Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd?

Verslaafd?

26 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet.

Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja je kan cold turkey stoppen met coke ff een tijdje de games niet spelen die je normaal onder invloed speelt omdat je hersenen dat associeert met coke gebruik.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat klinkt alsof je de controle verloren bent, dat neigt naar verslaving.
Neem een maand de tijd om dat wat je wilde doen zonder coke ook daadwerkelijk zonder coke te gaan doen, lukt dat?
Zo ja, hou vol.
Zo nee, zoek hulp.
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Dat klinkt alsof je de controle verloren bent, dat neigt naar verslaving.
Neem een maand de tijd om dat wat je wilde doen zonder coke ook daadwerkelijk zonder coke te gaan doen, lukt dat?
Zo ja, hou vol.
Zo nee, zoek hulp.
Klik om te vergroten...
Dankje ik ga dit proberen
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bed
Harry In De Warrie zei:
Ja je kan cold turkey stoppen met coke ff een tijdje de games niet spelen die je normaal onder invloed speelt omdat je hersenen dat associeert met coke gebruik.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de reactie ik ga dit proberen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, je bent er nog op tijd bij.
Je ziet nu gebeuren dat de coke nu al je aan het overnemen is.
Het is nu tijd om het telefoonnummer van je dealer uit je telefoon te verwijderen en direct zo mogelijk, te stoppen.
Lukt dat niet, zoek hulp.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heel veel succes je bent er nog op tijd bij. Het scheelt heel veel geld en je gezondheid. En als het niet lukt niet schamen om hulp te zoeken!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Als je niet kunt stoppen terwijl je dat wel wilt of heel moeilijk vind dan ben je verslaafd zwart en wit gezien
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
Klik om te vergroten...

Hij post niks meer, ook al is hij vorige woensdag nog online geweest. :thinking:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien heeft hij even wat tijd nodig...
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#12
Clipz zei:
Dankje ik ga dit proberen
Klik om te vergroten...
stop ff een paar maanden met drugs.. ga dingen zoeken die leuk zijn zoek hobbies.. anders ga je ten onder, coke sluipt er langzaam in zeker als je je verveelt.
.Sta op.. en zeg tegen jezelf.. vandaag niet
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Hoe gaat het er nu mee, TS?
Ben je gestopt?
Klik om te vergroten...
hey hey sorry voor de late reactie, heb wat tijd voor mezelf genomen. weinig meer game en sociale media etc. ook geen coke meer dagelijks gebruikt.

alleen dit weekend tijdens het uitgaan toen ik wakker werd heb ik er eigelijk ook niet meer aan gedacht tot nu daarom logde ik weer even hier in om te kijken of er nog iemand iets heeft gezegd.

dus ik kan zeggen dat het me wel lukt om er van af te blijven tot nu toe door jullie tips bedank!
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lemmy zei:
Hij post niks meer, ook al is hij vorige woensdag nog online geweest. :thinking:
Klik om te vergroten...
had even wat tijd voor mezelf genomen vandaar dat ik even geen updates gaf etc.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Clipz zei:
Hoi allemaal,

dit is nieuw voor mij maar ik moest het ergens kwijt omdat ik bang ben voor de reacties van de mensen om mij heen, dus is het natuurlijk altijd makkelijker om het annoniem te posten op internet.

Ik ben een jongen van 19 en ben sinds 2 weken coke gaan gebruiken. natuurlijk heb ik het soms wel eens een paar keer op feestjes gedaan etc maar ik ben sinds 2 weken zelf coke gaan halen. ik deed het 1x tijdens het game met vrienden en de volgende avond weer en de volgende avond opnieuw. ik weet nu niet of ik verslaafd ben of niet het voelt gewoon dat het game niet meer leuk is zonder te gebruiken. ook voel ik me de hele dag leeg op het werk tot dat ik thuis ben en weer kan game en snuiven. ik heb al een paar keer met mezelf afgesproken om te stoppen na het laatste grammetje maar elke keer als het dan op is haal ik toch weer meer. kan ik gewoon cold turkey stoppen of is dit iets wat ik moet afbouwen?
Klik om te vergroten...
Verslaving wordt vaak voorgesteld als een zwart-witte aangelegenheid: je bent het, of niet.
Maar in werkelijkheid is verslaving een gradueel proces. Je kan steeds een beetje meer verslaafd raken.

