#1
Je intenties zaten zeker goed !
Je intenties zaten zeker goed !
Ik vind hier zoveel kenmerken weer... wat een vuile verslavende drugs infeite en soms kan het zo fijn zijn . Onbegrijpelijk ....Niet aanvallend, of dwingend, breng het aan in een knus wollen dekentjes alternatief,
subtiliteit,
pep ontwenning na twee jaar, zal afhankelijk van kwaliteit ,nzeer lange periode in
beslag nemen vooraleer je partner vind dat hij de energie heeft van weleer.
Emotioneel worden, logisch , speed onderdrukt gevoelens,
schuld naar jou toe zal ie voelen, naar zichzelf, zen familie, de ernstigheid hangt af
van persoon tot persoon betreffende emotierollercoastertaferelen, was ie vroeger nkoele
nkikker of is hij hypersensitief.?
De huid alleen is voor mij al nreden om na lange periodes te stoppen, zou zelfs met zo nblinkende
pioenrode hoge bloeddrukkop die ik dan heb zelfs geen supermarkt betreden.
De bloeddruk van 17 en hartslag van tegen de 140 in rust deden men arts net zo schrikken als of ik vroeg
of ik zen vrouw eens mocht meenemen op een picknickje in de mooie duinen van de vlaamse kustlijn
In het bijzonder dan zou ie schrikken voor die kustlijn herkenning die ik op zou merken daar ie nappartementje heeft in de meer snobistischere kusstreken van belgie maar die toch het zwin enz , als buur hebben.
Sorry ik wijk af,
express,
om de woorden te laten bezinken, want het is niet voor de poes allemaal , die waarheid zo uitgedrukt in woorden.
Drie uur slapen is waanzin,
elke dag drie uur doet zowizo schade, en hij zal nu zowizo ''hoop dat ie het zich herinnerd''
nu minder scherp zijn dan voor zen eerste lijntje, dan zal hij vele expressiever en jovialer geweest zijn.
Meer het ''ik kan de wereld aan gevoel'' had ie van nature toen, dat kan niet anders.
Het probleem uit de weg gaan kan veel impliceren,of hij wil niet stoppen, of hij schaamt zich of hij
is bang voor de ontwenningsverschijnselen.
Zowizo ,en wil je niet bang maken kunnen sommigen een stadium bereiken dat ze het zich niet meer bewust zijn
van dat het leven mooier was zonder , de levensprikkels dieper intraden
en sommigen zijn zelfs verslaafd aan die donkere , ongezonde, schimmige levenswijze.
Maar het is die eerste twee weken na stoppen,
de eerste dagen slaap je en eet je
dan kan je niet meer slapen en vreet je je op met al hetgeen tijdens drugs is gebeurd en hoe je dan kon high zijn...
dus stel hij gebruikt al voor onderdrukken van vroegere problemen, die komen dan full blown terug
plus al hetgeen je aanrichte tijdens je emotionele vlucht
en dat is als ntrein die je in de maag rijd. maar dan wekenlang 24/7 als je een denker bent
Hopelijk is ie geen maagd van sterrenbeeld.
Maar na die twee weken , en de emotionele rollercoaster, het overwinnen van energiegebrek,
in erge gevallen zelfs de mondelinge verbaliteit weer beheersen zonder haperingen en zelftwijfel die je doet stokken;
ik zag het allemaal, we hebben ngrote speedscene hier,
past bij de stad , alles wat het daglicht niet mag zien gebeurd hier,
1 van belgies donkerste hoekjes genaamd.
Dus men expertise, ja dat durf ik het noemen want heb veel maten bijgestaan in stoppogingen,
mag je altijd aanwenden
ik gebruik ook speed, was gestopt maar nu met de hollidays nog es effe met nknal eruit.
mAAR sliep als nbaby, at als nbaby, ok soms es drie dagen wakker, dat kan eens voorkomen,
maar dan kak ik wel in, maar elke dag drie uur slapen, welk werk doet ie?
En als ie aangeeft dat hij het wil doen voor je, omdat je wil dat ie oud wordt met jou, breng het zo ten berde,
steun hem dan,
ga hem zeker niet afbreken, zelfvertrouwen moet nu opgebouwd worden
Hallo allemaal,
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik hoop hier veel informatie te vinden.
