Nee van wat ik heb gehoord is het extreem...Wees blij, om hier geen ervaring mee te hebben je wordt er niet erg blij mee...
Wat is er gebeurd, waar is je hond?Jazeker! Dat kun je wel zeggen!
Sommige gebeurtenissen blijven maar terugkomen... bij mij in de nachtelijke uren! En nu heb ik geen hulphond....
Als ik dit zo lees, kan ik je maar 1 raad geven. Vertel dit aan uw ouders en kijk of je een gedwongen opname kan regelen. Gaat meestal sneller dan 3maand.Hey allemaal,
Mijn wil om te stoppen met mijn verslaving is helemaal weg. Ik ben verslaafd aan Concerta in de eerste plaats en gebruik pseudo efedrine en speed als ik geen Concerta heb.
Ik weet niet eens of ik ooit wou stoppen, ik moest 2 maal stoppen met gebruik. De eerste keer omdat ik zo verslaafd was dat ik niet meer oppaste bij het doktersshoppen en betrapt werd, ik wou dat ik toentertijd nooit eerlijk was geweest, maar langs de andere kant kon ik psychisch niet meer met het middel om. Ik nam 7 a 10 Concerta s per dag voor een 3 a 4 tal dagen en wisselde dit af met 3 a 4 dagen 10 tot 20 pseudoefedrines. Daarnaast was ik al een aantal keer op spoed beland. 1 of 2 maal met ongeveer 28 concerta s op een dag binnen (1 maal was ik gewoon blijven slikken omdat ik zo bang was om te moeten stoppen met Concerta) en 2 andere malen met veel te veel pseudoefedrines. Ook had ik mijn gedrag niet meer onder controle of kreeg ik onder gebruik een alter ego dat zonder anderen te storen weliswaar bepaalde dingen deed die ik me nooit had kunnen voorstellen.
Ondanks dat dit punt al ernstig genoeg was en ondanks dat mijn middelen vandaag nog nauwelijks werken wegens te hoge tolerantie ben ik de moed helemaal verloren om te stoppen. Bij de vorige paragraaf kan ik nog een hele hoop nadelen zetten gaande van de dag dat ik door een afkickhel ging na 3 dagen 30 concerta s genomen te hebben, tot plots niet meer kunnen praten, enz... plots niet meer kunnen stappen,...angsten zoals enorme hoogtevrees waardoor ik niet meer staand van een trap kon van de eerste verdieping...
Dan zijn er nog de nadelen van t milieu waar ik in kom nu het doktershoppen niet meer kan en ik bijgevolg naar speed zoek of Concerta s koop van iemand, ik voel me allesbehalve goed in die wereld, het gaat helemaal tegen mijn natuur in om contacten te hebben tot soms samen te gebruiken met iemand voor een product vast te krijgen, ik ontmoet mensen die ik niet wil kennen, ik rijd mee met iemand die zwaar onder invloed is en nachten niet geslapen heeft en zie mezelf nog hetzelfde snuifbuisje gebruiken van iemand die ik niet vertrouw....
Ook geef ik er veel meer geld aan uit dan toen het doktershoppen nog kon.
Als ik dit allemaal bij elkaar lees wat ik hierboven geschreven heb, zou het logisch zijn dat ik stop...maar na ettelijke hervallen en 2 maal op een PAAZ waarbij ik tijdens een verblijf van een maand tijdens herviel en vlak na, weet ik gewoon niet meer of ik het kan, ik ben alle vertrouwen kwijt in mezelf.
Ik heb me 3 maal kort bij NA aangesloten maar ik vind het te sektarisch en heb er nog andere vervelende gevoelens bij. Dit is niet mijn manier.
Daarnaast zie ik anderen met een verslaving telkens terug opgenomen worden en ik zie mijn verslaving of voel ze als heel erg ernstig aan...
De voorbije 4 dagen heb ik 20 pseudoefedrines gebruikt, 3 concerta s, minstens een gram coke en zeker 8 gram speed(weliswaar van geen al te goeie kwaliteit deze keer) gebruikt. Dit was een herval na 2 en een halve week clean...mits 1 concerta die ik s morgens haalde bij de apotheker...gisteren was ik erg angstig van gewoonweg teveel speed binnen gehad te hebben en suïcidaal...
Ik weet niet meer wat ik wil doen, ik wil eigenlijk stoppen met te stoppen, ben het zat, geloof er in mijn geval echt niet meer in, ben op bepaalde momenten niet meer te houden, contacteer om aan gerief te geraken iemand die ik nooit meer terug wou zien met gegronde redenen, gewoon omdat ik speed waar ik eigenlijk niet zo n goede ervaring mee heb 2 uur sneller kon krijgen dan mijn geliefde Concerta die toch nog een uurtje een goed gevoel geeft waarna er een ernstige comedown komt...ik heb pogingen en pogingen gedaan om deze Concerta terug door te slikken zodat het een minder verslavende werking heeft en geen piek heeft maar kauw ze toch steeds weer kapot voor een snelle piek en jammer genoeg hevige comedown.