In je post zie je al een paar kenmerken van verslaving:
Vaker gebruiken dan je je had voorgenomen, veel tijd spenderen aan gebruik, minder gefocust zijn op werk vanwege gebruik.
Dat je minder geniet van het gamen zonder coke kan komen door een associatief effect: je hebt het eerder leuker gehad, dus het normale leuk is niet meer leuk genoeg. Maar zulke associaties kunnen ook letterlijk ingesleten raken in het brein. Door veelvuldig gebruik van cocaïne kan het beloningssysteem in de hersenen beschadigd raken. Daardoor kun je minder genieten van gewone prikkels. Het gevolg daarvan kan zijn dat je controle over je eigen gedrag verliest omdat je een steeds sterkere zucht naar prikkels hebt en daarbij op zoek gaat naar coke om weer dat fijne gevoel te kunnen ervaren. Als je dat blijft doen, ondanks dat je last krijgt van problemen door het drugsgebruik, dan spreken we van verslaving.

Gelukkig ben je er vroeg bij. Zoals anderen ook al zeggen kun je gewoon cold turkey stoppen met cocaïne. Het lastigst is alleen om gestopt te blijven. Na een tijdje hebben de meeste mensen de neiging om te denken van 'ach, ik ben al zo lang gestopt, nu kan het geen kwaad meer'. Op die manier kan cocaïnegebruik er toch weer in sluipen. Zeker over een periode van 10 jaar kan het gebruik daardoor sluipenderwijs steeds frequenter worden waardoor je alsnog verslaafd kan raken.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#16
Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op!
. Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen...

Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken.
En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten.

Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep
Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#17
WAZA zei:
Coke is echt troep en voegt NIX aan je leven toe, vraag je af waarom je het nodig hebt want het slaat nergens op dat spul, en ja ik was er ook dik aan verslaafd al mijn geld ging er zon beetje aan op!
. Sommige mensen gebruiken het wel wijs voor de high only, en doen het 4x per jaar ofso, daar heb ik nog wel respect voor, maar ik deed het ook zon beetje elke week echt de duivel is het spul, en de dagen dat ik naar de klote was en nergens zin in had met familie etc (denk aan kerst en er als zombie bijzitten) is echt doodzonde.. mijn vader overleed jong en dan denk je van godverdomme als ik nou vaker fit en fruitig was dan had ik hem ook beter en vaker meegemaakt met meer herinneringen...

Echtpijnlijk om zo door het leven te moeten gaan ook al ben je nuchter, en heb je geen problemen meer met het spul omdat je tolerantie zo hoog is dat je het effect gewoon niet meer merkt en daar stopte mijn verslaving voor dat spul, maar wat heeft het VEEL gesloopt. En als je persee 2-3dagen wakker wilt zijn ken je nog beter speed pakken.
En verslavingsgevoeligheid schuilt in ieder mens, kijk hoeveel iedere dag een glas wijn moeten.

Ik denk dat het beste is op focussen op hobby / carriere, natuur-sport en vrijetijd/uiitgaan zonder troep
Als je craving heb zoek een noodoplossing , ga weg ga desnoods 2 uur wandelen zonder telefoon zodat je niet opeens bij de dealer voor de stoep staat zonder dat je daar echt zin in had
Klik om te vergroten...
ik snap je volledig, knap van je dat het je is gelukt, ik snap dat het moeilijk is en dat je graag zou willen dat het verleden anders is maar probeer naar voren te kijken.

als ik merk dat ik cravings begin te krijgen ga ik wat doen om me af te leiden bijv beats maken etc. het gaat nu de goede kant op het is inderdaad de duivel in poeder vorm. heb met mezelf afgesproken dat ik het niet meer door de weeks doe en niet zelf maar haal. met het uitgaan vind ik het zelf nog wel kunnen als ik er maar niet weer in doorsla.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Blijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan!
"Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was...
Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat...
Stop ermee!
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kibo3 zei:
Ik zie nu pas dit topic voorbij komen. Ik had zelf ook handelingen of activiteiten die ik deed of probeerde onder invloed. Dit gaf het gevoel “leuker” te zijn dan normaal. Dat wil je natuurlijk altijd. Aan de andere kant probeerde ik ook meer uit, zo bleef er weinig nuchter over. Het was overigens niet zo dat ik de hele dag onder invloed was. Momenten als eens in de bus gebruiken met een lange rit naar hier een wekelijkse gewoonte van maken.

Al met al ik heb hier erg mee geworsteld hoe is dit jou verder afgegaan?
Klik om te vergroten...
hey ik snap je volledig ik heb het zelfde.

ik ben nu al ff clean struggle er nog wel mee vooral als ik een avondje ga drinken of een weekendje niks te doen heb.
C
ClipzLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Blijf toch van die rotzooi af, je hebt er helemaal niks aan!
"Een beetje" wordt op een gegeven moment altijd weer meer, en je kunt beter vergeten hoe lekker dat spul was...
Het heet niet voor niets de witte sloper en je kunt beter nu stoppen voordat je alsnog naar de kloten gaat...
Stop ermee!
Klik om te vergroten...
je hebt gelijk ook! ik ga mijn best doen ook met nachtjes uit of feestjes

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."