Mijn partner gebruikt al zeker 2 jaar dagelijks speed.
Ik maak me hier echt zorgen om..hij kan er op slapen en eten.
(3u Slapen volstaat voor hem.)
Ik begin vaker te merken dat het slecht begint te gaan.
Over het speed gebruik mag ik niks vragen en al helemaal niets zeggen.
Hij wordt hier heel erg lastig van.
Zijn bloeddruk is extreem hoog en zijn hartslag ook. Hij heeft dagelijks last van barstende hoofdpijn en last in de buik.
Zijn huid begint er echt ongezond uit te zien en de mensen rondom ons merken het ook op.
In zijn slaap heeft die enorm veel spiertrekkingen.
Ik probeer steeds met hem te praten over wanneer hij klaar is om er mee te stoppen.
Maar dat is echt helemaal uit den boze.
Mijn vraag is hoe kan ik hem het beste helpen? Of hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik maak me echt zorgen
Alvast bedankt ,
Nienke
Hallo allemaal,
Ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik hoop hier veel informatie te vinden.
Mijn partner gebruikt al zeker 2 jaar dagelijks speed.
Ik maak me hier echt zorgen om..hij kan er op slapen en eten.
(3u Slapen volstaat voor hem.)
Ik begin vaker te merken dat het slecht begint te gaan.
Over het speed gebruik mag ik niks vragen en al helemaal niets zeggen.
Hij wordt hier heel erg lastig van.
Zijn bloeddruk is extreem hoog en zijn hartslag ook. Hij heeft dagelijks last van barstende hoofdpijn en last in de buik.
Zijn huid begint er echt ongezond uit te zien en de mensen rondom ons merken het ook op.
In zijn slaap heeft die enorm veel spiertrekkingen.
Ik probeer steeds met hem te praten over wanneer hij klaar is om er mee te stoppen.
Maar dat is echt helemaal uit den boze.
Mijn vraag is hoe kan ik hem het beste helpen? Of hoe kan ik dit het best aanpakken?
Ik maak me echt zorgen
Alvast bedankt ,
Nienke
Hele lastige situatie...
Je vraagt hoe je hem kunt helpen? Mijn antwoord is: niet.
Hij moet zelf willen stoppen, het is klote maar een verslaafde helpen kan pas als diegene zelf erkend dat hij een probleem heeft. Je kunt het proberen om het aan z'n verstand te krijgen maar je geeft zelf al aan dat er geen ruimte is om het daarover te hebben. Eigenlijk sta jij ook machteloos tegenover zijn verslaving.. Hoe graag je iemand ook wilt helpen.
Weet z'n familie van zijn situatie? Wellicht kun je met hun bespreken hoe nu verder.
Heel veel sterkte en succes, een ex-verslaafde.![]()
Iemand verlaten in zo'n situatie kan de situatie verergeren zonder de hierboven beschreven techniek
en vind ik gevaarlijk advies die je geeft.
Ik adviseer niet dat ze hem moet verlaten toch?
Wellicht kan een interventie iets betekenen inderdaad.
Ik adviseer niet dat ze hem moet verlaten toch?
Wellicht kan een interventie iets betekenen inderdaad.
Uiteraard zitten de intenties goed . Maar ik merk Idd dat je der zelf moet mee willen stoppen of het lukt niet. Zit veel tussen je oren. Ik heb der ook problemen mee... soms kan ik dermee stoppen maar 2 weken later herval ik weer en ik kan niet dosseren... op is op . Ik merk ook dat sommige mensen er beter tegen kunnen. Ik merk bij langer dan week dagelijks gebruik dat ik emotioneel onder ga en dan wil ik weer stoppen maar de vermoeidheid maakt mij snel weer slachtoffer. De beste manier om te stoppen is iemand niet overzeuren . Hem gewoon zelf een momentje laten kiezen wanneer hij het zelf wil. Beste werkt voor mij ... de laatste smorgens... en dan stoppen. Tegen 2 uur ben ik weer toe aan nieuwe maar dan is er geen Word ik lastig en moe... ik vraag mij af.... zal ik der ooooooit voor goed kunnen afblijven want ik ben het beu maar blijf het gewoon doen, 1 streepje en terug vertrokken ... ik wil stoppen . Heb voor morgen vroeg nog het laatste.... ik ben al zo bang voor de afkick. Maar moet stoppen.
