Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoihoi, Ik ben nieuw op dit forum als gebruiker maar lees al een tijdje zo af en toe mee. Zelf al heel wat jaren ervaring met allerlei soorten drugs. Ook verslavingen zien ontstaan om mij heen. Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig hoe je verslaving is ontstaan. Bij bijvoorbeeld ghb weet iedereen wel dat het eigenlijk niet oké is verslavingstechnisch gezien, om buiten sociale gelegenheden alleen te gebruiken. Hoe maakte je die stap? Wat zorgde dat je die grens over ging? Net zoals je eerste keer gebruiken op bijvoorbeeld je werk. Ik wil heel graag begrijpen wat er op zulke momenten in je omgaan en wat je daar bij voelde. (Prima, of toch ergens een stemmetje die het afkeurt etc). Er zit op geen enkele manier een oordeel in mijn vragen! Ik geloof dat verslaving iedereen kan overkomen, vandaar dat het me ook zo bezig houd."
"Hey mede festival gangers! Wie heeft er nog meer heerlijk genoten gisteren van het ietwat drassige harmony? 1 van de weinige feesten die alles naar mijn mening tot in de puntjes verzorgd heeft. En ondanks de oorspronkelijke slechte weervoorspellingen was het eerder te warm dan te koud. Paar afkoelende druppeltjes, ik vond het perfect! Enige wat me wel opviel is het opvallende aantal mensen dat (heftig) afgevoerd moest worden door de ehbo. Wel een beetje van geschrokken. Alhoewel ehbo en beveiliging mijn inziens top geregeld was. Wat waren jullie ervaringen? Ik ben heel benieuwd!"
"Ik hoop dat je ondertussen met hem hebt kunnen breken. Een partner is iemand die je een veilig gevoel geeft, groei aanmoedigt en je steunt. Voldoet hij hieraan? Hoe was hij toen je hemt ontmoette? Ik gun je zoveel beters."
"Hij is afgekickt van de drugs. Maar heeft hij ook rouw hulp gehad? Want toen is het begonnen, dat hangt met elkaar samen."
"Super dat je huisarts je helpt met medicatie. Maar je verslaving komt ergens vandaan. Die Trigger moet je weghalen, anders zal het waarschijnlijk een strijd blijven. Het is je enige coopingmechanisme. Je moet jezelf nieuwe aanwenden. Je bent gediagnosticeerd, wat voor therapie is daar op gevolgd?"
"Lieve schat, wat zit jij vast in je hoofd. Lijkt me heel zwaar (onbewust misschien) om steeds zo met de doseringen bezig te zijn. Zoek alsjeblieft hulp. Je gebruikt ghb nu als coopingsmechanisme. Dat wil je zo weghalen. Maar je hebt nog geen nieuwe coopingsmechanismen aangeleerd. Dat moet je echt niet zelf willen doen. Gun je zelf op den duur weer die rust en zoek hulp. Je verdient het."
"En als een banaan niet lukt is een smoothie beter dan niks! Ik mis nog steeds de milkshake in het festival eet/drink arrangement. Dat zal voor mij perfect zijn!"
"Saaiedrugslozezak zei: Ik kreeg te horen dat meer kleur had en heftiger was. En sindsdien zie ik mijn leven zonder drugs geregelde als grijs en suf. Blijkbaar heb je drugs nodig om iets te bereiken in je leven. Om mee te komen met de rest, populair te zijn en dingen écht te ervaren. Jezelf zijn zonder middelengebruik is niet meer genoeg, iets dat ik zo jammer vind. Klik om te vergroten... Eigenlijk lees ik hier dat je je (sterke) mening over de toegevoegde waarde van drugs vooral van de mening van anderen laat afhangen. Het zicht van een drugsgebruiker kun je niet laten gelden over iemand die geen drugs gebruikt. Tuurlijk zullen zij drugs verheerlijken (wij van wc eend.. raden aan wc eend) Je blijft graag bij jezelf noem je, daar is niks saais aan. Want hoe kan een persoon nou saai ziin? Met als zijn eigen unieke eigenschappen. Heb jij vooral drugs gebruikers in jouw omgeving? Dan is het sowieso niet realistisch die uitspraken als waarheid aan te nemen. Hun ervaringen en levensstijl definiëren niet die van jou. Zonder drugs en alcohol kun je een enorm interessant en enerverend persoon zijn: jij hebt veel ruimte voor andere hobby's/interesses die (aanname) bij hun vooral zijn gevuld met het gebruik. Blijf lekker bij jezelf, zoek mensen die jouw nuchtere hobby's delen en exploreer. Wedden dat je jezelf dan steeds minder saai vind?"
"HappyMind zei: Klik om te vergroten... 😍😍 verveelt nooit! Goede inspiratie 😄"
"Ik schrik echt van je careless houding. Lekker thuis dagen achter elkaar bommetjes klappen en geen probleem zien. Wees dan ook een grote jongen en disrespecteer je ouders niet meer en zoek een eigen plek. In plaats van je ouders zonder gêne keihard te bedonderen."