Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"lysergic bink zei: Je intenties zaten zeker goed ! Klik om te vergroten..."
"Mindless zei: Wat jullie zeggen: speed is het probleem niet, maar slechts een uiting van het probleem. Maar moet het beslist zo ingewikkeld gemaakt worden? Laat anders eens "over iets" in die laatste zin weg. We willen zo graag een verhaal, een uitleg dat verklaart waarom iets zo is als het is, maar is ook dat niet het feitelijke probleem uit de weg proberen te gaan? Het feitelijke, simpele probleem is dat jij je gevoelens niet wilt voelen. Niet je gevoelens over "iets", maar je feitelijke exacte gevoelens zelf. Wat maakt het uit waar deze gevoelens over gaan? Want alles wat gevoelens "willen" is gevoeld worden en dat gebeurd nu niet. En daarom komen ze terug. Geen van beide opties is aangenaam zeg je. Nee, inderdaad. Wil dat zeggen dat ze geen opties zijn? Tips om de cravings tegen te gaan? Nee, dat zou ik je niet aan willen raden. Zijn er cravings? Voel ze, loop er niet voor weg. Geef er geen gehoor aan, maar onderdruk ze ook niet. Soms is de oplossing gewoon simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Ik ben geen dokter, dus van de reguliere medische wetenschap weet ik weinig. Stap naar een dokter als je een fysieke oorzaak vermoed, of om dingen uit te sluiten. Daar weet ik dus weinig van. Maar ik weet wel dat niet weglopen van je gevoelens werkt. Het werkt boven je verwachting wonderbaarlijk goed. Mits je het echt doet met moed, discipline, doorzettingsvermogen. En ik ben bijna 100% overtuigd dat daar de oplossing ligt en niet bij een dokter. Want bijna alle kwalen hebben een geestelijke oorsprong. En eigenlijk weet je toch ook wel dat weglopen van je gevoelens nooit een duurzame oplossing kan zijn? Het is logisch, toch? Klik om te vergroten... Ik weet best voor welke gevoelens ik ga lopen ... en toch lukt et me niet. Dit gaat al terug van mijn jeugd en ik denk niet dat ik hier zomaar zonder hulp voorgoed kan afblijven . Ik ga een psycholoog opzoeken . Als je moeder je 38 jaar zegt dat je voor niks goed bent niks goed doet en nooit iets bereikt , dat je dik lelijk bent en niks kan! Dat ik niet weet hoe ik mijn kind moet opvoeden , 38 jaar lang ! Ga ik zomaar ni van mezelf gaan denken ja ik ben een Topwijf .... want das duidelijk ni het geval! Mijne ex heeft mij op straat gezet met kind van 5 maand . Mijn zoon heeft geen vader , elke dag leef ik met schuldgevoel.... zeker nu hij vragen begint te stellen die zo diep gaan voor een kind van 6 , dat ik gisteren in duizend stukken brak . Dus niet iedereen is even sterk zeker niet als ik het al jaren doe met periodes van clean zijn , en daarna terug herval. Ik ga afspraak maken . Denk da weinigen zo psychologisch gekraakt zijn heel hun leven en nog!"
"Denk niet dat alles zo simpel is hoor, niet voor iedereen"
"Mindless zei: Wat jullie zeggen: speed is het probleem niet, maar slechts een uiting van het probleem. Maar moet het beslist zo ingewikkeld gemaakt worden? Laat anders eens "over iets" in die laatste zin weg. We willen zo graag een verhaal, een uitleg dat verklaart waarom iets zo is als het is, maar is ook dat niet het feitelijke probleem uit de weg proberen te gaan? Het feitelijke, simpele probleem is dat jij je gevoelens niet wilt voelen. Niet je gevoelens over "iets", maar je feitelijke exacte gevoelens zelf. Wat maakt het uit waar deze gevoelens over gaan? Want alles wat gevoelens "willen" is gevoeld worden en dat gebeurd nu niet. En daarom komen ze terug. Geen van beide opties is aangenaam zeg je. Nee, inderdaad. Wil dat zeggen dat ze geen opties zijn? Tips om de cravings tegen te gaan? Nee, dat zou ik je niet aan willen raden. Zijn er cravings? Voel ze, loop er niet voor weg. Geef er geen gehoor aan, maar onderdruk ze ook niet. Soms is de oplossing gewoon simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Ik ben geen dokter, dus van de reguliere medische wetenschap weet ik weinig. Stap naar een dokter als je een fysieke oorzaak vermoed, of om dingen uit te sluiten. Daar weet ik dus weinig van. Maar ik weet wel dat niet weglopen van je gevoelens werkt. Het werkt boven je verwachting wonderbaarlijk goed. Mits je het echt doet met moed, discipline, doorzettingsvermogen. En ik ben bijna 100% overtuigd dat daar de oplossing ligt en niet bij een dokter. Want bijna alle kwalen hebben een geestelijke oorsprong. En eigenlijk weet je toch ook wel dat weglopen van je gevoelens nooit een duurzame oplossing kan zijn? Het is logisch, toch? Klik om te vergroten... Trouwens , dan zou ik hier al lang geen Posts meer plaatsen , ast zo simpel is. Ik weet best dat het fout is hoor.... Kheb et ni in de hand ...."