Zijn er hier nog die der meestal spijt van hebben na een tijd ook emotioneel en chagrijnig worden ???? Of kan ik der gewoon niet tegen?? De eerste 2 dagen zijn top! Daarna gaat bergaf. Tis gewoon iets wat je zelf moet doen en alleen maar kunt wanneer je het zelf wil.... the mind is a powerfull ( but stupid ) thing ... good luck to you all . X
I know ... ben der mee bezig , nu dag 2 ... maar het gaat niet zo best . De vermoeidheid speelt mij zwaar parten , en dan denk ik er weer aan om terug te beginnen maar dat wil ik juist niet. Zal er maar vanuit gaan dat dag 2 de ergste is ... en dat ik moet volhoudenIk heb zelf geen ervaring met een speedverslaving, maar heb wel periodes gehad van vaak gebruik en ik ken die chagrijnigheid wel. heel snel gepikeerd en dan fel reageren. En daar ligt bij mij dan ook de grens, als ik merk dat het mijn functioneren beïnvloedt, dan grijp ik in en is dit een reden om er voorlopig mee te stoppen.
I know ... ben der mee bezig , nu dag 2 ... maar het gaat niet zo best . De vermoeidheid speelt mij zwaar parten , en dan denk ik er weer aan om terug te beginnen maar dat wil ik juist niet. Zal er maar vanuit gaan dat dag 2 de ergste is ... en dat ik moet volhouden
Helaas is het zo dat enkel de gebruiker zelf kan beslissen om te stoppen , net zoals bij dieet , je moet de juiste klik op het juiste moment maken .... als anderen mij zeggen dat ik overdrijf weet ik dat ook best zelf wel, en word dan kwaad omdat die personen meestal zelf ook niet zo zuiver zijn of niet weten wat het is en hoe ermee om te gaan. Ik geloof dat een drugsverslaving ook nooit helemaal kan weggaan.... alles zit in je hoofd . Mss lijstjes maken met de negatieve en positieve kanten eraan , want ik lijk steeds de negatieve weer te vergeten op dat moment ik zin heb.... zeer jammer. Maar als hij het niet wil zal het niet lukken. Dwingen is geen optie . Misschien gewoon wat praten erover waarom ... en hoeveel en indien gebruik , hoe beste ermee omgaan... dwingen lukt niet. Werkt averechts.. Als hij het niet als een probleem ziet zal het heel moeilijk zijn.... dan maak je jezelf kapot door hem kapot te zien gaan... misschien is weggaan het enige wat hem doet inzien dat het teveel is.... #zokwaad #stommedopemaaktalleskapotJammer zoiets te moeten horen, je zou als je verantwoording t.o.v. geliefden hebt af te leggen toch wat meer rekening hiermee mogen houden - ik vind het niet fair t.o.v. jou dat jij met die ongerustheid moet leven, dat lijkt me niet moreel aanvaardbaar. Ik zou hem dan ook persoonlijk confronteren met het feit hoe JIJ je voelt bij die situatie en dat het voor JOU zo niet langer kan, dan stel je hem voor een keuze: pas dan zal duidelijk worden welke liefde de grootste is, die voor pep of die voor jou...
Okey sorry , dus Net wat ik wou zeggen .. excuses, had niet duidelijk gelezen .Jammer zoiets te moeten horen, je zou als je verantwoording t.o.v. geliefden hebt af te leggen toch wat meer rekening hiermee mogen houden - ik vind het niet fair t.o.v. jou dat jij met die ongerustheid moet leven, dat lijkt me niet moreel aanvaardbaar. Ik zou hem dan ook persoonlijk confronteren met het feit hoe JIJ je voelt bij die situatie en dat het voor JOU zo niet langer kan, dan stel je hem voor een keuze: pas dan zal duidelijk worden welke liefde de grootste is, die voor pep of die voor jou...
In mijn ervaring kan je een verslaafde alleen helpen door de persoon op zijn/haar eigen benen te laten staan. I mijn geval betekende dat verlaten en geen contact meer. Wanneer hij zijn eigen hoofd boven het water moet houden zal hij merken dat speed echt in de weg ligt en dan moet hij wel stoppen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."