Gisteren was ik door een andere emotionele omstandigheid erbij zo wanhopig dat ik zin had te OD'en als dat kan met speed...
Sociaal loop ik ook helemaal vast want mijn vrienden gebruiken niet, ik heb dit maar zelden gebruikt om uit te gaan, meestal om gewoon te functioneren en me beter te voelen. Zij begrijpen niet wat een verslaving is, ik zie het niet zitten om hier over te blijven zagen of te liegen of eerlijk te zijn over weeral herval...
Ik wil niet meer denken aan stoppen maar gebruiken gaat gewoon niet meer en de verkeerde richting uit, toch kan ik mezelf niet tegenhouden, soms lijkt t of elk stukje verstand weg is als ik mijn middel wil...
Tot voor deze terugval bleef ik vechten om te stoppen en dat is al van september 2020...
Ik vertrouw mezelf helemaal niet meer, ben de moed totaal kwijt...gebruik gevaarlijk hoge dosissen uit te hoge tolerantie en heb pas ten vroegste over een maand maar waarschijnlijk pas over 3 maanden kans op een langer durende opname waarvoor ik een intake deed, die noodzakelijk zal zijn...deze tijd kan ik niet overbruggen
Wat moet ik in godsnaam doen? Op darkweb gaan bestellen als me dat al lukt zodat ik uit die wereld blijf en blijven gebruiken terwijl mijn product niet meer werkt en ik er zo zware nadelen aan heb?
In ieder geval heb ik de moed niet meer om te stoppen...ik ontgoochel mezelf alleen maar.
Ik kan dat mogelijks vragen aan een vriend of mijn zus...mijn ouders zijn mensen die niks vergeten of vergeven en erg straffend zijn, geen begrip hebben, daar kan ik niet met dit probleem terecht.Als ik dit zo lees, kan ik je maar 1 raad geven. Vertel dit aan uw ouders en kijk of je een gedwongen opname kan regelen. Gaat meestal sneller dan 3maand.
Heel veel succes.
Als ze deze tekst aan de arts laat lezen (als ze Belgische is..)Als ik dit zo lees, kan ik je maar 1 raad geven. Vertel dit aan uw ouders en kijk of je een gedwongen opname kan regelen. Gaat meestal sneller dan 3maand.
Heel veel succes.
Dat kan zeer zeker !Ik kan dat mogelijks vragen aan een vriend of mijn zus...mijn ouders zijn mensen die niks vergeten of vergeven en erg straffend zijn, geen begrip hebben, daar kan ik niet met dit probleem terecht.
Dank je voor reactie
Ik weet het, want heb dit ooit moeten ook zelf met een vriend in elkaar puzzelen omdat ik om de haverklap ODde van benzo s toen...ik heb mezelf toen laten colloqueren en zelf na 7 dagen de collocatie verdedigd@inner_search ,
Thanks om te vermelden wat vergeten was
Vooral : Bij een gedwongen opname beslist enkel de arts wanneer je naar huis mag. Niet jij.
Dank je, ik weet gewoon helemaal geen raad met mijn hulpverlening die gewoon niet lijkt te beseffen hoe mis dit loopt. In de opname ben ik echter wel serieus genomen...voor de rest lijkt er ook niemand om te geven want ze gebruiken zelf niet of zijn niet verslaafd dus kennen de gevaren niet.Als ze deze tekst aan de arts laat lezen (als ze Belgische is..)
Krijg je meteen een opname.
Je arts is verplicht een gedwongen opname te rapporteren bij politie en instanties als je een gevaar vormt voor andere EN jezelf.
Aangezien je suïcide gedachten hebt ben je een gevaar voor jezelf.
toen ik men disso bad trip had destijds en er ook effe niet meer wou zijn vroeg ze of ze het in gang moest zetten , maar heb toen besloten mezelf op te laten nemen omdat er nog geen wachttijden waren.
let wel op , gedwongen opnamen kom je niet onderuit eens in gang gezet.
Dus denk er goed over na wat je wil.
maar met die levensstijl , en ik spreek uit ervaring (zonder de coke dan) ga je het niet lang meer volhouden in je kopje.
pb’en mag altijd als je vragen hebt over speed , benzo , weed en disso verslaving of een opname.
Ben je Belg ? Zo ja stuur even de omgeving waar je woont mss kan ik je wel helpen een goede instantie aan te wijzen.Dank je, ik weet gewoon helemaal geen raad met mijn hulpverlening die gewoon niet lijkt te beseffen hoe mis dit loopt. In de opname ben ik echter wel serieus genomen...voor de rest lijkt er ook niemand om te geven want ze gebruiken zelf niet of zijn niet verslaafd dus kennen de gevaren niet.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."