"Fenrir zei: @BrokenWings Sterkte! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat beter. Je verdient het on gelukkig te zijn! Mindless, ik vind je een toffe gast, maar soms is het denk ik beter om niet je eigen visie op te (blijven) leggen aan iemand die behoefte heeft aan begrip en een luisterend oor. Wie schiet hier nou iets mee op? Klik om te vergroten... Danku.... dit is dus het soort reacties dat ik steeds hoor van mensen die niet gebruiken .... als het simpel was waren er geen verslavingen ...."
"Mindless zei: Nee, het is echt zo simpel. Niet makkelijk, maar simpel. Klik om te vergroten... Je kunt niet iedereen vergelijken , en sorry das mss u visie, wss ben je veel jonger, je moet het willen en Blabla dat is iets wat ik wel weet , juist daarom begrijp ik niet waarom ik steeds herval . Ook al wil ik het echt ! Simpel of moeilijk. Ik stort mijn hart hier niet zomaar uit , sorry word er een beetje boos om"
"Fenrir zei: @BrokenWings Sterkte! Hopelijk gaat het vanaf nu allemaal wat beter. Je verdient het on gelukkig te zijn! Mindless, ik vind je een toffe gast, maar soms is het denk ik beter om niet je eigen visie op te (blijven) leggen aan iemand die behoefte heeft aan begrip en een luisterend oor. Wie schiet hier nou iets mee op? Klik om te vergroten... Bedankt voor je steun , das al wat ik nodig heb ..."
"Uiteraard zitten de intenties goed . Maar ik merk Idd dat je der zelf moet mee willen stoppen of het lukt niet. Zit veel tussen je oren. Ik heb der ook problemen mee... soms kan ik dermee stoppen maar 2 weken later herval ik weer en ik kan niet dosseren... op is op . Ik merk ook dat sommige mensen er beter tegen kunnen. Ik merk bij langer dan week dagelijks gebruik dat ik emotioneel onder ga en dan wil ik weer stoppen maar de vermoeidheid maakt mij snel weer slachtoffer. De beste manier om te stoppen is iemand niet overzeuren . Hem gewoon zelf een momentje laten kiezen wanneer hij het zelf wil. Beste werkt voor mij ... de laatste smorgens... en dan stoppen. Tegen 2 uur ben ik weer toe aan nieuwe maar dan is er geen Word ik lastig en moe... ik vraag mij af.... zal ik der ooooooit voor goed kunnen afblijven want ik ben het beu maar blijf het gewoon doen, 1 streepje en terug vertrokken ... ik wil stoppen . Heb voor morgen vroeg nog het laatste.... ik ben al zo bang voor de afkick. Maar moet stoppen. Zijn er hier nog die der meestal spijt van hebben na een tijd ook emotioneel en chagrijnig worden ???? Of kan ik der gewoon niet tegen?? De eerste 2 dagen zijn top! Daarna gaat bergaf. Tis gewoon iets wat je zelf moet doen en alleen maar kunt wanneer je het zelf wil.... the mind is a powerfull ( but stupid ) thing ... good luck to you all . X"
"acht.zes zei: Ik heb zelf geen ervaring met een speedverslaving, maar heb wel periodes gehad van vaak gebruik en ik ken die chagrijnigheid wel. heel snel gepikeerd en dan fel reageren. En daar ligt bij mij dan ook de grens, als ik merk dat het mijn functioneren beïnvloedt, dan grijp ik in en is dit een reden om er voorlopig mee te stoppen. Klik om te vergroten... I know ... ben der mee bezig , nu dag 2 ... maar het gaat niet zo best . De vermoeidheid speelt mij zwaar parten , en dan denk ik er weer aan om terug te beginnen maar dat wil ik juist niet. Zal er maar vanuit gaan dat dag 2 de ergste is ... en dat ik moet volhouden"
"Johnny Snow zei: Jammer zoiets te moeten horen, je zou als je verantwoording t.o.v. geliefden hebt af te leggen toch wat meer rekening hiermee mogen houden - ik vind het niet fair t.o.v. jou dat jij met die ongerustheid moet leven, dat lijkt me niet moreel aanvaardbaar. Ik zou hem dan ook persoonlijk confronteren met het feit hoe JIJ je voelt bij die situatie en dat het voor JOU zo niet langer kan, dan stel je hem voor een keuze: pas dan zal duidelijk worden welke liefde de grootste is, die voor pep of die voor jou... Klik om te vergroten... Helaas is het zo dat enkel de gebruiker zelf kan beslissen om te stoppen , net zoals bij dieet , je moet de juiste klik op het juiste moment maken .... als anderen mij zeggen dat ik overdrijf weet ik dat ook best zelf wel, en word dan kwaad omdat die personen meestal zelf ook niet zo zuiver zijn of niet weten wat het is en hoe ermee om te gaan. Ik geloof dat een drugsverslaving ook nooit helemaal kan weggaan.... alles zit in je hoofd . Mss lijstjes maken met de negatieve en positieve kanten eraan , want ik lijk steeds de negatieve weer te vergeten op dat moment ik zin heb.... zeer jammer. Maar als hij het niet wil zal het niet lukken. Dwingen is geen optie . Misschien gewoon wat praten erover waarom ... en hoeveel en indien gebruik , hoe beste ermee omgaan... dwingen lukt niet. Werkt averechts.. Als hij het niet als een probleem ziet zal het heel moeilijk zijn.... dan maak je jezelf kapot door hem kapot te zien gaan... misschien is weggaan het enige wat hem doet inzien dat het teveel is.... #zokwaad #stommedopemaaktalleskapot"